'Staatsexamen' rijbewijs afgeschaft

marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Nouja, ik zit in een klas met allemaal mensen, die net hun rijbewijs hebben. Vorige week de laatste. Maar een flink aantal instructeurs zien niks in RIS. Sommige maken er commerciëel gezien, gebruik van.
Ach, als je het maar haalt lijkt me... er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden :,
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
vlinder

Bericht door vlinder »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
En het prijskaartje van de tussentijdse toets? Bij elkaar is het wel een stukje duurder hoor, vergeet het niet!

Zoek gewoon een goede rijschool! Die heeft dat RIS niet nodig. Mijn instructeur nam gewoon zelf een 'proefexamen' af. En na die tijd evalueren. Zijn slagingspercentage is 76 - 80%. Ik geloof niet zo in RIS, en vooral niet in die tussentijdse toets. Dat is gewoon geldklopperij!
onze zoon heeft ook RIS gedaan en het is buitengewoon goed bevallen
nix geen extra kosten

vantevoren kreeg hij een soort intest
dan wordt ingeschat hoeveel lessen je ongeveer zult nodig hebben
hij viel in het voordeligste tarief

dan wordt een prijs gemaakt, en die is all-in
dus inclusief de intest, de tussentijdse toets, inclusief het proefexamen en de boeken

een proefexamen is ook heel positief, je kunt dan alvast wat wennen aan het gevoel van examen-doen, en wanneer je de bijzondere verrichtingen tot een goed einde weet te brengen, ben je daarvoor alvast geslaagd, die krijg je tijdens het uiteindelijke examen dan niet meer

alleen maar lof over de RIS-methode!
Ik heb geen tussentijdse toets gedaan en vond dat helemaal niet erg. De bijzondere verrichtingen, kan je oefenen, onverwachte situaties tijden het rijden niet. Ik vond het juist prettig dat ik die bijzondere verrichtingen mocht doen. Vond ze niet moeilijk en lukte ook goed. Scheelt toch weer tijd rondrijden. En die examensfeer, kan je ook creeren door de instructeur niets te laten zeggen terwijl je rond rijdt. is ook spannend.;)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door vlinder
En die examensfeer, kan je ook creeren door de instructeur niets te laten zeggen terwijl je rond rijdt. is ook spannend.;)
Klopt ja... ik vond het ook wel raar toen hij met het proefexamen niks zei... dan weet je dus niet direct wat je fout doet.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

toen ik af moest rijden zat mn rijinstucteur achterin de auto. Hij hield de examinator wel aan de praat. ;) voor ik het wist was het al voorbij:)
vlinder

Bericht door vlinder »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Oorspronkelijk gepost door vlinder
En die examensfeer, kan je ook creeren door de instructeur niets te laten zeggen terwijl je rond rijdt. is ook spannend.;)
Klopt ja... ik vond het ook wel raar toen hij met het proefexamen niks zei... dan weet je dus niet direct wat je fout doet.
idd hoor je achteraf pas.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie