Unionist schreef:Kom op, ouwe Rus, hoe heb ik het nou met je?

Dat was in die tijd voor mij precies andersom..................maar dat wist je al!! Het ligt nu allemaal IETSJES ánders..........voortschrijdende inzichten hé..........Unionist schreef::mrgreen: :mrgreen: Toen liep ik nog met stickers op mijn schooltas: "Liever een raket in de tuin dan een Rus in de keuken"...
tssssj,Verdonk krijgt opnieuw geen hand van imam
Uitgegeven: 26 april 2006 18:02
Laatst gewijzigd: 26 april 2006 18:04
DEN HAAG - Een bijeenkomst voor korandocenten en imams die zijn geslaagd voor een inburgeringscursus, is woensdag uitgelopen op een kleine botsing van culturen. De eerste imam die een certificaat in ontvangst nam uit handen van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie), weigerde haar de hand te schudden. Ook een andere cursist negeerde de uitgestoken hand van Verdonk.
De Zoetermeerse imam, Ebrahim Mohammad, zei dat hij op grond van zijn geloof de minister geen hand had gegeven. Volgens zijn interpretatie van de islam mag een man een vreemde vrouw niet aanraken. Ook vrouwen mogen vreemde mannen geen hand geven. Enkele vrouwelijke deelnemers aan de cursus 'Nederland en de islam, interculturele ontmoeting en integratie' gaven daarom geen hand aan de mannen die naast Verdonk stonden en ook felicitaties uitdeelden.
Mw Verdonk is minister van vreemdelingenzaken en integratie, dus is het m.i. heel logisch dat zij deze certificaten uitreikt.Miscanthus schreef:tssssj,Verdonk krijgt opnieuw geen hand van imam
Uitgegeven: 26 april 2006 18:02
Laatst gewijzigd: 26 april 2006 18:04
DEN HAAG - Een bijeenkomst voor korandocenten en imams die zijn geslaagd voor een inburgeringscursus, is woensdag uitgelopen op een kleine botsing van culturen. De eerste imam die een certificaat in ontvangst nam uit handen van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie), weigerde haar de hand te schudden. Ook een andere cursist negeerde de uitgestoken hand van Verdonk.
De Zoetermeerse imam, Ebrahim Mohammad, zei dat hij op grond van zijn geloof de minister geen hand had gegeven. Volgens zijn interpretatie van de islam mag een man een vreemde vrouw niet aanraken. Ook vrouwen mogen vreemde mannen geen hand geven. Enkele vrouwelijke deelnemers aan de cursus 'Nederland en de islam, interculturele ontmoeting en integratie' gaven daarom geen hand aan de mannen die naast Verdonk stonden en ook felicitaties uitdeelden.
a. Mw Verdonk lijkt me niet de juiste persoon op de juiste plaats voor de uitreiking van certificaten aan Imams....
b. Deelnemers die geen vrouwelijke minister een hand willen schudden zijn wat mij betreft gezakt voor hun inburgeringscursus
wat vinden jullie?
Stel je voor: jij verhuist naar Timboektoe. Nu hebben de Timboektianen de gewoonte om - als ze elkaar begroeten - elkaar over de geslachtsdelen te wrijven. Zou jij in Timboektoe voor een inburgeringsexamen willen slagen? Ik niet.Pim schreef:b. Deelnemers die geen vrouwelijke minister een hand willen schudden zijn wat mij betreft gezakt voor hun inburgeringscursus
das géén vergelijk!rekcor schreef:Stel je voor: jij verhuist naar Timboektoe. Nu hebben de Timboektianen de gewoonte om - als ze elkaar begroeten - elkaar over de geslachtsdelen te wrijven. Zou jij in Timboektoe voor een inburgeringsexamen willen slagen? Ik niet.Pim schreef:b. Deelnemers die geen vrouwelijke minister een hand willen schudden zijn wat mij betreft gezakt voor hun inburgeringscursus
Dat doe je niet op een uitreiking door een minister. Zou jij toch moeten weten! Of moet je soms ook op inburgeringscursus?rekcor schreef:Volgens mij gaat de vergelijking wel degelijk op: voor bewuste iman is het gewoon onkuis om een vrouw een hand te geven. En elkaar groeten kun je ook door 'hoi' te zeggen.