Geert Wilders en Mohammed

FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

dit is olie op het vuur, stomme actie. als je zo populair wilt worden...
olfie

Bericht door olfie »

Unionist schreef: Is het bovendien nodig om tegen anderen aan te schoppen? De vergelijking met Elia vind ik niet helemaal terecht, dat kwam voort uit heilige toorn. Hij liep ook niet de hele dag "Baäl Boe Boe Boe!" te roepen in Samaria.
Nee het is idd olie op het vuur, maar ik zou Beatrix niet gelijk willen stellen aan een 'valse' profeet als Mohammed. En nee dat mag je niet posten want DAT wordt WEL afgekeurd en zelfs wel in het grote gebod.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
olfie

Bericht door olfie »

Jordaanse krant publiceerd deel van spotprenten

Zit wel wat toch? Vindt het wel een goede actie, want men is nogal heetgebakerd daar meestal en begint al te schieten voor te weten waar het eigenlijk precies om gaat.
Unionist

Bericht door Unionist »

olfie schreef:
Unionist schreef: Is het bovendien nodig om tegen anderen aan te schoppen? De vergelijking met Elia vind ik niet helemaal terecht, dat kwam voort uit heilige toorn. Hij liep ook niet de hele dag "Baäl Boe Boe Boe!" te roepen in Samaria.
Nee het is idd olie op het vuur, maar ik zou Beatrix niet gelijk willen stellen aan een 'valse' profeet als Mohammed. En nee dat mag je niet posten want DAT wordt WEL afgekeurd en zelfs wel in het grote gebod.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom hoe anderen dat ervaren. Daar moet je gewoon rekening mee houden.Zeker als de sfeer toch al gespannen is. Natuurlijk is Mohammed een valse profeet en natuurlijk mag en moet tegen zijn leer gewaarschuwd worden. Maar dat doe je niet door hem belachelijk te maken. Dan ben je geen haar beter dan Theo van Gogh.

Als jij naar de ArenA gaat en je hangt posters op waar je Ajax belachelijk maakt, weet je zeker dat je klappen krijgt. Moet je dat dan koste wat kost toch doen omdat jij het raar vindt dat zij dat niet leuk vinden? En omdat jij voetbal verwerpelijk vindt? Nou, ga je gang...
olfie

Bericht door olfie »

Unionist schreef:
olfie schreef:
Daar gaat het niet om. Het gaat erom hoe anderen dat ervaren. Daar moet je gewoon rekening mee houden.Zeker als de sfeer toch al gespannen is. Natuurlijk is Mohammed een valse profeet en natuurlijk mag en moet tegen zijn leer gewaarschuwd worden. Maar dat doe je niet door hem belachelijk te maken. Dan ben je geen haar beter dan Theo van Gogh.

Als jij naar de ArenA gaat en je hangt posters op waar je Ajax belachelijk maakt, weet je zeker dat je klappen krijgt. Moet je dat dan koste wat kost toch doen omdat jij het raar vindt dat zij dat niet leuk vinden? En omdat jij voetbal verwerpelijk vindt? Nou, ga je gang...
Ik zeg ook dat het olie op het vuur is, daar mee wilde ik ook zeggen dat je er in dit geval iig alleen maar meer agressie mee oproept. Ofwel, nee in dit geval ben ik het niet eens met deze actie. Mij ging het enkel even om het inhoudelijke van deze actie. Ik ben ook geen haar beter dan TvG en jij ook niet, niemand.. maar ik begrijp je standpunt en ben het er ook mee eens dat je in sommige gevallen beter kan zwijgen, of iig niet zó reageren.
Unionist

Bericht door Unionist »

Mooi, dan kunnen we elkaar de hand schudden!
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Afgezien van het feit dat die spotprenten niet gepast waren; vraag ik me het volgende af:
De explosieve reactie van de islamitische wereld was ook niet gepast; Komt daarin(die reactie) misschien niet de aard van de Islam naar boven??
memento

Bericht door memento »

Ar-Jan schreef:Afgezien van het feit dat die spotprenten niet gepast waren; vraag ik me het volgende af:
De explosieve reactie van de islamitische wereld was ook niet gepast; Komt daarin(die reactie) misschien niet de aard van de Islam naar boven??
Nee, daarin komt de ware aard van de mens naar boven. Wij mensen voelen ons oh zo snel aangevallen en beledigd, en zinnen op wraak, als onze eer gekrenkt is. Dat geldt net zo goed voor christenen als moslims. Het is genade als we ervoor bewaard worden...
olfie

Bericht door olfie »

memento schreef:
Ar-Jan schreef:Afgezien van het feit dat die spotprenten niet gepast waren; vraag ik me het volgende af:
Nee, daarin komt de ware aard van de mens naar boven. Wij mensen voelen ons oh zo snel aangevallen en beledigd, en zinnen op wraak, als onze eer gekrenkt is. Dat geldt net zo goed voor christenen als moslims. Het is genade als we ervoor bewaard worden...
Dat is zeker waar maar toch zit er in de opmerking van Ar-Jan ook een kern van waarheid want reageren Christenen ook zo heftig als er een spotprent van Jezus gepubliceerd wordt of ons geloof bespottelijk gemaakt wordt?
En in het MO reageert men sowieso vaak heftiger en emotioneler.
Leonius

Bericht door Leonius »

Unionist schreef:Als jij naar de ArenA gaat en je hangt posters op waar je Ajax belachelijk maakt, weet je zeker dat je klappen krijgt. Moet je dat dan koste wat kost toch doen omdat jij het raar vindt dat zij dat niet leuk vinden? En omdat jij voetbal verwerpelijk vindt? Nou, ga je gang...
Het verschil is alleen dat die spotprenten niet zijn uitgegeven in Saoedi-Arabie of weet ik veel ergens in het MO (dus zeg maar in het andere kamp), maar in een keurig Noord-West-Europese beschaving waar een iets andere cultuur heerst. Dat daar zo hysterisch op wordt gereageerd in het andere deel van de wereld, zegt genoeg over de ware aard van de islam.....
olfie

Bericht door olfie »

Heetgebakerd??

Je kan me een hoop vertellen, maar zo reageren de meeste normale mensen niet!!
En het is ze waarschijnlijk niet eens te doen OM de spotprenten, maar ze hebben weer een mooi aangrijppunt om hun strijd tegen het westen voort te zetten.

Eens kijken wat de 'nieuwe overheid' ervan zegt :?
olfie

Bericht door olfie »

Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

'k Zag dat de sgp in genemuiden ook geschokt is over een cartoon.
Het gaat over de verboden vrucht.
Ik geef geen link.
plebe

Bericht door plebe »

Breekijzertje schreef:'k Zag dat de sgp in genemuiden ook geschokt is over een cartoon.
Ik geef geen link.
Zijn de Genemuider broeders al tot een bestorming overgegaan. Of hebben ze al iemand met de dood bedreigt?

Neen.
Wie Christus kent is een nieuw schepsel en heeft lief.
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

plebe schreef:
Breekijzertje schreef:'k Zag dat de sgp in genemuiden ook geschokt is over een cartoon.
Ik geef geen link.
Zijn de Genemuider broeders al tot een bestorming overgegaan. Of hebben ze al iemand met de dood bedreigt?

Neen.
Wie Christus kent is een nieuw schepsel en heeft lief.
Volledige instemming!
Plaats reactie