Let nu even op:Unionist schreef:Het is een beetje flauw om dit te vergelijken met abortus en euthanasie. Dan weet ik er nog wel een paar.
waarom maken wij ons druk om één Klaas van der Zwaag, terwijl in Noord-Korea...
Wat is de uitstoot van fijnstof in verhouding met de holocaust....
Wij maken ons druk om spaarloon of levensloop, teriwjl in Congo...
Waarom schrijven de kerkbladen hele pagina's vol over gefilterd internet, terwijl in Amsterdam...
Goed, goed, het is hypocriet om je om een mus druk te maken en niet om een comapatiënt. Maar wat ik vind: een christen maakt zich druk om beide.
Er valt niet één mus van het dak zonder dat de Vader Zich daarmee bemoeit, maar wij christenen vinden het "maar een mus".
Waarom dan wel een mug? Muggen, wespen e.d. zijn ongedierte. Maar mep jij ook iedere vlinder dood die in je tuin fladdert?
Waarom wel een harinkie happen? Omdat God Zelf ons het eten van dieren heeft toegestaan.
Maar bedenk eens of het écht de moeite waard is om zoiets moois als een vogel kapot te maken omdat wij het leuk vinden om 80 miljoen blokjes op een rijtje te zetten zonder dat ze omvallen.
Nee, je zult mij niet met een poster voor mijn raam zien met MUSSENMOORDENAARS erop. Maar ik vind wel dat wij iets te snel BELACHELIJK roepen als mensen hun stem verheffen tegen dit zinloze geweld.
Wat is belangrijker: een dier of een rij steentjes?
Ik citeer:
"Een medewerker aan Domino Day die struikelt en steentjes omgooit, wordt toch ook niet neergeschoten?” aldus de woordvoerder van dierenbescherming Leeuwarden."
Hier wordt een mensen leven gelijk gesteld met een dieren leven...
dus dan is de link met abortus snel gelegd denk ik? en als je zelfs om die mus, een mens bedreigd met de dood... sorry hoor, maar dat vind ik echt niet normaal!