NS publieksprijs voor de NBV ?

Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door memento

En wat betreft die gegevens, die gebruiken ze om je prijs toe te sturen als de NBV wint
Hoofdprijs: elke week een boek uitzoeken bij de boekwinkel.

Daar krijg ik hele begerige oogjes van!!:du
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Ik heb wél gestemd. Er staat genoeg in om mensen te bekeren. Een paar onvolkomeheden veranderen daar niets aan.

En wat betreft die gegevens, die gebruiken ze om je prijs toe te sturen als de NBV wint
Natuurlijk kan de HEERE een kromme stok
gebruiken om een rechte slag te slaan.
Ook in deze is zo nodig:Zend HEERE Uw Licht en Waarheid neder.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Oude-Waarheid
Ik heb wél gestemd. Er staat genoeg in om mensen te bekeren. Een paar onvolkomeheden veranderen daar niets aan.

Natuurlijk kan de HEERE een kromme stok
gebruiken om een rechte slag te slaan.
Hebben jij en je vrienden dan als enigen het Licht ontvangen?
Mariken

Bericht door Mariken »

Oorspronkelijk gepost door Oude-Waarheid

Hoe zing je dat??? In mijn psalmboek staat nmlk : zend Heer uw licht en waarheid neder.
Overigens geen bijbeltekst want daar staat: Zend Uw licht en Uw waarheid, dat die mij leiden.
memento

Bericht door memento »

Geen persoonlijke aanvallen graag...

Uw Moderator
astroguy

Bericht door astroguy »

Ik heb OOK gestemd. Elke vertaling heeft onvolkomenheden ook de SV. Wij moeten er voor oppassen een vertaling, hoe goed dan ook, heilig te verklaren. Het is niet voor niets dat bij een theologische opleiding Grieks en Hebreeuws vereist zijn. Als we een volkomen vertaling hadden dan zou dat min of meer overbodig zijn.
Atze
Jelle

Bericht door Jelle »

Daarom kunnen we ook beter de oude SV aanhouden omdat er nog geen nieuwe vertalinen zijn die een verbetering zijn, maar helaas alleen maar een achteruitgang.

Daarom is het beter om het goede te behouden.
Kokje

Bericht door Kokje »

Oorspronkelijk gepost door Admin
Ik stem ook niet. de NBV komt er bij mij thuis niet in..
Het gaat er hier helemaal niet om wat jij van de NBV vindt en of die er bij jou thuis wel of niet in komt, het gaat hier om meer aandacht in Nederland voor de Bijbel. Dat willen we toch allemaal???

[Aangepast op 19/9/05 door Kokje]
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Oorspronkelijk gepost door Kokje
Ik stem ook niet. de NBV komt er bij mij thuis niet in..
Het gaat er hier helemaal niet om wat jij van de NBV vindt en of die er bij jou thuis wel of niet in komt, het gaat hier om meer aandacht in Nederland voor de Bijbel. Dat willen we toch allemaal???

[Aangepast op 19/9/05 door Kokje]
Ach Kokje,

we kunnen het Evangelie toch beter binnen de kerken houden, dáár komt het tenminste goed tot z'n recht (...)

Verkondig het Evangelie alleen in de kerken....( en dan wel in SV aub)

Dacht dat we in de Bijbel een andere opdracht meegekregen hadden .

Geen enkele vertaling is de juiste, ook de SV niet ! ( zoals astroguy terecht opmerkte )

Maar goed , je bent vrij om te stemmen of niet.

Je kunt natuurlijk ook zelf deur aan deur of op de markt gaan evangeliseren.
Dan weet je zeker dat er mensen uit de Bijbel horen.
Bij die ns-publieksprijs is dat nog maar de vraag. ( als er genoeg mensen op stemmen, dan wel )
refo

Bericht door refo »

Niet persoonlijk worden, admin....
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Nee Gabrielle mensen op straat verleiden ipv de rechte weg te wijzen dat is correct.

de SV is inderdaad niet heilig maar tot op dit moment heb ik nog geen beter alternatief gelezen..

terzijde.. omdat er nog steeds veel commentaar via mijn mailbox komt mbt het gebruik van de NBV. OSW en Forum staan niet positief tegenover het gebruik van de de NBV. Wij distancieren ons dan ook van diegene die menen deze vertaling wel te moeten gebruiken.. De genoemde kerkverbanden in de forumregels staan officeel de SV voor en dit is de lijn die het OSWforum volgt
Dacht ook dat OSW de Staten-Vertaling
voorstond
Plaats reactie