als christen met een kleine c dan.... :roll:Marnix schreef:Haha, das toch geen tegenstelling? Je kan toch ook vol van de Geest zijn en wat vuurwerk afsteken?
Of kan dat niet als christen?
Zorgtoeslag zorgt letterlijk voor vuurwerk
- Miscanthus
Nou Marnix, dat ben ik deze keer toch niet met je eens. Vuurwerk heeft banden met een heidens feest. Door vuurwerk af te steken aan het begin van het nieuwe jaar dacht men de boze geesten voor het nieuwe jaar weg te jagen.
Daarnaast denk ik dat wij ook over het uitgeven van ons geld rekenschap moeten afleggen. En dan kan ik niet geloven dat als je je geld uitgeeft aan iets dat met ene knal weg is dat dit te verantwoorden is.
Daarnaast denk ik dat wij ook over het uitgeven van ons geld rekenschap moeten afleggen. En dan kan ik niet geloven dat als je je geld uitgeeft aan iets dat met ene knal weg is dat dit te verantwoorden is.
- Oude-Waarheid
Tjsa,Evangelist Theo schreef:Nou Marnix, dat ben ik deze keer toch niet met je eens. Vuurwerk heeft banden met een heidens feest. Door vuurwerk af te steken aan het begin van het nieuwe jaar dacht men de boze geesten voor het nieuwe jaar weg te jagen.
Geef verandwoording van je rentmeesterschap bedoel je zeker.
Ik heb er problemen mee als iemand vuurwerk afsteekt om boze geesten te verjagen. Als iemand het voor de lol doet heb ik daar minder problemen mee... zonde van het geld is het wel, maar ja, dat zijn wel meer dingen. Anderen geven geld uit aan iets wat na 2 weken weg te zijn geweest ook op en weg is, of aan dingen die na een paar slokken op zijn / weg is. Ik vind het daarom nogal raar dat je als christen niet voor een paar tientjes aan vuurwerk zou kunnen kopen.Evangelist Theo schreef:Nou Marnix, dat ben ik deze keer toch niet met je eens. Vuurwerk heeft banden met een heidens feest. Door vuurwerk af te steken aan het begin van het nieuwe jaar dacht men de boze geesten voor het nieuwe jaar weg te jagen.
- Miscanthus
Evangelist, als je niet voor een paar tientjes aan vuurwerk mag kopen omdat dat christelijk onverantwoord zou zijn, wat is er dan nog wel verantwoord? Meer dan 3 broeken en truien heb je dan niet nodig, vakantie is verkeerd, al het eten, met uitzondering van het meest noodzakelijke is dan overbodig, een riant huis, een nieuwe keuken.... het is allemaal luxe.... en niet noodzakelijk... net als bijvoorbeeld vuurwerk.Evangelist Theo schreef:Ja, als we zo gaan redeneren dan kun je alles goedpraten. Dan kun je ook zeggen dat diefstal niet zo erg is omdat iedereen wel eens een kopietje maakt voor privedoeleinden.Marnix schreef:zonde van het geld is het wel, maar ja, dat zijn wel meer dingen.
Je kan mij dus verwijten dat als ik zo ga praten, ik alles goed kan praten.... maar als je zo praat als jij kan je ook alles (wat je zelf niet zo boeiend vindt/aanstaat?) "foutpraten".
Maar het lijkt me niet de bedoeling om naar anderen te wijzen, een christen vertellen dat ie zondigt omdat hij wat vuurwerk afsteekt... en dat wil ik duidelijk maken. Begin dan eerst bij jezelf, al die dingen waar jij geld aan uitgeeft en die ook overbodig zijn

Oh en ff voor de goede orde, het kopieren van cd's is wettelijk verboden en dus strafbaar, het afsteken van vuurwerk op 31 december en nieuwjaarsnacht niet.
Zeker, een familielid van mij met minimum uitkering / salaris krijgt 30 euro zorgtoeslag en een verhoging van 70 euro per maand zorgverzekering. Daar valt nix aan te doen...Miscanthus schreef:
Dat geldt dan vast niet voor mensen met een minimumuitkering, die per saldo geld inleveren met het nieuwe zorgstelsel...
Reken eens voor me uit.
Dit zijn de feiten voor een bijstanduitkering:
gevolgen zorgstelsel:
a. Gemiddelde premie € 60 hoger
b. Zorgtoeslag + € 34
Totaal - € 26 achteruitgang
Verandering netto inkomen (maand)
a. Hogere bijstandsuitkering + € 9
b. Werknemersdeel ziekenfondspremie vervalt + € 16
c. Lagere AWBZ-premie + € 10
d. Overige fiscale maatregelen - € 2
Totaal + € 33 vooruitgang
Totaal financiële gevolgen (maand) - € 26 + € 33 = + € 7
Je familielid moet gewoon een goedkopere verzekering zoeken.
gevolgen zorgstelsel:
a. Gemiddelde premie € 60 hoger
b. Zorgtoeslag + € 34
Totaal - € 26 achteruitgang
Verandering netto inkomen (maand)
a. Hogere bijstandsuitkering + € 9
b. Werknemersdeel ziekenfondspremie vervalt + € 16
c. Lagere AWBZ-premie + € 10
d. Overige fiscale maatregelen - € 2
Totaal + € 33 vooruitgang
Totaal financiële gevolgen (maand) - € 26 + € 33 = + € 7
Je familielid moet gewoon een goedkopere verzekering zoeken.
- Miscanthus