Verloren onder het wenend oog van Christus?

jacob

Bericht door jacob »

Oude Paden schreef:
jacob schreef:
Toch is dat wat anders dan Ds. van Campen stelt. Alsof de Heere op zijn knieeen aan ons Zijn liefde bewijst en zegt: Hoe zondig je ook ben geweest, ik zal je witwassen
nog maar een keer dan

2 Corinthe 5:20 Zo zijn wij dan gezanten van Christus wege, alsof God door ons bade; wij bidden van Christus wege: laat u met God verzoenen.

Ja Hij gaat op Zijn knieen. Ja nog veel. Hij ging de dood in.

Al waren U zonde als scharlaken.......
Je onderscheid niet Jacob!

Voor Zijn kinderen gaat Hij inderdaad de dood zelfs in! Ze worden dus in de rechte weg zalig door Zijn bloed, Door ZIjn liefde.
Zijn kinderen delen zelfs in Zijn vaderlijke tegenwoordigheid, maar.....

Maar dit is geen onverdeelde boodschap voor alle mensen!

Nogmaals, de oudvaders waren vele malen meer onderscheidend in hun prediking als velen hier ophet refoforum
Oh nee? is dat geen onverdeelde boodschap? Dat is het wel degelijk. Want je hebt de keuze

Of Jezus weende krokodillen tranen over Jeruzalem en huichelde op een walgelijke manier.

Of Hij meende het serieus.

Aan jou de keuze
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oude Paden schreef:Voor Zijn kinderen gaat Hij inderdaad de dood zelfs in! Ze worden dus in de rechte weg zalig door Zijn bloed, Door ZIjn liefde.

Ro 8:32 Die ook Zijn eigen Zoon niet gespaard heeft, maar heeft Hem voor ons allen overgegeven, hoe zal Hij ons ook met Hem niet alle dingen schenken?

Jezus weende over Jeruzalem, en niet alleen over de uitverkorenen. Je begint bij het verkeerde eind, OP.
Oude Paden

Re: Verloren onder het wenend oog van Christus?

Bericht door Oude Paden »

Miscanthus schreef:
Oude Paden schreef:.................................
Ik vindt dit serieus om te huilen! (Als de wergave van het RD juist is)

Geen woord over schuld
Geen woord over verdiende straf
Geen woord over een vertoornd God
Geen woord over een eisend God

Alleen maar een verdrietige God die graag heeft dat iedereen tot Hem komt.

Dit is GEEN krachtig evangelie.
Dit is geen ruime prediking. Dit is soft!
Sterker nog: In de dagen vwn Noach was God over der boosheid van de mensen zó aangedaan, dat het Hem smartte aan Zijn hart. De toenmalige wereld is verdronken in de tranen van God.
God wordt ons voorgesteld als een getrouw Vader en als een moederkloek die haar kuikens wil verzamelen. En jij wordt daar boos over en verwijt God dat hij niet dondert en bliksemt?

de avond ging over deze 3 teksten:

Lu 19:41 ¶ En als Hij nabij kwam, en de stad zag, weende Hij over haar,
Joh 11:35 Jezus weende. (bij de gestorven Lazarus en het verdriet daarover van Martha).
Heb 5:7 Die in de dagen Zijns vleses, gebeden en smekingen tot Dengene, Die Hem uit den dood kon verlossen, met sterke roeping en tranen geofferd hebbende, en verhoord zijnde uit de vreze.

En als een vader huilt over zijn kind, dan rest ons niets anders dan ons hoofd te buigen. Als Jezus God en mens, huilt, wat zullen wij dan doen? Dan kunnen we niet anders dan ons hoofd en onze kniëen buigen.
Misschien moet jij dat ook maar eens doen, Oude Paden.
(Wat betreft je Godsbeeld: Het feit dat jouw vader streng was en je billekoek gaf, wil niet zeggen dat God net zoals jouw natuurlijke vader is).

.
Je schetst een zeer eenzijdig beeld van God! Zie mijn andere posting
Miscanthus

Oude Paden schreef:Toch is dat wat anders dan Ds. van Campen stelt. Alsof de Heere op zijn knieeen aan ons Zijn liefde bewijst en zegt: Hoe zondig je ook ben geweest, ik zal je witwassen.

Eerst bekendmaking van schuld en straf En een recht op de verdoemenis, dan verlossing door Zijn bloed indien we ons bekering. Dan de boodschap dat we ons niet willen bekeren, dan in de klem brengen wel te moeten en niet te kunnen!
Dan de bede om de werking van de HEilige Geest.
Hier schrijf je God een recept voor? eerst dit, dan dat....
De Heere Jezus zei: Lu 19:42 Zeggende: Och, of gij ook bekendet, ook nog in dezen uw dag, hetgeen tot uw vrede [dient]! Maar nu is het verborgen voor uw ogen.
Hij is onze vrede.
Oude Paden

jacob schreef:
Oude Paden schreef:
jacob schreef:
Toch is dat wat anders dan Ds. van Campen stelt. Alsof de Heere op zijn knieeen aan ons Zijn liefde bewijst en zegt: Hoe zondig je ook ben geweest, ik zal je witwassen
nog maar een keer dan

2 Corinthe 5:20 Zo zijn wij dan gezanten van Christus wege, alsof God door ons bade; wij bidden van Christus wege: laat u met God verzoenen.

Ja Hij gaat op Zijn knieen. Ja nog veel. Hij ging de dood in.

Al waren U zonde als scharlaken.......
Je onderscheid niet Jacob!

Voor Zijn kinderen gaat Hij inderdaad de dood zelfs in! Ze worden dus in de rechte weg zalig door Zijn bloed, Door ZIjn liefde.

Nogmaals, de oudvaders waren vele malen meer onderscheidend in hun prediking als velen hier ophet refoforum
Oh nee? is dat geen onverdeelde boodschap? Dat is het wel degelijk. Want je hebt de keuze

Of Jezus weende krokodillen tranen over Jeruzalem en huichelde op een walgelijke manier.

Of Hij meende het serieus.

Aan jou de keuze
Maak er nu geen zielige Jezus van!
Hij weent om de onbekeerlijkheid van de mensen.
Hij weent niet omdat Hij ons allemaal zo lief heeft!
Oude Paden

Miscanthus schreef:
Oude Paden schreef:Voor Zijn kinderen gaat Hij inderdaad de dood zelfs in! Ze worden dus in de rechte weg zalig door Zijn bloed, Door ZIjn liefde.

Ro 8:32 Die ook Zijn eigen Zoon niet gespaard heeft, maar heeft Hem voor ons allen overgegeven, hoe zal Hij ons ook met Hem niet alle dingen schenken?

Jezus weende over Jeruzalem, en niet alleen over de uitverkorenen. Je begint bij het verkeerde eind, OP.
Hij weende over de onbekeerlijkheid van de mensen!
Mij hoor je niet zeggen dat Hij voor de uitverkoornen weende.
jacob

Bericht door jacob »

Niet van onderwerp wisselen OP

Jezus weende over Jeruzalem met haar uitverkoren en haar verworpen inwoners!

ik vind het diep bedroevend dat je zo flauw er om heen gaat praten. Wees dan een kerel en trek de uiterste concequentie van je woorden.

namelijk: Jezus weende krokodillen tranen.
Oude Paden

Miscanthus schreef:
Oude Paden schreef:Toch is dat wat anders dan Ds. van Campen stelt. Alsof de Heere op zijn knieeen aan ons Zijn liefde bewijst en zegt: Hoe zondig je ook ben geweest, ik zal je witwassen.

Eerst bekendmaking van schuld en straf En een recht op de verdoemenis, dan verlossing door Zijn bloed indien we ons bekering. Dan de boodschap dat we ons niet willen bekeren, dan in de klem brengen wel te moeten en niet te kunnen!
Dan de bede om de werking van de HEilige Geest.
Hier schrijf je God een recept voor? eerst dit, dan dat....
De Heere Jezus zei: Lu 19:42 Zeggende: Och, of gij ook bekendet, ook nog in dezen uw dag, hetgeen tot uw vrede [dient]! Maar nu is het verborgen voor uw ogen.
Hij is onze vrede.
De Heere zelf geeft dat recept in Zijn Woord!
Oude Paden

jacob schreef:Niet van onderwerp wisselen OP

ik vind het diep bedroevend dat je zo flauw er om heen gaat praten. Wees dan een kerel en trek de uiterste concequentie van je woorden.

Als jij dat in mijn mond legt kan ik daar weinig aan veranderen.
Je denk zo je denkt!
Ik wissel absoluut niet van onderwerp.

Nogmaals de Heere weende over de onbekeerlijkheid van de stad Jeruzalem.
Niet alleen over de uitverkorenen!
jacob

Bericht door jacob »

Oude Paden schreef:
jacob schreef:Niet van onderwerp wisselen OP

Als jij dat in mijn mond legt kan ik daar weinig aan veranderen.
Je denk zo je denkt!
Ik wissel absoluut niet van onderwerp.

Nogmaals de Heere weende over de onbekeerlijkheid van de stad Jeruzalem.
Maar dat Hij het voorbeeld aanhaalt van een Moeder die voor haar kroost wenst te zorgen laat je gemakshalve maar even buiten beschouwing.

Ik vind dit een diepdroevige theologie.
Ik volg liever Jona die zei: want ik wist, dat Gij een genadig en barmhartig God zijt, lankmoedig en groot van goedertierenheid, en berouw hebbende over het kwaad.

En als jij dat wilt verengen tot alleen wat Hij van te voren heeft gekozen ontslaat de gehele mensheid van de schuld van hun dadelijke zonden.
Miscanthus

Oude Paden schreef:Nogmaals de Heere weende over de onbekeerlijkheid van de stad Jeruzalem.0
Dat vond jij toch een softe boodschap?
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Oude Paden schreef:Hij weent om de onbekeerlijkheid van de mensen.
Hij weent niet omdat Hij ons allemaal zo lief heeft!
Je maakt er wel een obscure constructie van. Als je geen enkel soort van al is het maar algemene liefde voor iemand voelt, ga je ook niet wenen over zijn onbekeerlijkheid. Dat kan een kleuter aanvoelen.
memento

Bericht door memento »

Jezus weende omdat de inwoners van Jeruzalem hun laatste en enige hoop op redding verwierpen.

Echter, een wenende Jezus sluit een toornend God niet uit. God toornt vanwege de zonde, en weent omdat je erin volhard en je niet bekeerd.

Stel, je bent vader of moeder van een kind, wat steeds weer niet naar je luisterd, en gewoon zn eigen gang gaat. Enerzijds ben je dan enorm kwaad, aan de andere kant doet het je ook pijn en heb je er verdriet van.
Miscanthus

Oude Paden schreef: Alsof de Heere op zijn knieeen aan ons Zijn liefde bewijst en zegt: Hoe zondig je ook ben geweest, ik zal je witwassen.

Eerst bekendmaking van schuld en straf En een recht op de verdoemenis, dan verlossing door Zijn bloed indien we ons bekering.
Dat eerste is ook waar. wat verzegelde God anders toen jij gedoopt werd?

En waar staat jouw recept op die manier in de bijbel? In ieder geval niet in de tekst dat Jezus weende.

Ik vind jouw reactie om te wenen, OP.
Je was er zelf niet bij, je hebt weinig tijd om uitgebreider te reageren maar je zegt gruwelijke dingen.
Een bewogen Zaligmaker die weent als een medelijdende hogepriester. Dat noem je geen ruime prediking en dat is tot oneer van God???
Als je dat een softe boodschap vind, dan moet je wel een verwrongen gevoelsleven hebben.

Ik vraag me af of je zelf kinderen hebt.
Mep je ze dan net zo lang totdat ze je om genade smeken, of huil je ook wel eens om het gedrag van je kinderen?
Laatst gewijzigd door Miscanthus op 14 jul 2006, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Beste mensen,

Ik vind dat de toon in deze topic wel een beetje anders kan.
Mijn punt naar OP toe was, en wat hij zelf ook toestemt, dat Jezus weent over de onbekeerlijkheid van niet-uitverkorenen.
Het bezwaar van OP naar ds. Van Campen toe kan ik wel begrijpen, want zo maak je het evangelie wel héél soft.
De toenmalige wereld is verdronken in de tranen van God
Nounou. Dat lees ik nergens, hoor.
God wordt ons voorgesteld als een getrouw Vader en als een moederkloek die haar kuikens wil verzamelen. En jij wordt daar boos over en verwijt God dat hij niet dondert en bliksemt?
Heel flauwe verwijten. God doet zowel het een als het ander.
En als een vader huilt over zijn kind, dan rest ons niets anders dan ons hoofd te buigen. Als Jezus God en mens, huilt, wat zullen wij dan doen? Dan kunnen we niet anders dan ons hoofd en onze kniëen buigen.
Misschien moet jij dat ook maar eens doen, Oude Paden.
(Wat betreft je Godsbeeld: Het feit dat jouw vader streng was en je billekoek gaf, wil niet zeggen dat God net zoals jouw natuurlijke vader is).
Miscanthus, trek die profetenmantel maar uit. Je bent hier aan het discussiëren!

.
Plaats reactie