Ze doet het!!

Petrus

Bericht door Petrus »

Unionist schreef:Kom op, ouwe Rus, hoe heb ik het nou met je?
:D :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Hé Unionist, dit is écht een leuk geintje van je, verwijzend naar het grijze, sorry, rode, verleden!!! :mrgreen: :mrgreen:
Unionist

Bericht door Unionist »

:mrgreen: :mrgreen: Toen liep ik nog met stickers op mijn schooltas: "Liever een raket in de tuin dan een Rus in de keuken"...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Petrus

Bericht door Petrus »

Unionist schreef::mrgreen: :mrgreen: Toen liep ik nog met stickers op mijn schooltas: "Liever een raket in de tuin dan een Rus in de keuken"...
Dat was in die tijd voor mij precies andersom..................maar dat wist je al!! Het ligt nu allemaal IETSJES ánders..........voortschrijdende inzichten hé.......... :D
Unionist

Bericht door Unionist »

Ach, achteraf is de geschiedenis altijd heel simpel.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Verdonk krijgt opnieuw geen hand van imam

Uitgegeven: 26 april 2006 18:02
Laatst gewijzigd: 26 april 2006 18:04

DEN HAAG - Een bijeenkomst voor korandocenten en imams die zijn geslaagd voor een inburgeringscursus, is woensdag uitgelopen op een kleine botsing van culturen. De eerste imam die een certificaat in ontvangst nam uit handen van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie), weigerde haar de hand te schudden. Ook een andere cursist negeerde de uitgestoken hand van Verdonk.

De Zoetermeerse imam, Ebrahim Mohammad, zei dat hij op grond van zijn geloof de minister geen hand had gegeven. Volgens zijn interpretatie van de islam mag een man een vreemde vrouw niet aanraken. Ook vrouwen mogen vreemde mannen geen hand geven. Enkele vrouwelijke deelnemers aan de cursus 'Nederland en de islam, interculturele ontmoeting en integratie' gaven daarom geen hand aan de mannen die naast Verdonk stonden en ook felicitaties uitdeelden.
tssssj,

a. Mw Verdonk lijkt me niet de juiste persoon op de juiste plaats voor de uitreiking van certificaten aan Imams....
b. Deelnemers die geen vrouwelijke minister een hand willen schudden zijn wat mij betreft gezakt voor hun inburgeringscursus

wat vinden jullie?
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik stem optie c) a en b zijn beide goed
parsifal

Bericht door parsifal »

van mij hoeft iemand minister Verdonk geen hand te geven hoor. Hier moeilijk over doen vind ik wat overdreven, kijk als ze in plaats van een hand een hoek kreeg, dan was het wat anders. Maar nu.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Miscanthus schreef:
Verdonk krijgt opnieuw geen hand van imam

Uitgegeven: 26 april 2006 18:02
Laatst gewijzigd: 26 april 2006 18:04

DEN HAAG - Een bijeenkomst voor korandocenten en imams die zijn geslaagd voor een inburgeringscursus, is woensdag uitgelopen op een kleine botsing van culturen. De eerste imam die een certificaat in ontvangst nam uit handen van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie), weigerde haar de hand te schudden. Ook een andere cursist negeerde de uitgestoken hand van Verdonk.

De Zoetermeerse imam, Ebrahim Mohammad, zei dat hij op grond van zijn geloof de minister geen hand had gegeven. Volgens zijn interpretatie van de islam mag een man een vreemde vrouw niet aanraken. Ook vrouwen mogen vreemde mannen geen hand geven. Enkele vrouwelijke deelnemers aan de cursus 'Nederland en de islam, interculturele ontmoeting en integratie' gaven daarom geen hand aan de mannen die naast Verdonk stonden en ook felicitaties uitdeelden.
tssssj,

a. Mw Verdonk lijkt me niet de juiste persoon op de juiste plaats voor de uitreiking van certificaten aan Imams....
b. Deelnemers die geen vrouwelijke minister een hand willen schudden zijn wat mij betreft gezakt voor hun inburgeringscursus

wat vinden jullie?
Mw Verdonk is minister van vreemdelingenzaken en integratie, dus is het m.i. heel logisch dat zij deze certificaten uitreikt.

Optie B is wel waar. Alhoewel 'wij Orthodoxe Christenen' honderden jaren gedaan hebben over bepaalde (cultuur)aanpassingen, die moslims nu in een paar jaar voor hun kiezen krijgen als ze naar NL komen.....
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Unionist

Bericht door Unionist »

Dat moet je je natuurlijk wél realiseren als je ervoor kiest om naar het westen te emigreren.

Toen onze zendelingen naar Nigeria en Papua vertrokken, hebben ze zich neem ik aan eerst ook wel iets in de dos en donts van de betreffende cultuur verdiept.
rekcor

Bericht door rekcor »

Pim schreef:b. Deelnemers die geen vrouwelijke minister een hand willen schudden zijn wat mij betreft gezakt voor hun inburgeringscursus
Stel je voor: jij verhuist naar Timboektoe. Nu hebben de Timboektianen de gewoonte om - als ze elkaar begroeten - elkaar over de geslachtsdelen te wrijven. Zou jij in Timboektoe voor een inburgeringsexamen willen slagen? Ik niet.
Unionist

Bericht door Unionist »

Zou jij dan in Timboektoe willen wonen?
rekcor

Bericht door rekcor »

Als ze goede uitkeringen hebben 8)

Nee maar even serieus: ik vind dat handen schudden helemaal niet zo belangrijk. Zolang betreffende imans maar respecteren dat wij wat 'vrijer' met elkaar omgaan. D.w.z. ze mogen er wel tegen protesteren (= democratisch grondrecht) en er niet aan meedoen, maar ze mogen geen knokploegen organiseren om ons te 'bekeren' van ons handenschudden.

Daarnaast heb ik meer voeling met de opvatting van deze imans, dan met de vrije seksuele moraal waarmee onze cultuur doordrenkt is.
Miscanthus

rekcor schreef:
Pim schreef:b. Deelnemers die geen vrouwelijke minister een hand willen schudden zijn wat mij betreft gezakt voor hun inburgeringscursus
Stel je voor: jij verhuist naar Timboektoe. Nu hebben de Timboektianen de gewoonte om - als ze elkaar begroeten - elkaar over de geslachtsdelen te wrijven. Zou jij in Timboektoe voor een inburgeringsexamen willen slagen? Ik niet.
das géén vergelijk!
En het gaat ook niet over knokploegen. Het gaat om een alledaags gebruik: elkaar een hand geven, het minste wat je kunt doen om elkaar te begroeten in Nederland. Zo komt er van integratie geen lor terecht.
rekcor

Bericht door rekcor »

Volgens mij gaat de vergelijking wel degelijk op: voor bewuste iman is het gewoon onkuis om een vrouw een hand te geven. En elkaar groeten kun je ook door 'hoi' te zeggen.
Miscanthus

rekcor schreef:Volgens mij gaat de vergelijking wel degelijk op: voor bewuste iman is het gewoon onkuis om een vrouw een hand te geven. En elkaar groeten kun je ook door 'hoi' te zeggen.
Dat doe je niet op een uitreiking door een minister. Zou jij toch moeten weten! Of moet je soms ook op inburgeringscursus? :wink:
Plaats reactie