trage pc/ tempfiles

Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Johannes 3:16 schreef:Erg handig, bij mij werd er meer dan een gig aan overbodige bestanden verwijderd!
Fantastisch programma, Johannes. Bedankt voor de tip.
Bij mij werd 111 Mb aan troep weggegooid. Ook de registry wordt stevig opgeschoond.
Het geeft in ieder geval een heerlijk opgeruimd voorjaarsgevoel. :wink:

Ik zou het trouwens alleen aanbevelen aan ervaren gebruikers of als je een goede en recente backup hebt: als er iets te veel opgeruimd wordt, moet je het handmatig weer fixen.
FlyingEagle schreef:Dat komt niet omdat dat programma zo goed is maar omdat jij niet goed voor je pc zorgt.
Ik gebruik al bijna 10 jaar dezelfde installatie, maar ik denk dat je er niet aan ontkomt dat er overal rommel achterblijft.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

FlyingEagle schreef:Dat komt niet omdat dat programma zo goed is maar omdat jij niet goed voor je pc zorgt.
Ik gebruik al bijna 10 jaar dezelfde installatie, maar ik denk dat je er niet aan ontkomt dat er overal rommel achterblijft.[/quote]

tja... als je 10 jaar dezelfde installatie gebruikt zonder regelmatig opschonen dan kan ik me voorstellen dat een computer een keer zegt "bekijk het maar" Een computer moet je regelmatig opschonen. 1x in de maand ofzo, danvoorkom je dat na 10 jaar je pc volloopt en begint te klagen dat de pc's van tegenwoordig zo slecht zijn
refo

Bericht door refo »

FlyingEagle schreef:
Ik gebruik al bijna 10 jaar dezelfde installatie, maar ik denk dat je er niet aan ontkomt dat er overal rommel achterblijft.
tja... als je 10 jaar dezelfde installatie gebruikt zonder regelmatig opschonen dan kan ik me voorstellen dat een computer een keer zegt "bekijk het maar" Een computer moet je regelmatig opschonen. 1x in de maand ofzo, danvoorkom je dat na 10 jaar je pc volloopt en begint te klagen dat de pc's van tegenwoordig zo slecht zijn[/quote]

Darwin had wel een beetje gelijk. Ja, zo zijn we nou gedegenereerd. We denken dat wij er voor de automatisering zijn, terwijl de bedoeling is dat de automatisering er voor ons is.

Het is toch van de zotte dat er allerlei troep op de schijf blijft staan, terwijl een programma dat ergens uit Vergweggistan kan worden gedownload WEET dat het troep. Waarom blijft dat in vredesnaam staan. Dat is net zo iets als een auto die spontaan de kofferbak, het kaartenvak en de asbakjes vult. Als dan ook de achterbank vol is en de auto aan de bestuurdersstoel begint wordt het tijd om alles weg te gooien.

Nog een geluk dat er ergens computernerds zijn die dat gratis maken, anders liet Willem Poortjes ons er doodleuk voor betalen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Precies, refo.
Neem nou bijvoorbeeld die temporary internet files (cache). Dat stamt uit de tijd dat we allemaal nog met 1200bps modems aan het internet hingen. Nu is het alleen nog maar ballast.

Bij de computer van een goede kennis was de klok een maand teruggesprongen (foutje op het moederbord of een wat al te enthousiaste tienerzoon?). Internet Explorer vond vervolgens dat de pagina's in de cache nieuwer waren dan die op de websites. :roll:

@FlyingEagle: De temp-directory en de internet cache gooi ik regelmatig leeg. Maar gedeinstalleerde software mag wat mij betreft alle zelfgemaakte troep opruimen: DLL's, registrysleutels, application-data-directories, etc. Overigens is mijn PC geen 10 jaar oud, maar ik kopieer steeds de installatie mee (via Norton Ghost).
Plaats reactie