geldwolven

limosa

Bericht door limosa »

hehehe, dit wordt een leuke topic, je kunt gewoon met cola en chips op de bank gaan zitten en blijven lezen hier . . . ;-)

maarruh, on topic, ik zie een bekeuring voor een kilometer of 3 of 4 ofzo te hard als een bewijs dat je netjes hebt gereden, het toont aan dat je een keurige beheerste chauffeur bent
]Oorspronkelijk gepost door Unionist
Stelletje miereneters.
miereneters, hé, die kende ik nog niet . . .
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Oorspronkelijk gepost door Jelle
Matthijs bekijk het eens van de andere kant.
Ik rij dagelijks te hard, soms zelfs veel te hard. De enkele keer dat ik een prent krijg heb ik het gevoel: ik ben er toch een tig-aantal misgelopen.
Was het nu echt voor de veiligheid deze controles en bekeuringen dan zou ik er mee in kunnen stemmen, maar nu het volgens mij alleen maar is om de staatskas te spekken kan ik me niet zo druk maken over te hard rijdenen voel het ook niet als een overtreding.
De opzet is beslist niet de veiligheid op de weg, want 120 km of 125 km per uur maakt de rijksweg niet gevaarlijker.

maar ja je moet wat he.

Gelukkig hebben we nog Duitsland waar je je voet nog eens heel diep kan laten zakken en waar de naald nog wel eens heerlijk over de machische 200 kan en mag gaan.
Juist gisteren nog een prentje van 30 euri's ontvangen. te hard gereden 123 km terwijl je maar 120 mag. En ik reed nog wel in de Berlingo waar het gas toch al zo zwaar ingetrapt moet worden om boven de 120 te komen.
Toch heb ik wel het gevoel nu dat ik me met 123 km vreselijk gevaarlijk heb gedragen op de weg en ik moet ook zeggen er zijn daardoor zeer veel mensen in gevaar gekomen, maar gelukkig is het allemaal goed afgelopen:D
Jelle, even serieus, dit kun je niet maken!
Ik weet het Egbert, dat het niet goed is, alleen wil ik niet zeggen dat ik nooit te hard rijd terwijl ik het altijd wel doe.
Ik ga daar niet over huigelen om te zeggen het mag niet en ik doe het niet terwijl ik altijd wel een 140 km per uur rijdt en me dan nog moet inhouden.

ik weet het ik ben een snelheidsmaniak en geniet ervan om heerlijk door te crossen.
Moet ik dan zeggen dat ik het niet goed vind en dan doen alsof ik me altijd aan de toegestane snelheid hou?
Het druist bij mij tegen alles in om het zo te brengen.

Wel kan ik zeggen dat ik binnen de bebouwde kom me redelijk en zoveel als ik er erg in heb me aan de toegestane snelheid hou. Daarin ben ik het er mee eens dan men soms zelfs met 50 nog te hard kan rijden en heeft het ook duidelijk een doel voor de veiligheid.
maar op de rijksweg, de meest veilige wegen die er zijn, nee helaas, ik ben fout, maar ik blijf eerlijk zeggen dat ik me dan heel vaak niet aan de regels houdt.
Helaas, maar volgens mij wel een eerlijk antwoord van mijn kant.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik ben me gelukkig heel goed bewust dat ik maar een mens ben met vele zonden, dag in, dag uit.
We vallen elke dag opnieuw en steeds weer.
In een lied zingt men: Mijn hart heeft U van node, elk uur, elk ogenblik.
Zou ik dan beter zijn en het allemaal zelf kunnen. Als we niet bewaard worden zijn we tot veel meer en veel vreselijke dingen in staat. Ook al houden we het voor onszelf niet voor mogelijk.

trouwens mijn mening die je aanhaalt was volgens mij ook al eens over hardrijden waar ik dat aangegeven heb.
Of niet????

Alleen helaas moet ik echt zeggen dat ik op dit punt me niet aan de regels hou.

ik zou haast zeggen laten ze 60 km op de snelwegen laten rijden dan kunnen ze nog meer bekeuringen schrijven.

Een betere oplossing zou zijn gewoon alle auto's begrenzen op 120 km. Waarom doet men dat niet?????

nee ik snap het wel, dan vallen alle inkomsten van te hard rijden op de rijkswegen weg.
Dan kan men een deel van de politie wel naar huis sturen omdat ze niets meer te doen hebben.
Toch zou dat de enigste oplossing zijn om te voorkomen dat men niet harder gaat dan 120.

Maar zoals ik al zei, de financiele inkomsten in den Haag lopen ze niet graag mis.

Ik zal nog wat vertellen. Vanmorgen stonden ze hier op straat heerlijk te controleren met een laserpistool. Wat doen de flinke heren, ze gaan stiekum achter een groot verkeersbord staat zodat ze niet gezien worden.
Toen ik er lang reed had ik de neiging om te stoppen en ze alle twee zo'n enorme knal voor de harses willen verkopen, Van dat achterbakse gedoe daar word ik nu helemaal stront misselijk van. laten ze dan gewoon open een eerlijk op of naast de weg gaan staan.:mad:
refo

Bericht door refo »

In de bebeouwde kom is het gevaarlijk, zeg je eerst.

Als ze dan handhaven wil je ze een knal verkopen. Ik snap er niets van.

Zo'n bekeuring werkt medisch. Als die agenten midden op straat gaan staan, gaat iedereen zachies rijden. Als ze er niet staan, iedereen weer hard. De lafaards. Nu krijgen ze een prent thuis en laten ze het mogelijk voortaan.

Als we ZM jelle moeten gaan vragen welke snelheden hem waar welgevallig zijn, zou het pas goed zijn? Als je met die tweetonner een fiat panda van achteren aanrijdt kan dat beter met 120 per uur dan met 185. Toch veiliger dus, 120.

120 is een compromis snelheid. Langzamer zou veel veiliger zijn, zoveel is duidelijk. Eerst was het 100 overal, weet je nog? In de praktijk werd pas bij 110 - 120 gepakt of helemaal niet en dat was onveilig. gemiddeld gereden snelheis soms boven de 125. gemiddeld!

Toen is afgesproken: okee, we maken er 120 van, maar dan wel handhaven. En dat gebeurt nu.
Maar door hersteld inzicht moet het nu weer harder. Omdat iemand zo'n Duitse bierbuikenbak heeft. Kom op, zeg.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Van dat achterbakse gedoe daar word ik nu helemaal**** misselijk van. laten ze dan gewoon open een eerlijk op of naast de weg gaan staan.
Is het niet achterbaks om (bijna) altijd te hard te rijden, en je bij controle netjes aan de snelheid te houden? Ik vind het altijd zwaar belachelijk, die van tevoren aangekondigde controles.
Zou ik dan beter zijn en het allemaal zelf kunnen. Als we niet bewaard worden zijn we tot veel meer en veel vreselijke dingen in staat. Ook al houden we het voor onszelf niet voor mogelijk.
Dit klinkt wel als een erg makkelijk excuus, maar goed, ik kan me vergissen.
Een betere oplossing zou zijn gewoon alle auto's begrenzen op 120 km. Waarom doet men dat niet?????
Beetje jammer als je op vakantie gaat...
takkie

Bericht door takkie »

Het wordt zo langzamerhand saai hier op het forum,steeds hetzelfde gezeur over de politie, k snap dat niet, je weet dat er gecontroleerd wordt, overal, op welke manier dan ook, hou je dan gewoon aan de snelheid. Het is eerlijk dat je dan zegt, dat kan ik niet altijd, (k denk namelijk dat iedereen wel eens te hard rijdt), maar wees dan niet zo onsportief om altijd de politie zwart te maken terwijl je zelf de schuldige bent.
Als er niet gecontroleerd zou worden krijg je hier in nederland een soort TT-assen op de weg, en dan hebben ze het ook weer gedaan.
veilige wegen? makkelijk 140? sure, als je een klapband krijgt ben je nergens, daar moet je ook maar eens over nadenken.

Wat denk je dat die agenten meemaken?
k kan me de foto`s nog goed herinneren, bij een groot verkeersongeval, 1 man overleden, dan kun je als politie de boel gaan afdekken en de lichaamsdelen bij elkaar zoeken, daarna is je taak nog niet afgelopen maar kun je bij een gezin gaan vertellen dat de vader nooit meer thuis zal komen omdat hij te hard reed. Vreselijk voor die mensen, maar ook voor de politie, (denk je dat die `s nachts gewoon weer kunnen slapen?,niet dus)die voorkomen dit soort dingen ook liever, maar dan worden ze weer als geldwolven uitgescholden, t spijt me, maar dan vraag ik me af waar je helemaal mee bezig bent. Dan verdedig je iets waar je geen bal verstand van hebt
Schilder de politie toch niet altijd af als een vijand, ze maken heus fouten, dat wordt ook erkend. Maar ze doen gewoon hun werk net als jij en ik.
En omdat dat werk jullie niet bevalt ga je proberen je eigen gedrag goed te spreken.
:u:u
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Jelle, of (een paar kilometer) te hard rijden zondig is, daar kunnen we van mening over verschillen. Ik weet ook niet of het zo zwart-wit ligt.

Als je echter tot de conclusie komt dat het verkeerd/fout/zondig is, dan kan je volgens mij niet én vergeving vragen én er mee doorgaan (zonder ertegen te strijden!)....
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Jelle

Bericht door Jelle »

quote]Is het niet achterbaks om (bijna) altijd te hard te rijden, en je bij controle netjes aan de snelheid te houden? Ik vind het altijd zwaar belachelijk, die van tevoren aangekondigde controles.

[quote]
Het gaat mij erom de plaats waar ze staan, Bij de afrit van de rijksweg, komend op een weg waar het eerste stuk geen zijwegen staan, maar waar wel even wat harder wordt gereden omdat men moet invoegen van twee naar een baan. negen van de tien rijdt dan te hard, om dan daar te gaan staan is een beetje, een heel beetje flauw.
Men staat niet 200 mtr verder omdat men weet dat men daar over het algemeen al niet meer hard rijdt en er dus ook veel minder te halen is.
PawNee

Bericht door PawNee »

Oorspronkelijk gepost door takkie
Het wordt zo langzamerhand saai hier op het forum,steeds hetzelfde gezeur over de politie, k snap dat niet, je weet dat er gecontroleerd wordt, overal, op welke manier dan ook, hou je dan gewoon aan de snelheid. Het is eerlijk dat je dan zegt, dat kan ik niet altijd, (k denk namelijk dat iedereen wel eens te hard rijdt), maar wees dan niet zo onsportief om altijd de politie zwart te maken terwijl je zelf de schuldige bent.
Als er niet gecontroleerd zou worden krijg je hier in nederland een soort TT-assen op de weg, en dan hebben ze het ook weer gedaan.
veilige wegen? makkelijk 140? sure, als je een klapband krijgt ben je nergens, daar moet je ook maar eens over nadenken.

Wat denk je dat die agenten meemaken?
k kan me de foto`s nog goed herinneren, bij een groot verkeersongeval, 1 man overleden, dan kun je als politie de boel gaan afdekken en de lichaamsdelen bij elkaar zoeken, daarna is je taak nog niet afgelopen maar kun je bij een gezin gaan vertellen dat de vader nooit meer thuis zal komen omdat hij te hard reed. Vreselijk voor die mensen, maar ook voor de politie, (denk je dat die `s nachts gewoon weer kunnen slapen?,niet dus)die voorkomen dit soort dingen ook liever, maar dan worden ze weer als geldwolven uitgescholden, t spijt me, maar dan vraag ik me af waar je helemaal mee bezig bent. Dan verdedig je iets waar je geen bal verstand van hebt
Schilder de politie toch niet altijd af als een vijand, ze maken heus fouten, dat wordt ook erkend. Maar ze doen gewoon hun werk net als jij en ik.
En omdat dat werk jullie niet bevalt ga je proberen je eigen gedrag goed te spreken.
:u:u
Mee eens, er is een wet, die wordt gehandhaafd. Doet men dat, en je houd je er niet aan....jammer voor je maar jij bent fout.

De politie doet een berg meer dan verkeerscontroles. En men doet het niet om de burger te pesten maar voor volk en vaderland :cool:

[Aangepast op 8/6/05 door PawNee]
refo

Bericht door refo »

:sne
Wel eens ingevoegd door langzamer te gaan rijden?

Van te voren aangekondigde controles hebben tot doel: dat men langzamer gaat rijden op dat traject.
:u:eur
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Jelle, of (een paar kilometer) te hard rijden zondig is, daar kunnen we van mening over verschillen. Ik weet ook niet of het zo zwart-wit ligt.

Als je echter tot de conclusie komt dat het verkeerd/fout/zondig is, dan kan je volgens mij niet én vergeving vragen én er mee doorgaan (zonder ertegen te strijden!)....
Nou in de bebouwde kom zien ze mij ook niet vaak al te hard rijden, alhoewel als je even snel weg wilt zijn op een kruispunt je binnen de kortstmogelijke keer boven de 50 zit maar gelijk daarna weer terug valt naar de 50 km.

Maar op de rijkswegen, nee daar heb ik echt geen moeite mee. Moet ik dan zeggen ik vind het verschrikkelijk, en een ander maar bekritiseren omdat ze 140 rijden, en dat terwijl ik het zelf ook doe en er geen moeiote mee heb met mijn geweten?

Nee echt waar het zal best fout zijn hoor maar ik kan het zo niet zien.
Zolang het voormij op de rijksweg alleen maar overkomt als automobilistje pesten en de kas spekken, kan ik het er niet moeilijk mee hebben en betaal ik die bekeuring wel die ik dan heel soms wel binnen krijg.
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door refo
:sne
Wel eens ingevoegd door langzamer te gaan rijden?
Ja maar dat lukt niet omdat ik dan stil sta omdat je er niet tussenkomt, dus een spritje vooruit gaat sneller.
refo

Bericht door refo »

Hmmmm...
50 rijden is niet hetzelfde als stilstaan, hoor.
--------------
refo

Bericht door refo »

Om het in godsdienstige termen te zeggen: je bent tenminste eerlijk onbekeerd.
--------------
Plaats reactie