Wat verwacht Maxima?

Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Tja, ik zag het gewoon toen ik er zag:D

Je kunt het zien aan Maxima's gezicht. Die wordt namelijk een beetje boller als ze in verwachting is. Dat was bij Amalia ook zo.

Het viel me meteen op.

He Matthijs, jij doet het nog beter dan de zwangerschapstest :,:,:,:,
Kevertje

Bericht door Kevertje »

Gaaf hoor!! Weer een prins(es(jes)) erbij!!

'k Hoorde dat ze het vermoeden al hadden toen Maxima even over dr buik aaide bij de begrafenis van Prins Bernhard!

Belachelijk gewoon, dat ze zo op je letten!!
love

Bericht door love »

toen Maxima even over dr buik aaide
Tja, dat doe ik ook weleens vooral als het eten lekker is. :,:,:,
Lassie

Bericht door Lassie »

Oorspronkelijk gepost door Kevertje
Gaaf hoor!! Weer een prins(es(jes)) erbij!!

'k Hoorde dat ze het vermoeden al hadden toen Maxima even over dr buik aaide bij de begrafenis van Prins Bernhard!

Belachelijk gewoon, dat ze zo op je letten!!

dan was ik vaak zwanger geweest. :,:,
parsifal

Bericht door parsifal »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Oorspronkelijk gepost door Lassie
Mabel is ook zwanger. :P
Mabel baard geen prinsesjes:t
Hmm, om Mabel nu met een baard in verband te brengen gaat wel erg ver.

Verder is het wel een vreemde zin, zo zonder werkwoorden en beginnend met twee zelfstandige naamwoorden :).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Lambertus

Bericht door Lambertus »

gelukkig......het koningshuis blijft in het nieuws met uiterst belangrijk en intresant nieuws !!

wanneer wordt het weer is stil rond die club ?

jaja ik weet het geen kwaad woord over het koningshuis maar ......wat een krantvulling zeg

Wordt je hier nou niet flauw van ? die kleine Amalia doet de aankondigen
Binnenland

di 28 dec 2004, 19:34
Zwangere Máxima voelt zich goed
DEN HAAG - Het gaat goed met de zwangere prinses Máxima. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) dinsdag bekendgemaakt. Het tweede kind van prins Willem Alexander en Máxima wordt medio juli verwacht. Het meisje of jongetje krijgt als aanspreektitel prinses of prins, aldus de RVD.

In de mededeling van de RVD kondigt prinses Catharina-Amalia de komst van haar toekomstige broertje of zusje aan. De letterlijke tekst luidt:

"Ik ben heel blij dat ik U nu allemaal mag zeggen dat ik medio juli 2005 een broertje of zusje hoop te verwelkomen. Mijn ouders zijn daar ontzettend dankbaar voor en gelukkig mee. Ik wilde deze gelegenheid ook gebruiken om te bedanken voor alle kaarten en cadeautjes die ik van veel mensen uit het land mocht ontvangen voor mijn eerste verjaardag. Ik heb een hele fijne dag gehad!"
Wat een simpel en vooral kinderlijk gedoe zeg !!

[Aangepast op 29/12/04 door Lambertus]
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Te weinig opties! Tsjonge, doet Majorca niet meer mee, opent er wel weer een ander onzinnige topics.

:P
Welke optie zou je er aan toe willen voegen dan?! Ach... misschien is Uni wel stiekem de hele nette Maj.
Ho Ho, we gaan niet op de man spelen, hè!

En Matthijs, heb jij geen andere dingen om naar te kijken op een begrafenis?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
gelukkig......het koningshuis blijft in het nieuws met uiterst belangrijk en intresant nieuws !!

wanneer wordt het weer is stil rond die club ?

jaja ik weet het geen kwaad woord over het koningshuis maar ......wat een krantvulling zeg

Wordt je hier nou niet flauw van ? die kleine Amalia doet de aankondigen
Binnenland

di 28 dec 2004, 19:34
Zwangere Máxima voelt zich goed
DEN HAAG - Het gaat goed met de zwangere prinses Máxima. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) dinsdag bekendgemaakt. Het tweede kind van prins Willem Alexander en Máxima wordt medio juli verwacht. Het meisje of jongetje krijgt als aanspreektitel prinses of prins, aldus de RVD.

In de mededeling van de RVD kondigt prinses Catharina-Amalia de komst van haar toekomstige broertje of zusje aan. De letterlijke tekst luidt:

"Ik ben heel blij dat ik U nu allemaal mag zeggen dat ik medio juli 2005 een broertje of zusje hoop te verwelkomen. Mijn ouders zijn daar ontzettend dankbaar voor en gelukkig mee. Ik wilde deze gelegenheid ook gebruiken om te bedanken voor alle kaarten en cadeautjes die ik van veel mensen uit het land mocht ontvangen voor mijn eerste verjaardag. Ik heb een hele fijne dag gehad!"
Wat een simpel en vooral kinderlijk gedoe zeg !!

[Aangepast op 29/12/04 door Lambertus]
Ik vond dat juist heel grappig. Ik zie daar echt de hand van Mama Maxima in. Zo'n echt moedertje. Je ziet dat ook wel eens op een geboortekaartje: Hoera ik heb een broertje!

Ik hou daar wel van. Ik ben niet zo'n standaardzinnentype, van "...leven gaf en leven spaarde verblijdde ons met de geboorte van..." Ik vind dat wat fantasieloos.
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
maar goed
om nu een zwangerschap te concluderen uit het opbollen van een gezicht...
is dat ook niet een tikkeltje merkwaardig?
Volgens mij kun je een zwangerschap herkennen aan het opbollen van een buik. Maar ik kan 't ook mis hebben natuurlijk.
David J

Bericht door David J »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Oorspronkelijk gepost door Lassie
Mabel is ook zwanger. :P
Mabel baard geen prinsesjes:t
Volgens mij heeft Mabel uberhaupt geen baard.

Excuus, dat was al gesignaleerd, zie ik.

[Aangepast op 29/12/04 door David J]
refo

Bericht door refo »

Bakerpraatjes die tijdens de zwangerschap het geslacht en/of aantal kinderen voorspellen

1 Haal een stukje naai-garen door een naai-naald en houd dit doodstil omhoog met de uiteinden van de draad, en de naald naar beneden. Maakt de draad een draaiende beweging? Dan wordt het een meisje. Gaat de draad zij-waarts, net als een klepel van de klok? Dan wordt het een jongen.
Ingezonden door: Dinie.
2 Als je vrouw grote borsten krijgt wordt het een jongen...
3 Heeft je vrouw last van een hardnekkige kriebel aan haar neus? Dan krijgen jullie een zoon!
4 Trappelt de baby rechts, dan is het een zoon.
5 Is je partner erg misselijk tijdens de zwangerschap? Dan krijgen jullie een zoon!
6 Als de baby een jongetje is, worden er veel mannelijke hormonen aan de moeder onttrokken. De moeder oogt daardoor vrouwelijker (bijv. rondere vormen). Oogt de moeder juist mannelijker (bijvoorbeeld meer beharing, hoekiger gezicht) dan worden er meer vrouwelijke hormonen onttrokken en is de baby een meisje.

7 Ook de Inca’s deden al aan bakerpraatjes. En hoe! Inca-kenner Stephan Zoetman stuurt de volgende wiskundige rekensom in. Heel betrouwbaar, zegt hij. Pen en papier bij de hand? Schrijf op:

- de maand van de conceptie
- de leeftijd van moeder tijdens de conceptie (was zij op dat moment 6 maanden of minder verwijderd van haar volgende verjaardag, reken dan haar leeftijd plus 1)

Tel op:

49 (Inca-bakerbasisgetal) PLUS het getal van de conceptiemaand MINUS de leeftijd van de moeder.

Trek af van dit getal af:

Achtereenvolgens -1, -2, -3, -4, -5, -6, enz tot je uitkomt op een positief getal zo dicht mogelijk bij nul. Je mag dus niet uitkomen op min 3 of min 6 maar wel op 0.

Is het getal even dan wordt je vader van een meisje, is het oneven dan krijg je een zoon.

Voorbeeld

49 + 7 (juli)- 26 (leeftijd moeder)= 36
36-1-2-3-4-5-6-7-8 (kan niet verder) = 0 (is even) -----> een meisje!

8 Als je het samen het eerst eens bent over een jongensnaam dan krijg je een jongen en andersom.
9 Als een vrouw een gaaf gezicht houdt wordt het een jongen, krijgt ze puistjes of vlekken dat is het een meisje.
10 Als de aanstaande mama een boller gezicht krijgt gedurende de zwangerschap dan wordt het een jongen, wordt haar gezicht smaller of spitser dan wordt het een meisje...
11 Plast er een koe spontaan als je zwangere vriendin voorbij loopt, dan krijg je een meisje. Vrouwen zeiken namelijk altijd.
12 Mijn moeder vertelde me tijdens de zwangerschap van mijn vrouw, dat het een jongen zou worden, omdat het zoveel schopt in de buik. Nog twee maanden wachten op het antwoord.....
13 Voor het bepalen van het nageslacht van het kind tijdens de conceptie moet de vader, als hij een zoon wenst, halfhoge sokken dragen, dat weten jullie toch wel? Of was dat nou voor een meisje....? En er was ook iets met volle maan, maar dat vergeet ik ook steeds. Ach, als verse en betrokken vader heb je het ook zo druk met vanalles.....
14 Als de linkerborst en het linkeroog van de moeder groter is dan de rechter dan wordt het een meisje. Is dit niet het geval, dan wordt het een jongetje.
15 Klopt het hartje van de baby in spé snel, dan wordt het een meisje. Klopt het hartje langzamer, dan wordt het een jongen. (De grens is nog niet bepaald)
16 Drink een biertje en houd je sokken aan tijdens de verwekking, en je hebt een hoge kans op een meisje.
17 Wanneer de moeder tijdens de zwangerschap veelal last heeft van zure oprispingen betekent dat dat ze een harig kind draagt.
18 Als tegen het einde van de zwangerschap een streep gaat lopen tussen de navel en het schaamhaar van de aanstaande moeder dan wijst dat ontegenzeggelijk op een jongen!
19 Je kunt het geslacht vooraf bepalen door de mate van sexuele activiteit. Als de man het meest actief is tijdens de daad, zal er een jongetje geboren worden en andersom.
20 Als tijdens de zwangerschap de ogen van de aanstaande moeder blinken, wordt het een jongen, zijn ze dof of blinken ze niet dan wordt het een meisje.
21 Als de aanstaande mama een boller gezicht krijgt gedurende de zwangerschap dan wordt het een jongen, wordt haar gezicht smaller of spitser dan wordt het een meisje...
22 Een 'gouwe ouwe': een jongen kost een tand. Verliest moeder tijdens de zwangerschap een (stukje) tand, dan wordt het een jongen. Dateert uit de 19de eeuw.
23 Heeft aanstaande moeders een volle, mooie glanzende haardos tijdens de zwangerschap, dan krijgt ze een jongen. Van een meisje krijgt ze namelijk dun futloos haar.
24 Slapen jullie met het hoofd naar het noorden, dan wordt het een jongen. Slapen met het hoofd naar het zuiden brengt een meisje.
25 Valt het je tijdens de zwangerschap op dat er niets van haar heerlijke figuur overblijft? Geen spoor meer van die taille? Dan krijgt ze een meisje. Een jongen laat nog wel wat van het figuur over.
26 Wordt jij er midden in de nacht op uit gestuurd om ergens een pot zure haring te scoren? Of om op z'n minst met een pot augurken terug te komen? Dan krijg je een jongen. Van een meisje gaat ze verlangen naar ijs en chocolade en alles wat heel zoet is.
27 Besteed vrouwlief meer tijd aan het bereiden van eten, dan krijgt ze vast een jongen. Want bij mannen geldt al snel: de liefde gaat door de maag. Een meisje is daarentegen al snel tevreden met een boterham met pindakaas.
28 Meisjes bewegen in de buik al mee op muziek. Jongetjes zijn juist stil terwijl zij van muziek geniet.
29 Ook leuk. Voorspellen door middel van een wichelroede! Hang je trouwring - of een andere ring met relationele betekenis - aan een touwtje en houdt deze op een paar centimeter boven de buik nadat je plat op je rug op de grond bent gaan liggen. Beweegt de roede van de ene kant naar de andere kant van de heup, dan wordt het vast een jongen. Beweegt hij van de navel naar beneden, reken dan op een dochter.
30 Let op, dit is de Roemeense versie van het bakerpraatje. Benodigde ingrediënten: zout en maïzena. Strooi stiekem zout in de haren van de toekomstige moeder. Vraag haar vervolgens of ze haar mond of neus aan wil raken. Kiest ze voor haar mond, dan krijgt ze een meisje. Kiest ze echter voor haar neus, dan wordt het een jongen. (NB! Roemenen zijn vermaard door hun kennis over vampirisme maar betwijfeld moet worden of ze enige notie hebben van de leer der geslachtelijke voorspelling)
31 Leg twee kussens op de grond met onder de ene een theezakje en onder de ander een kruidnagel. Laat de toekomstige moeder op een kussen gaan zitten. Kiest ze het kussen met het theezakje dan krijgt ze een meisje en het kussen met kruidnagel voorspelt een jongen.
32 Tijdens de zwangerschap het geslacht van het kindje wijzigen? Kan. Leg onder het kussen van je partner een roze lint als je een meisje wilt en een blauw lint voor een jongen.
33 Heeft de vrouw een puntige buik, dan wordt het een jongetje. Een ronde buik zou een meisje verbergen.
34 Is je vrouw vaak misselijk en moet ze overgeven tijdens de zwangerschap? Dan wordt het een meisje. Jongens geven pas narigheid na de zwangerschap.
35 Van jongetjes krijgt ze benen als boomstronken. Bij meisjes blijven (worden?) de benen mooi slank.
36 Worden de billen van je vrouw tijdens de zwangerschap fors dikker, dan krijg je een meisje. Bij een jongen wordt alleen de buik dikker.
37 Heeft de buik de vorm van een watermeloen, dan wordt het een meisje. De buik lijkt op een voetbal als er een jongen inzit.
38 In Spanje kunnen ze - heel knap - aan de paella het geslacht van de uk voorspellen. Roert de zwangere vrouw door de pan en valt de rijst naar rechts, dan krijgt ze een jongen. Valt de rijst naar links in de pan, dan krijgt ze een meisje.
39 Heeft de aanstaande moeder-de-vrouw last van een ochtendhumeur? Dan wordt het een meisje. Is ze daarentegen voortdurend het zonnetje in huis? Juist: een jongetje.

Let op nummer 21....
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door refo
21 Als de aanstaande mama een boller gezicht krijgt gedurende de zwangerschap dan wordt het een jongen, wordt haar gezicht smaller of spitser dan wordt het een meisje...
Kijk, dan had ik het dus goed gezien!;)
refo

Bericht door refo »

Let ook op 10. Het is dus tweemaal waar.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie