Oorspronkelijk gepost door anemoon
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Mensen, kunnen jullie elkaar gewoon niet beter eens in de maand elkaar opzoeken?
Elke eerste maandag van de maand wordt dat ook gedaan in Staphorst. Uit alle hoeken van het land komen ze naar die gezelschap, om met elkaar - als Hij Zelf in het midden is - zoete uren mogen hebben.
Met elkaar praten over het werk van Christus, en God lovende, omdat Hij het heeft gedaan.
Ik hou er niet van om dit soort dingen te doen op een forum waar jan en alleman op koekeloeren.
Of maak ergens een priveforum aan.
Als je dit nou van sommige ordinaire ruzies zei...
Anderen mogen wel zien hoe we elkaar de maat nemen en elkaar bekogelen over HHk en PKN, maar niet over het geloof in Christus? Komop Matthijs, dit kun je niet menen.
In de ene topic elkaar bekogelen en klik klik en in de andere topic vertroosten we elkaar?
Inhoudelijk verschil ik van velen hier. Zeker als het op de beleving aankomt. Daarom heb ik al helemaal geen zin om hieraan mee te doen. We staan te ver uit elkaar. Dat is gewoon zo, als we de discussies gaan lezen van een paar weken terug.
Ik sta niet negatief tegenover het idee. Zeker mogen we getuigen, vertroosten, vermanen, bemoedigen enz.
Laat de heidenen maar horen hoe lief jullie elkander hebben. Dat is goed. Daar zeg ik niets over. Maar ik ben bang dat meegespot wordt, als de Heilige Geest er niet in meekomt.
Ga anders gereformeerde avonden beleggen voor mensen van de wereld in aanraking te laten komen met het hele Woord van God.
Dus niet van die avonden waar je mensen enthousiast gaat maken voor het geloof, voor vriend Jezus, die van je houdt (ja zo wordt het gebracht, vreselijk). Hoe heten de avonden ook al weer?
En ik geloof dat je door je daden het meeste getuigd.
Als ik boeken lees over vervolgde christenen, dan getuigden ze het meest door hun handel en wandel. Dan is het "ziet (dus zien met je ogen!): hoe lief ze elkander hebben!"
matthijs, ik heb een vraag aan jou
je hebt in deze 2 postings aardig wat dingen neergeschreven, maar hoe bijbels zijn deze dingen?
is het bijbels om het geloof voor een select gezelschap te houden?
denk dan bv eens aan het voorbeeld wat in spreuken staat
daar is een gebouw met een (let op!) open voorkant!!!
iedereen kan daar naar binnen kijken, maar ook zomaar naar binnen lopen
het gebouw heeft nl 7 pilaren, 4 op de hoeken en 1 in de 3 zijkanten daartussen
dus aan de voorkant niet...
een open kant naar de wereld
en dat is niet alles, nee, er staat in spreuken dat de gemeste beesten geslacht zijn en de wijnen gemengd
dat staat klaar, daar in dat gebouw
en iedereen kan het zien
en dan? wat gebeurt er dan?
dan gaan de dienstmaagden uit op de tinne van de tempel en zij roepen
dat is wel even wat anders dan dat zij het stilletjes bij deze en gene in het oor fluisteren... nee ze gaan op de tinne, dat is het hoogste punt, zodat iedereen ze duidelijk kan zien
en ze roepen, zodat iedereen het kan horen
en wat roepen ze dan?
dit: wie slecht is, kere zich herwaarts...
kijk, matthijs, dat is wel even wat anders dan in een besloten groepje in staphorst tegen een paar speciaal daarvoor uitgenodigde mensen een en ander gaan zitten vertellen
dat is gewoon onbijbels
wil je meer voorbeelden?
de christenen behoren te zijn een stad op een berg (die kun je van verre zien)
we mogen onze kaars niet plaatsen onder een korenmaat
integendeel, er staat: wie Mij belijden zal voor de mensen, die zal Ik belijden voor Mijn Vader in de hemel
belijden voor de mensen, staat er
er staat dus niet: wie Mij belijden zal ergens stiekum in een apart kamertje...
daarom mijn vraag aan jou, matthijs: hoe bijbels, of hoe onbijbels is hetgeen je hier geschreven hebt?