Geen zendtijd meer voor kerk en moskee

Geen levensbeschouwelijke zendtijd op de publieke zenders!

mee eens
5
29%
niet mee eens
12
71%

Totaal aantal stemmen: 17

memento

Bericht door memento »

Miscanthus schreef:
memento schreef:
Kaw schreef:Okay, ik heb het effect dus onderschat. Nou, dan... Collecte voor tv-evangelisatie?
Vóór! Op voorwaarde dat de sprekers het evangelie brengen, en niet een charismatische show, of een evangelie zonder zonde en berouw...
Laten we gewoon de EO financieel steunen en abonneren op de Eva, dan heb je er nog wat voor te lezen ook.....
Sja, ik vind dat de EO een hele hoop water bij de evangelie wijn doet, dus die steun ik liever niet...
A-rund

Bericht door A-rund »

Inderdaad de EO is in de naam christelijk, maar hun directeur tornt aan christelije zaken. Zaait zelfs twijfel. Denk hierbij aan de scheppingsgedachte!
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Toch vind ik Knevel in 1 van die tijdschriften (Ter Dege of Gezinsgids) nog redelijk goed uit de verf komen. Misschien was het een tijdelijke bevlieging. Ik heb ook wel getwijfeld. Zelfs een periode over het God-zijn van Jezus. Jezus noemt zichzelf namelijk nergens God.
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Kaw schreef:Toch vind ik Knevel in 1 van die tijdschriften (Ter Dege of Gezinsgids) nog redelijk goed uit de verf komen. Misschien was het een tijdelijke bevlieging. Ik heb ook wel getwijfeld. Zelfs een periode over het God-zijn van Jezus. Jezus noemt zichzelf namelijk nergens God.
Terdege was het. Maar idd; viel mij ook zeker niet tegen. Mooie uitspraak vond ik: zoiets van: Hij begreep er minder van, maar hij geloofde meer.
Billy

Bericht door Billy »

Unionist schreef:Dus we moeten alles aan de commercie overlaten?

ben overigens zelf voor afschaffing van publieke omroep ( lees staatsomroep)

afgelopen week bleek al weer wat voor eenzijdig links beleid er bij de NOS heerst. ( denk ook aan recentelijke ontslag van Charles Groenhuijzen die presentator van 20.00 uur journaal zou worden, Charles was gewoon te rechts)

wellicht bied dit voorstel perspectief voor de Refo-omroep :mrgreen:

met achtereenvolgens ds. Mallan, Willem Ouweneel, ds. Vreugdenhil, ds Budding en ds. Moerkerken op de zender.

en op zaterdagavond een soort "zaterdagavondpanel met:
Spruyt Kranendonk en Ir. J. de Graaf
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Marnix

Bericht door Marnix »

Hoe zou jij het graag ingedeeld zien? Helemaal geen publieke omroepen meer? Of wel, maar dan anders dan nu, niet de brokstukken van het verzuilde systeem dat we ooit hadden maar meer waar de AVRO vroeger voor stond? Meer het BBC-idee?
Auto

Bericht door Auto »

Unionist schreef:[
Bel de ZvK eens en vraag eens naar de respons die ze krijgen. Het is verbijsterend.

Bij ons in de CGK Zuid zijn ze een keer op tv geweest. De dienst erop lazen ze wat brieven voor en vertelde het nazorg-team wat voor telefoongesprekken gevoerd waren. Mensen bellen vanaf hun sterfbed: "Wat moet ik doen om zalig te worden"

De Heere werkt, ook door de tv.
Ik heb van een predikant begrepen die nu 2x aan zo'n dienst had meegewerkt dat hij een aantal keer van dezelfde mensen reactie had gekregen met precies dezelfde vragen. Hij had dat eens verteld aan een andere predikant en die bleek van dezelfde personen ook reactie gehad te hebben. Ze begonnen zich af te vragen of het dus wel nut had deze diensten. Wie zo'n dienst heeft meegemaakt vraagt zich misschien ook wel of het wel op die manier moet, als een predikant een bepaald deel opnieuw moet doen omdat het niet overkomt. Ze blijven nog net af van het gebed. Daarnaast al het werk wat op zondag verricht moet worden. Er zijn dus nog wel wat vragen of gedachten over ....
Unionist

Bericht door Unionist »

Auto schreef: Ik heb van een predikant begrepen die nu 2x aan zo'n dienst had meegewerkt dat hij een aantal keer van dezelfde mensen reactie had gekregen met precies dezelfde vragen. Hij had dat eens verteld aan een andere predikant en die bleek van dezelfde personen ook reactie gehad te hebben. Ze begonnen zich af te vragen of het dus wel nut had deze diensten.
Om nou op grond van zo'n incident het hele nut van het verschijnsel tv- en radiodiensten te gaan betwijfelen vind ik toch wel kortzichtig. Als ik op een gemeente-avond twee keer dezelfde vraag stel, worden dan alle overige avonden geschrapt? Of denkt de dominee dan: daar heb je die pipo weer, niet teveel aandacht aan besteden?

Wie zo'n dienst heeft meegemaakt vraagt zich misschien ook wel of het wel op die manier moet, als een predikant een bepaald deel opnieuw moet doen omdat het niet overkomt. Ze blijven nog net af van het gebed.
Gebeurt dat? Het aardige is dat je via kerkomroep of audioserver soms de dienst inclusief alle regie-aanwijzingen kunt horen, maar dat iemand riep: "dit moet overnieuw" heb ik nog niet meegemaakt. Die diensten zijn volledig voorgekookt. En dat lijkt me ook logisch.
Daarnaast al het werk wat op zondag verricht moet worden. Er zijn dus nog wel wat vragen of gedachten over ....
De dominee werkt op zondag
De koster werkt op zondag
Dat doen ze in dienst van de evangelieverkondiging, dus dat mag.

Ook de ZvK-regisseur en technicus doen dat in dienst van het evangelie, dus...
Marnix

Bericht door Marnix »

Auto schreef:
Unionist schreef:[
Bel de ZvK eens en vraag eens naar de respons die ze krijgen. Het is verbijsterend.

Bij ons in de CGK Zuid zijn ze een keer op tv geweest. De dienst erop lazen ze wat brieven voor en vertelde het nazorg-team wat voor telefoongesprekken gevoerd waren. Mensen bellen vanaf hun sterfbed: "Wat moet ik doen om zalig te worden"

De Heere werkt, ook door de tv.
Ik heb van een predikant begrepen die nu 2x aan zo'n dienst had meegewerkt dat hij een aantal keer van dezelfde mensen reactie had gekregen met precies dezelfde vragen. Hij had dat eens verteld aan een andere predikant en die bleek van dezelfde personen ook reactie gehad te hebben. Ze begonnen zich af te vragen of het dus wel nut had deze diensten. Wie zo'n dienst heeft meegemaakt vraagt zich misschien ook wel of het wel op die manier moet, als een predikant een bepaald deel opnieuw moet doen omdat het niet overkomt. Ze blijven nog net af van het gebed. Daarnaast al het werk wat op zondag verricht moet worden. Er zijn dus nog wel wat vragen of gedachten over ....
Wou jij zeggen dat dat het bewijs is dat het niet werkt? :) Wat denk je, hoeveel mensen worden wel geraakt... of leren er gewoon van.. .of worden bemoedigd... en bellen niet?

En ik heb ook nog nooit iemand "Opnieuw" horen roepen... terwijl ZvK toch echt in mijn jeugdkerk opnamen heeft gedaan ;)
Plaats reactie