Tja, ik werd uitgenodigd om een premier te kiezen, dus...Unionist schreef:Wél origineel, een minderheidsregering die steunt op 2 zetels!Mister schreef:Ik dacht aan Bas van der Vlies ...:
:
Wie moet premier worden?
- jakobmarin
Uit datzelfde bericht:Unionist schreef:Rouvoet populair als premierkandidaat:
http://www.christenunie.nl/k/91/news/vi ... schap.html
In de TNS Nipo peiling staat de ChristenUnie overigens op 8 zetels.

Gek he... SGP (vooral) maar ook de CU bij bepaalde punten zouden zeker met een hoop dingen die nu in het regeerakkoord staan, niet akkoord gegaan zijn. Probeer met zulke radicale partijen maar eens een fatsoenlijk regeerakkoord te krijgen... dan moet je compromissen sluiten en daar zijn christelijke partijen vaak niet zo happig op... want het is toch niet de bedoeling dat we een compromis gaan sluiten tussen wat God vraagt en wat de wereld graag wil? Op veel punten vinden dit soort partijen het dan uiteraard moeilijk om ergens in het midden te gaan zitten.Unionist schreef:Die vervolgens bij meneer Balkenende de voorkeur genoten boven ChristenUnie en SGP.rekcor schreef:Dat was voor 99% de schuld van de Demoncraten '66...Erasmiaan schreef:Onder Paars zijn er al heel wat christelijke normen geschonden! Ik denk onder andere aan wetgeving op het gebied van abortus, euthanasie, koopzondagen etc. Er zal inderdaad een Godswonder voor nodig zijn als dat straks nog niet erger wordt. Wat dat betreft deel ik de zorgen van Rens.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Bij ons in Apeldoorn is er sinds kort een coalitie van PvdA, CDA, VVD, GroenLinks en de ChristenUnie. De ChristenUnie bezet 3 van de 39 zetels in de Raad. Ter vergelijking: de PvdA 11.
ALs je het "regeerakkoord" leest, kun je zo 15 punten aanwijzen die letterlijk uit het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie komen. De CDA-fractie sprak van "een goed akkoord met een duidelijk CU-stempel."
Blijkbaar is he tals kleine christelijke partij dus heel goed mogelijk om mee te regeren.
ALs je het "regeerakkoord" leest, kun je zo 15 punten aanwijzen die letterlijk uit het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie komen. De CDA-fractie sprak van "een goed akkoord met een duidelijk CU-stempel."
Blijkbaar is he tals kleine christelijke partij dus heel goed mogelijk om mee te regeren.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)