limosa schreef:Je begint een beetje door te slaan Miscanthus. Een schat aan vondsten om het alleenzaligmakende van de SV aan te tonen? Waar heb je het over? Een punt na het woord blijdschap, dat staat in zo ongeveer alle vertalingen zo. Waarom zouden SV-lezers daar niks mee kunnen?
het lijkt er hier echt op dat je om je heen begint te slaan bij gebrek aan inhoud . . .
Het is duidelijk dat de GBS een campagne/hetze voert tegen alle andere vertalingen dan de SV. Dat niet alleen, ze doen dat ook met de geloofsbeleving van anderen. Iedereen moet het ontgelden, alleen het ware volk niet, dat voldoet aan hun omschrijving van het ware. Ik vind dat niet christelijk, lerende leringen die van mensen zijn.
Verder voert de klagerige teneur, de boventoon. Bij iedere lezing wordt iets vermeld, alleen bij het reizen met blijdschap wordt geen nadere verklaring gegeven. Dat is wat mij opvalt en tegelijk zorg baart. Het is namelijk een eenzijdige negatieve benadering die niet meer dan een paar ernstige gezichten oplevert, terwijl het werk en de openbaring van God in Christus mensen verlost en ook blijdschap in God geeft, als het goed is. Als de Geest dan plaats maakt, dan zal zo´n ziel Hem met blijdschap ontvangen zoals een Zacheus.
Toegegeven, het is niet goed, -en vraag jullie bij dezen om vergeving-,maar ik wordt soms een beetje cynisch van deze donkere en sombere mannen die zich door niets laten verheugen (althans, ze laten het niet merken).