Ik schat in dat die doelgroepen nog geen procent is van het totale lezersbestand.Oorspronkelijk gepost door arend
volgens mij gaat het puur en alleen om het te vriend houden van bepaalde doelgroepen. Meer politiek dan principe, dus.
Website RD weer dicht op zondag
Ik vind het wel consequent van het RD. Van mij hoeft het ook niet zo, maar het idee dat je op zondag geen 'winkel' open wilt hebben begrijp ik wel vanuit toch nog redelijk algemeen gedeeld reformatorisch gedachtengoed. Als je op zondag zelf vindt dat je informatie op moet/kunt/wilt zoeken (ik doe dat zelf ook wel eens) dan zijn er genoeg andere media ter beschikking. En wat het buitenland betreft: ik vind het wel een mooie technische oplossing.
Dát vind ik zo'n onzin. Sorry hoor. de pc is gewoon een gebruiksinstrument, net zoals een pen, electrisch licht, de centrale verwarming en de auto.
Ook daar moet je ZELF verantwoordelijk mee omgaan, zeker op de zondag. Op de Zondag moet God centraal staan. Maar dat betekent toch niet dat ik de auto niet mag gebruiken om bv naar de kerk te gaan? in dezelfde lijn gebruik ik de pc -ook op zondag- op een constructieve wijze. Bijvoorbeeld voor bijbelstudie (met de vele online bijbels werkelijk een uitkomst), of voor het beluisteren van liederen of preken die in mp3-vorm opgeslagen zijn.
Dan gebruik ik die pc gewoon. Net als ieder ander willekeurig gebruiksinstrument.
En nee, daar kan ik me op geen enkele wijze schuldig over voelen. Dat overspannen gedoe als het om computers gaat.... té is ook niet goed.
[Aangepast op 26/4/05 door arend]
Ook daar moet je ZELF verantwoordelijk mee omgaan, zeker op de zondag. Op de Zondag moet God centraal staan. Maar dat betekent toch niet dat ik de auto niet mag gebruiken om bv naar de kerk te gaan? in dezelfde lijn gebruik ik de pc -ook op zondag- op een constructieve wijze. Bijvoorbeeld voor bijbelstudie (met de vele online bijbels werkelijk een uitkomst), of voor het beluisteren van liederen of preken die in mp3-vorm opgeslagen zijn.
Dan gebruik ik die pc gewoon. Net als ieder ander willekeurig gebruiksinstrument.
En nee, daar kan ik me op geen enkele wijze schuldig over voelen. Dat overspannen gedoe als het om computers gaat.... té is ook niet goed.
[Aangepast op 26/4/05 door arend]
Simpel, ook daar moet de krant van leven.volgens mij gaat het puur en alleen om het te vriend houden van bepaalde doelgroepen. Meer politiek dan principe, dus.
Ik vind het wel consequent van het RD. Van mij hoeft het ook niet zo, maar het idee dat je op zondag geen 'winkel' open wilt hebben begrijp ik wel vanuit toch nog redelijk algemeen gedeeld reformatorisch gedachtengoed. Als je op zondag zelf vindt dat je informatie op moet/kunt/wilt zoeken (ik doe dat zelf ook wel eens) dan zijn er genoeg andere media ter beschikking. En wat het buitenland betreft: ik vind het wel een mooie technische oplossing.
Idd.He, stelletje zeurpieten. Het is toch leuk geregeld zo? Prima gebruik van de techniek hoor!
of een biologisch afbreekbare krant voor 1 dag (moet wel de abbonnementsprijs omlaag)
Tevens de oplossing voor samenlezers.
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Het is bij refo's met een hoop dingen hetzelfde gegaan.
Er is iets nieuws
Men is er tegen
De tijd verstrijkt
Men is er iets minder tegen
De tijd verstrijkt verder
Men maakt er gebruik van, maar niet op zondag.
Let maar eens op: de auto, de trein, de telefoon, foto's maken, de radio, de spijkerbroek, de computer en nu ook internet. Eerst was het goddeloos, toen mocht het bij de hele progressieven, toen ook bij de grote massa, maar niet op zondag!
Er is iets nieuws
Men is er tegen
De tijd verstrijkt
Men is er iets minder tegen
De tijd verstrijkt verder
Men maakt er gebruik van, maar niet op zondag.
Let maar eens op: de auto, de trein, de telefoon, foto's maken, de radio, de spijkerbroek, de computer en nu ook internet. Eerst was het goddeloos, toen mocht het bij de hele progressieven, toen ook bij de grote massa, maar niet op zondag!
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Dat 'geen winkel open hebben' is ontstaan omdat je in een gewone winkel iemand voor je laat werken op zondag. Maar omdat het een wet is geworden, is het feit winkel op zondag an sich al zondig.Oorspronkelijk gepost door David J
Met een beetje nuchterheid besef je dat een webwinkel geen arbeid vereist op zondag en dus geen probleem is.
Je kan natuurlijk wel voor jezelf besluiten dat je je niet op zondag wilt bezighouden met dingen te kopen. Maar daar heeft de verkoper niet mee te maken.
Winkel open of dicht . . .
Het gaat erom dat ze op zondag geen geld willen verdienen. Dat lijkt me een heel goed standpunt. Je kunt wel weer nuanceren, misschien er is niet zoveel arbeid voor nodig enzo. Het RD is helder in haar standpunt, ze wil geen handel drijven op zondag. Dus ook geen handel in nieuws en informatie. Lijkt me prima. Ik verwacht niet anders van mijn krant.
Het gaat erom dat ze op zondag geen geld willen verdienen. Dat lijkt me een heel goed standpunt. Je kunt wel weer nuanceren, misschien er is niet zoveel arbeid voor nodig enzo. Het RD is helder in haar standpunt, ze wil geen handel drijven op zondag. Dus ook geen handel in nieuws en informatie. Lijkt me prima. Ik verwacht niet anders van mijn krant.
He kom op he, als het RD gewoon haar laatste informatie er zaterdag en zondag er niets meer op zet, dan ga je mij niet vertellen dat ze dan zondag dan ga je mij niet vertellen dat ze dan zondag's handel zouden drijven!Oorspronkelijk gepost door limosa
Ja natuurlijk wel, het gaat er niet om wanneer de informatie erop gezet wordt, het gaat erom wanneer die verkocht wordt. En aangezien ze van plan zijn delen van de site of los nieuws/informatie te verkopen is er wel degelijk sprake van handel. Je gaat me toch ook niet vertellen dat een winkel die op zaterdag de schappen vult wel op zondag open mag zijn?Oorspronkelijk gepost door PawNeeHe kom op he, als het RD gewoon haar laatste informatie er zaterdag en zondag er niets meer op zet, dan ga je mij niet vertellen dat ze dan zondag dan ga je mij niet vertellen dat ze dan zondag's handel zouden drijven!Oorspronkelijk gepost door limosa
Oorspronkelijk gepost door Sabra
Ik snap alle ophef niet zo goed. Als het RD wil dat haar site op zondag dicht is, dan doet het RD dat maar.
Als je dat vervelend vindt, schrijf dan een brief.
Zo kun je natuurlijk alles wat plaatsvindt afdoen. Dan hoef je het hier nergens meer over te hebben.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Dat is absoluut geen vergelijking. Een winkel die op zondag open is, heeft daar op zondag personeel voor nodig. Een website die te zien is op zondag heeft geen personeel nodig op zondag.Oorspronkelijk gepost door limosaJa natuurlijk wel, het gaat er niet om wanneer de informatie erop gezet wordt, het gaat erom wanneer die verkocht wordt. En aangezien ze van plan zijn delen van de site of los nieuws/informatie te verkopen is er wel degelijk sprake van handel. Je gaat me toch ook niet vertellen dat een winkel die op zaterdag de schappen vult wel op zondag open mag zijn?Oorspronkelijk gepost door PawNeeHe kom op he, als het RD gewoon haar laatste informatie er zaterdag en zondag er niets meer op zet, dan ga je mij niet vertellen dat ze dan zondag dan ga je mij niet vertellen dat ze dan zondag's handel zouden drijven!Oorspronkelijk gepost door limosa
Het is wel een vergelijking, het feit dat er een verschil is met betrekking tot wel of geen personeel wil niet zeggen dat de hele vergelijking niet opgaat. Het RD wil gewoon geen handel drijven en geld verdienen op zondag. En daar ben ik het mee eens. Zo wil ik ook niks kopen op zondag. Ik ga bijvoorbeeld ook geen benzine tanken op zondag hoewel daar helemaal geen psersoneel voor nodig is tegenwoordig.Oorspronkelijk gepost door LecramDat is absoluut geen vergelijking. Een winkel die op zondag open is, heeft daar op zondag personeel voor nodig. Een website die te zien is op zondag heeft geen personeel nodig op zondag.Oorspronkelijk gepost door limosaJa natuurlijk wel, het gaat er niet om wanneer de informatie erop gezet wordt, het gaat erom wanneer die verkocht wordt. En aangezien ze van plan zijn delen van de site of los nieuws/informatie te verkopen is er wel degelijk sprake van handel. Je gaat me toch ook niet vertellen dat een winkel die op zaterdag de schappen vult wel op zondag open mag zijn?Oorspronkelijk gepost door PawNeeHe kom op he, als het RD gewoon haar laatste informatie er zaterdag en zondag er niets meer op zet, dan ga je mij niet vertellen dat ze dan zondag dan ga je mij niet vertellen dat ze dan zondag's handel zouden drijven!Oorspronkelijk gepost door limosa