Hm mooi. Misschien snapt hij het ook wel een beetje als je de vergelijking die je zelf hier maakt, het verlegen zijn naar jou toe als hij wat stouts heeft gedaan en het verlegen zijn naar Jezus toe. Dat je hem vertelt dat jij het ook niet leuk vindt als hij wat stouts doet.... maar dat je nog wel steeds zijn moeder bent en dat je ondanks dat ook van hem houdt... en dat als hij sorry zegt, je ook niet meer boos op hem bent.JolandaOudshoorn schreef:Mijn zoon kwam laatst met een moeilijke kwestie. We hadden gelezen over Mattheus die Jezus volgde. Ik vertelde hem dat Jezus veel van Mattheus hield en ook veel van hem. Toen vroeg ik: Als Jezus nu zoveel van jou houdt, dan hou je ook van Hem toch. Hij zei: nee, een klein beetje maar. Toen vroeg ik, een klein beetje geschroken: waarom dan een klein beetje. Jezus houdt heel veel van ons. Hij zei: Ik ben een beetje verlegen voor de Here Jezus. Toen wist ik hoe ver het was. Want als hij zegt dat hij verlegen is, dan geeft hij aan dat hij eigenlijk iets stouts heeft gedaan en mij daarom niet onder ogen durft te komen. Dat zei hij toen ook aarzelend. "Ik ben wel eens stout, mama, en dat vindt de Here Jezus niet fijn. Ik wil wel lief zijn, maar dat vind ik zo moeilijk."
Ik heb hem proberen uit te leggen dat de Here Jezus ondanks alle stoute dingen die wij doen toch van ons houdt, en dat Hij daarom voor ons gestorven is. Maar het trof me wel diep. Zo'n bekentenis van een jongetje van 3,5 jaar!!
geloofsopvoeding
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."