'Roken en afslankpillen vergroten kans op lesbisch kind
-
-
Ben jij niet met mij eens dat het voor een buitenkerkelijke wat makkelijker te verwerken is, omdat hij/zij minder belemmeringen tegenkomt bij zijn/haar acceptatie?Oorspronkelijk gepost door Sabra
Volgens mij wordt het gewoon gesteld hoor, in het begin van dit topic.
En waarom zo homofilie, ofwel een homo of lesbienne een handicap zijn voor de gereformeerde gezindte?
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Zeker niet ongepast: ik ben geen vrouw en heb ook niet de neiging om van geslacht te gaan veranderen. Ik heb wel moeite met dit soort zogenaamde onderzoeken en hecht daar niet zo heel veel geloof aan.Oorspronkelijk gepost door LizzyDeze gewaagde en ontdeugende opmerking vraagt om reaktie...Oorspronkelijk gepost door KawFF een hele ongepaste opmerking van mij:Oorspronkelijk gepost door HarryDus als ik als vrouw veel thee drink, verhoogt dat de kans op een heteroseksuele zoon? Kom nou toch...
Zou dat de neiging tot travestie kunnen verklaren? Harry = vrouw? :t :%
![]()
Ik deel je mening dat het voor een christen wellicht extra moeilijk is om zijn of haar homosexuele geaardheid te accepteren en openbaar te maken.
Dit wordt mijns inziens versterkt wanneer je grote groepen christenen hoort zeggen dat het een handicap, een ziekte of een hype is.
Ik heb twee vrienden die een relatie met elkaar hebben, en zij worden nog altijd negatief benaderd door vele christenen die zij kennen. Ik word altijd zo moe van de oordelen die mensen menen te moeten uiten.
Dit wordt mijns inziens versterkt wanneer je grote groepen christenen hoort zeggen dat het een handicap, een ziekte of een hype is.
Ik heb twee vrienden die een relatie met elkaar hebben, en zij worden nog altijd negatief benaderd door vele christenen die zij kennen. Ik word altijd zo moe van de oordelen die mensen menen te moeten uiten.
-
Ehm, want?Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Nou ik geloof nog steeds niet dat nicotine de hormonen van een ongeboren kind kan beïnvloeden. Wel dat mensen die roken kleinere baby's krijgen.
Jammer trouwens dat Orck hier niet meer is, die had nogal verstand van deze zaken als ik het goed heb.
[Aangepast op 13/9/05 door Pim]
Als je de geaardheid kunt beïnvloeden van een ongeboren kind door een verslaving of afslankpillen, hoe verklaar je de erfelijkheid?Oorspronkelijk gepost door PimEhm, want?Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Nou ik geloof nog steeds niet dat nicotine de hormonen van een ongeboren kind kan beïnvloeden. Wel dat mensen die roken kleinere baby's krijgen.
Jammer trouwens dat Orck hier niet meer is, die had nogal verstand van deze zaken als ik het goed heb.
[Aangepast op 13/9/05 door Pim]
• Nicotine : de nicotine in tabak is ook een genotsmiddel of 'sociale drug'. Roken in de zwangerschap is zeer schadelijk voor de foetus; ook passief roken heeft bewezen negatieve effecten.
Roken gedurende de zwangerschap is geassocieerd met nefaste gevolgen voor de foetus en de pasgeborene. Vrouwen die roken hebben veel meer kans op een spontaan miskraam en bevallen doorgaans van een baby met laag geboortegewicht (gemiddeld 200 gr lager en vaak onder de 2500 gr). Nicotine veroorzaakt immers vasoconstrictie van de uteriene vaten wat resulteert in een verminderde utero-placentaire flow met minder voedings- en zuurstoftoevoer naar de foetus. Dit zuurstoftransport wordt ook minder effectief met hypoxie (verminderde zuurstofspanning) tot gevolg en dit leidt aldus tot groeiachterstand, prematuriteit, dysmaturiteit. Placenta-infarcten kunnen leiden tot placenta-loslating, eventueel mors in utero.
Naast de echte nicotinedependente effecten dient ook vermeld dat de foetus lijdt onder het meestal slechte voedingspatroon van de moeder : rokende moeders eten algemeen minder en minder gezond. Het is ook een vaststaand feit dat hoe lager de socio-economische status,hoe hoger het rookcijfer zodat de effecten voor de foetus meestal een combinatie zullen zijn van enerzijds de nicotine en anderzijds de ongezonde levenswijze van de zwangere.
Kinderen van rokende moeders zijn doorgaans zeer onrustige baby's, zogenaamde huilbaby's. Die kinderen hebben ook meer kans op wiegendood.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

1. Het staat vast dat nicotine en amfetamine uit sigarettenrook invloed hebben op de hormoonhuishouding van moeder.Oorspronkelijk gepost door Lizzy
2. Het staat vast dat de hormoonhuishouding van de moeder in verbinding staat met die van het ongeboren kind.
Hieruit kun je concluderen dat dat nicotine de hormonen van een ongeboren kind kan beïnvloeden
(en laat kan hier dan maar gerust weg)
Wat valt er dan (niet) aan te 'geloven'?
Blijft over de vraag of de hormoonhuishouding de seksuele voorkeur kan beïnvloeden. Er is inmiddels wel voldoende bewijs dat de hormoonhuishouding van grote invloed is op de ontwikkeling van het ongeboren kind. Of seksuele voorkeur daar ook bij hoort, is nog enigszins controversieel.