Dochter verslaat vader

Marnix

Re: Dochter verslaat vader

Bericht door Marnix »

Billy schreef:
astroguy schreef:Dus toch een SGP vrouw?

Dochter passeert papa fractievoorzitter

9 MAART 2006 - NIJKERK - De 21-jarige Linda Horst uit Nijkerk heeft haar vader, fractievoorzitter van de plaatselijke combinatie ChristenUnie/SGP met voorkeursstemmen verslagen.

Van een onverkiesbare negende plaats werd zij, met 265 stemmen, tweede op de lijst van de partij. Haar vader, fractievoorzitter Geert Horst, kreeg 253 voorkeursstemmen. Omdat ChristenUnie en SGP in Nijkerk een combinatiepartij zijn, is Linda Horst ook de eerste vrouw die voor de SGP in de Nijkerkse raad zit.

Haar vader is ‘verrast’ over het succes van zijn dochter, maar vindt het vooral ‘heel mooi’. De Nijkerkse zelf heeft geen moment getwijfeld over het innemen van haar raadszetel: ‘Deze kans pak ik met beide handen aan!’.
Volgens mijn info is Linda een CU-er

Dit betekent dat het dus GEEN SGP vrouw is. Hooguit dus mede namens de SGP het woord voert in de raad.

en tja... dat doen meer vrouwen in den lande en zelfs in de kamer.

Er zijn heel wat moties door o.a. Tineke Huizinga e.a. aangedragen en uitgedragen die mede waren ondertekent door de SGP fractie .

M.i. voert dan ook een vrouw het woord NAMENS de SGP.

Zie het probleem dus niet zo, wat anderen als een groot probleem zien binnen de partij.

Trek je 1 lijn en is je -bijbels- principe echt zwaarwegend moet je bovenstaande situatie ook niet steunen.
Ach, blijkbaar is het meer een traditie dan een bijbelse lijn, anders hadden ze er wel moeilijk over gedaan :D

Ik vraag me wel af waarom ze zoveel stemmen heeft gekregen. Ik neem aan dat het geen plaagstootjes van de CU-aanhangers zijn maar dat vanwege haar leeftijd er allicht veel jongeren op haar gestemd hebben. Interessant in natuurlijk de vraag hoeveel van die stemmen van SGP'ers zijn.
Plaats reactie