Dode mus

Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Unionist schreef:Het is een beetje flauw om dit te vergelijken met abortus en euthanasie. Dan weet ik er nog wel een paar.

waarom maken wij ons druk om één Klaas van der Zwaag, terwijl in Noord-Korea...

Wat is de uitstoot van fijnstof in verhouding met de holocaust....

Wij maken ons druk om spaarloon of levensloop, teriwjl in Congo...

Waarom schrijven de kerkbladen hele pagina's vol over gefilterd internet, terwijl in Amsterdam...

Goed, goed, het is hypocriet om je om een mus druk te maken en niet om een comapatiënt. Maar wat ik vind: een christen maakt zich druk om beide.

Er valt niet één mus van het dak zonder dat de Vader Zich daarmee bemoeit, maar wij christenen vinden het "maar een mus".

Waarom dan wel een mug? Muggen, wespen e.d. zijn ongedierte. Maar mep jij ook iedere vlinder dood die in je tuin fladdert?

Waarom wel een harinkie happen? Omdat God Zelf ons het eten van dieren heeft toegestaan.

Maar bedenk eens of het écht de moeite waard is om zoiets moois als een vogel kapot te maken omdat wij het leuk vinden om 80 miljoen blokjes op een rijtje te zetten zonder dat ze omvallen.

Nee, je zult mij niet met een poster voor mijn raam zien met MUSSENMOORDENAARS erop. Maar ik vind wel dat wij iets te snel BELACHELIJK roepen als mensen hun stem verheffen tegen dit zinloze geweld.

Wat is belangrijker: een dier of een rij steentjes?
Let nu even op:

Ik citeer:
"Een medewerker aan Domino Day die struikelt en steentjes omgooit, wordt toch ook niet neergeschoten?” aldus de woordvoerder van dierenbescherming Leeuwarden."

Hier wordt een mensen leven gelijk gesteld met een dieren leven...
dus dan is de link met abortus snel gelegd denk ik? en als je zelfs om die mus, een mens bedreigd met de dood... sorry hoor, maar dat vind ik echt niet normaal!
Unionist

Bericht door Unionist »

Daar heb je volledig gelijk in Ar-Jan. Een mus en een mens zijn niet te vergelijken. En met de dood bedreigd... dat word je in ons land tegenwoordig al als je per ongeluk een scheet in de bus laat. :oops: Dat is onze nieuwste variant op de opgestoken middelvinger (hoezo kort lontje)

Maar laten we ook niet in het andere uiterste vervallen.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Dit is van een mus een olifant maken
Hummel

Bericht door Hummel »

Kaw schreef:Dit is van een mus een olifant maken
Dat heeft al iemand gezegd hier... Maar ik ben het er wel mee eens.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Hummel schreef:Dat heeft al iemand gezegd hier...
:oops:
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Mijn voorkeur gaat er naar uit om muggen, vliegen, wespen en dergelijke, zo mogelijk gewoon weer naar buiten te jagen.
Overdreven? Ja, zou kunnen, maar nadat ik het boekje 'Floere het Fluwijn' heb gelezen, is dit zo.
Ooit schreef Nico van der Voet over hetzelfde onderwerp een column in de Terdege. Is al jaren geleden, maar ik weet het nog. Vind het persoonlijk iets te ver gaan. Dieren kunnen een plaag zijn voor de mens, na de zondeval, toch??
Houthakker

Bericht door Houthakker »

Mister schreef: Dieren kunnen een plaag zijn voor de mens, na de zondeval, toch??
Ja, dat kan.
Maar het kan ook dat we al (te) snel denken dat ze een plaag zijn.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Houthakker schreef:
Mister schreef: Dieren kunnen een plaag zijn voor de mens, na de zondeval, toch??
Ja, dat kan.
Maar het kan ook dat we al (te) snel denken dat ze een plaag zijn.
tja, het is pas een plaag als ze je neus uitkomen...... :?
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Het meeste is al wel gezegd, ik vind het ook niet goed, al is al die commotie ook zwaar overdreven. Maar hier wil ik toch nog even op reageren:
Ar-Jan schreef:
Unionist schreef:Toch vind ik het discutabel om voor je lol een dier (schepsel van God) te doden.
Noujah.. volgens mij was het niet echt voor de lol hoor.. Er stond een wereldrecord op het spel!
En dus???

Wat stelt zo'n wereldrecord nou helemaal voor? Dat gaat toch ook ergens over. Of laten ze zich soms sponsoren voor een goed doel?

Of stak je er juist de draak mee?
Afbeelding
Marnix

Bericht door Marnix »

Ach, ik vind het wel grappig.... ik heb vandaag hartelijk gelachen om de droevige ingezonden brieven van de Metro, waarin mensen hier zwaar over klagen. En ondertussen zelf elke dag minimaal 150 gram vlees eten.

Lekker hypocriet hoor...
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Dames en heren!! Surf even naar http://www.dominomus.com en laat even een condoleance bericht achter voor de nabestaanden van de mus die op brute wijze om het leven is gebracht.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Ik begrijp dat er heden ten dage maar weinig mensen blij gemaakt worden met een dooie mus............... :shock:
plebe

Bericht door plebe »

'k dacht even aan een terreuraanslag of politieke moord...........
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik hoorde dat er al plannen zijn voor een mus-eum. En in Arnhem praten ze al over een heiligverklaring: Mus-is Sacrum. Zou Mus-kens daarachter zitten?
plebe

Bericht door plebe »

Muschien wèl!
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Plaats reactie