Wat is er mis met de fiets?Oorspronkelijk gepost door Lambertus
En toch ga ik morgenochtend met de tram richting kerk
wel gewaagd eigenlijk ! Ik rij door het centrum!
avé
Terreurgroep bedreigt Amsterdam
[align=center]Weest sterk en hebt goeden moed, en vreest niet, en verschrikt niet voor hun aangezicht; want het is de HEERE, uw God, Die met u gaat; Hij zal u niet begeven, noch u verlaten.
Deuteronomium 31:6
Gij zijt mij een Verberging; Gij behoedt mij voor benauwdheid;
Psalm 32:7
Vrees niet, want Ik ben met u; zijt niet verbaasd, want Ik ben uw God; Ik sterk u, ook help Ik u, ook ondersteun Ik u met de rechterhand Mijner gerechtigheid.
Jesaja 41:10
Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven.
Mattheus 11:28
Vrede laat Ik u, Mijn vrede geef Ik u; niet gelijkerwijs de wereld hem geeft, geef Ik hem u. Uw hart worde niet ontroerd en zij niet versaagd.
Johannes 14:27
[/align]
Deuteronomium 31:6
Gij zijt mij een Verberging; Gij behoedt mij voor benauwdheid;
Psalm 32:7
Vrees niet, want Ik ben met u; zijt niet verbaasd, want Ik ben uw God; Ik sterk u, ook help Ik u, ook ondersteun Ik u met de rechterhand Mijner gerechtigheid.
Jesaja 41:10
Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven.
Mattheus 11:28
Vrede laat Ik u, Mijn vrede geef Ik u; niet gelijkerwijs de wereld hem geeft, geef Ik hem u. Uw hart worde niet ontroerd en zij niet versaagd.
Johannes 14:27
[/align]
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Misschien netzo aanpakken als in Londen: een agent in burger!!! ziet een verdacht persoon en spreekt hem aan. Deze luistert niet (wist hij dat hij met een agent te maken had?). Vervolgens wordt deze man doodgeschoten.
Ik stel me het volgende voor in Amsterdam. Ik wil in de tram stappen en iemand komt met wapen op me af, ik denk die wil mijn portemonnee, maar als ik nu in de tram stap ben ik hem kwijt. Blijkt de man een agent te zijn die goed kan schieten en mij voor een terrorist aanziet. Knap beroerd.
Natuurlijk is dit een manier om terrorisme tegen te gaan. En misschien ook vrij effectief (en minder efficient) maar ik heb nog altijd het idee dat het gebruik van foute middelen, ook al lijkt het noodzakelijk om iets goeds te berijken, nooit geoorloofd is.
Vaya con Dios,
parsifal
Ik stel me het volgende voor in Amsterdam. Ik wil in de tram stappen en iemand komt met wapen op me af, ik denk die wil mijn portemonnee, maar als ik nu in de tram stap ben ik hem kwijt. Blijkt de man een agent te zijn die goed kan schieten en mij voor een terrorist aanziet. Knap beroerd.
Natuurlijk is dit een manier om terrorisme tegen te gaan. En misschien ook vrij effectief (en minder efficient) maar ik heb nog altijd het idee dat het gebruik van foute middelen, ook al lijkt het noodzakelijk om iets goeds te berijken, nooit geoorloofd is.
Vaya con Dios,
parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Tja,Oorspronkelijk gepost door parsifal
Misschien netzo aanpakken als in Londen: een agent in burger!!! ziet een verdacht persoon en spreekt hem aan. Deze luistert niet (wist hij dat hij met een agent te maken had?). Vervolgens wordt deze man doodgeschoten.
Vaya con Dios,
parsifal
Voor t'zelfde geld had die man net een rolletje pepermunt gestolen in de kiosk, en probeerde daarom te ontkomen aan de politie.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Oorspronkelijk gepost door parsifal
Vaya con Dios,
parsifal
Laat een ding duidelijk zijn, het is triestdat een onschuldige burger neergeschoten is, maar als je niks op je kerfstok hebt waarom luister je dan niet en sla je op de vlucht.
Wil je terreur goed aanpakken dan horen daar helaas ook missers bij. Heel pijnlijk, maar het is realiteit. Realiseer je wel onder welke druk deze mensen werken. Helemaal nu er een tweede aanslag is geweest. Je hoeft daar nu als toerist met beetje donker uiterlijk niet met een rugtasje te gaan lopen, want dan ga je wel in de boeien.
het was een agent in burger die schoot, wist de man dat hij met politie te maken had? Besefte hij dit?
Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Laat een ding duidelijk zijn, het is triestdat een onschuldige burger neergeschoten is, maar als je niks op je kerfstok hebt waarom luister je dan niet en sla je op de vlucht.
Wil je terreur goed aanpakken dan horen daar helaas ook missers bij. Heel pijnlijk, maar het is realiteit. Realiseer je wel onder welke druk deze mensen werken. Helemaal nu er een tweede aanslag is geweest. Je hoeft daar nu als toerist met beetje donker uiterlijk niet met een rugtasje te gaan lopen, want dan ga je wel in de boeien.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Vanochtend, bij het lezen van de berichten over de aanslag in Egypte, schoot ineens een gekke gedachte door m'n hoofd. Volgens mij is het belangrijkste doel van dergelijke aanslagen het aanjagen van angst. Wij Westerlingen moeten niet naar Egypte op vakantie gaan, geen troepen in Irak hebben, Israel niet steunen en niets beledigends over de Islam roepen. Als dat waar is, begint het terrorisme voor mij zijn effectiviteit te verliezen. Je begint eraan te wennen. We weten zo zachtjes aan dat het overal kan gebeuren. Ontlopen kan niet, want de volgende bom kan net zo goed in Amsterdam als in San Diego ontploffen, en er is nauwelijks verband tussen je gedrag en de kans dat het jou treft. Maar die kans is per saldo wel heel klein.
Het wordt net zoiets als deelnemen aan het verkeer: je weet dat er in Nederland 1000 doden per jaar vallen in het verkeer, en desondanks stap je fluitend in de auto.
Ben ik nou gek of herkent iemand dit?
Het wordt net zoiets als deelnemen aan het verkeer: je weet dat er in Nederland 1000 doden per jaar vallen in het verkeer, en desondanks stap je fluitend in de auto.
Ben ik nou gek of herkent iemand dit?
Ik kan me niet voorstellen dat wanneer een agent in burger of niet ,,, niet met luide stem laten merken dat ie van d politie is!
Tuurlijk het is treurig en in en in triest wat er gebeurd is maar we horen het verhaal slechts van één kant. Ik kan me niet voorstellen dat het slachtoffer niet gehoord heeft dat het de politie was
Overigens hoorde ik gisteren van een vriend van mij die weer een andere vriend tegenkwam die ik ook goed ken en werkt bij de politie dat SAIL Amsterdam een target zou zijn !!!
Gaan we nog naar Sail Amsterdam met ze alle offuh????
Tuurlijk het is treurig en in en in triest wat er gebeurd is maar we horen het verhaal slechts van één kant. Ik kan me niet voorstellen dat het slachtoffer niet gehoord heeft dat het de politie was
Overigens hoorde ik gisteren van een vriend van mij die weer een andere vriend tegenkwam die ik ook goed ken en werkt bij de politie dat SAIL Amsterdam een target zou zijn !!!
Gaan we nog naar Sail Amsterdam met ze alle offuh????