Online Spel Travian.nl (kost vaak weinig tijd)

refo

Bericht door refo »

Zelfs Adrianus doet mee...
ahuibers

Bericht door ahuibers »

Hoe heet je gian?

Het is slim om de eerste 2 weken alleen maar velden te upgraden.
Je populatie stijgt dan.

Als je een populatie hebt van 15 word er 15 eenheden graan per uur gegeten. dit word afgetrokken van de produktie van graan.

De beste verhouding is:

Klei iets meer als hout en hout iets meer als ijzer en ijzer iets meer als graan. maar graan heb je nodig voor je bewoners.

Je zit de eerste 3 weken ongeveer in protectie wat betekend dat je niet aangevallen kan worden.
De 3e week ga je dan een schuilplaats bouwen zodat je grondstoffen verstopt zijn voor aanvallers.
ahuibers

Bericht door ahuibers »

tukkertje schreef:Hoe wordt ik lid van een aliantie????
Heb je al een ambassade gebouwd?
Je hebt inmiddels een uitnodiging.
ahuibers

Bericht door ahuibers »

Mijn productie:

Productie:
Hout: 575 per uur
Klei: 600 per uur
IJzer: 415 per uur
Graan: 232 per uur

Dorp 2:

Productie:
Hout: 132 per uur
Klei: 149 per uur
IJzer: 77 per uur
Graan: 63 per uur

(ja ik heb al kolonisten getraind en die hebben voor mij een leuk 2e dorpje gesticht)
Gian

Bericht door Gian »

Ik heet daar ook Gian.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
ahuibers

Bericht door ahuibers »

Ok.

Je hebt een populatie van 16.
Ga dus een tijdje velden upgraden.

Ik heb je even aangevallen om te kijken tot wanneer je bescherming loopt.
Deze user heeft newbie bescherming. Deze eindigt op 04.02 om 20.54

Ga tot eind januari alleen maar velden upgraden.
Dan kan je daarna veel sneller groeien.
Rond 30 januari bouw je een grote schuilplaats zodat aanvallers niets bij je kunnen jatten. ga door tot je 2 schuilplaatsen op L10 heb.
ondertussen kan je dan gebouwen plaatsen en troepen trainen om kleine overvallen uit te voeren op inactieve mensen.

Zorg vlak voordat je bescherming afloopt dat je een ambasade hebt zodat je de aliantie kan joinen.
Gian

Bericht door Gian »

ahuibers schreef:Ok.

Je hebt een populatie van 16.
Ga dus een tijdje velden upgraden.

Ik heb je even aangevallen om te kijken tot wanneer je bescherming loopt.
Deze user heeft newbie bescherming. Deze eindigt op 04.02 om 20.54

Ga tot eind januari alleen maar velden upgraden.
Dan kan je daarna veel sneller groeien.
Rond 30 januari bouw je een grote schuilplaats zodat aanvallers niets bij je kunnen jatten. ga door tot je 2 schuilplaatsen op L10 heb.
ondertussen kan je dan gebouwen plaatsen en troepen trainen om kleine overvallen uit te voeren op inactieve mensen.

Zorg vlak voordat je bescherming afloopt dat je een ambasade hebt zodat je de aliantie kan joinen.
Zoiets had ik al in de planning.

Ik was gelijk gaan bouwen... Niet slim dus.
Ik overwoog zelfs om opnieuw te beginnen.

Kan je niet bijv. 4 dorpen tegelijk beginnen, en ze later samenvoegen in dezelfde alliantie?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
MS

Bericht door MS »

Ahuibers,

Kun je mij ook aanvallen, ik heet Marijn, dorp Chios.

Kan ik ff plannen, wanneer ik wat moet doen.

Het hoofdgebouw verder uitbouwen op het begin, is dat wel verstandig?? Heb nu niveau 3 hoofdgebouw.

Groet ,
Gian

Bericht door Gian »

MS schreef:Ahuibers,

Het hoofdgebouw verder uitbouwen op het begin, is dat wel verstandig?? Heb nu niveau 3 hoofdgebouw.

Groet ,

Je moet helemaal niks bouwen of uitbbouwen.
Je moet met je voorraden alleen maar velden opwaarderen. Zo veel als je kan. Je populatie van 12 zegt mij dat je nagenoeg niks hebt. Ik zat gisteren in een paar uur tijd al op 16.
MS

Bericht door MS »

Gian schreef:

Groet ,

Je moet met je voorraden alleen maar velden opwaarderen. Zo veel als je kan. Je populatie van 12 zegt mij dat je nagenoeg niks hebt. Ik zat gisteren in een paar uur tijd al op 16.
Kheb geen paar uur, dus elk uurtje zoveel mogelijk doen, maar zag namelijk ergens de tip om het hoofdgebouw tot niveau 5 op te krikken, maar voor als nog stop ik hier dan ff mee, het is natuurlijk wel zo, dacht ik, dat hoe hoger het niveua van hoofdgebouw hoe sneller je opwaardering gaat, maar weet niet of dit opweegt.. Ga dr even vanuit van niet.
MS

Bericht door MS »

MS schreef:
Gian schreef:

Groet ,

Kheb geen paar uur, dus elk uurtje zoveel mogelijk doen, maar zag namelijk ergens de tip om het hoofdgebouw tot niveau 5 op te krikken, maar voor als nog stop ik hier dan ff mee, het is natuurlijk wel zo, dacht ik, dat hoe hoger het niveua van hoofdgebouw hoe sneller je opwaardering gaat, maar weet niet of dit opweegt.. Ga dr even vanuit van niet.
Las het net, maar dat gaat alleen over bouwen, dus bedoelen ze daarmee alleen gebouwen bouwen. Ach ja, nu eerst maar eens wat klei uit de grond stampen, heb nog een kwartiertje, vind het i.i.g. uitdagend. Vanavond laat mar ff tijd maken denk ik.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

ahuibers schreef:

Nee , nog geen ambassade. Eerst akkers etc upgraden
ahuibers

Bericht door ahuibers »

Gian schreef: Kan je niet bijv. 4 dorpen tegelijk beginnen, en ze later samenvoegen in dezelfde alliantie?
Let op!
Je mag maar 1 dorp hebben.
Als je broertje ook meedoet kan dat maar dat moet je dan in je profiel aangeven i.v.m. ipadres.
ahuibers

Bericht door ahuibers »

tukkertje schreef:
ahuibers schreef:

Nee , nog geen ambassade. Eerst akkers etc upgraden
Goedzo!
Als je een ambasade hebt kan je de uitnodiging accepteren.
ahuibers

Bericht door ahuibers »

Groet ,
Deze user heeft newbie bescherming. Deze eindigt op 04.02 om 15.14
Plaats reactie