Begrafenis Prins bernhard.
Tja...Oorspronkelijk gepost door Daphnegeen idee, maar k vind 't een afschuwelijk woordOorspronkelijk gepost door marsm104
Waarom noemen ze het eigenlijk 'stoffelijk overschot' ipv 'lichaam'?
Je kan het ook organisch restmateriaal noemen. Klinkt misschien wat netter als 'overschot'
Marsman,
Ik weet niet precies waarom men het standaard over lich. overschot heeft. Misschien omdat er bij het woordje lichaam gauw gedacht wordt dat het stoffelijke overschot nog van Berhard is, terwijl dat niet zo is.
Tevens denk ik dat het een christelijke definitie is, daar men met deze aanduiding onderscheidt maakt tussen lichaam en geest.
-
Het is heel raar om te zeggen. Maar op het moment dat ik deze uitvaart heb gezien. Ben ik weer trots om Nederlander te zijn. Deze uitvaart spreekt mij veel meer aan dan die van Prinses Juliana en Prins Claus.
De symboliek, the missing man, van de vliegtuigen was heel mooi. M.n. op het moment dat de spitfire in de mist verdween. Net alsof er gezegd werd: Gedenk te sterven. De mist gaf scheidslijn tussen zichtbaar en onzichtbaar aan (leven/ dood en heden/toekomst). De vraag die dan opkomt is: Hebben wij THE Missing Man al gevonden. Dan zal onze toekomst niet in nevelen gehuld zijn.
Jammer dat een symbool van Nederland is heen gegaan. Over hetgeen hij voor Nederland gedaan heeft dient met respect gesproken te worden.
De symboliek, the missing man, van de vliegtuigen was heel mooi. M.n. op het moment dat de spitfire in de mist verdween. Net alsof er gezegd werd: Gedenk te sterven. De mist gaf scheidslijn tussen zichtbaar en onzichtbaar aan (leven/ dood en heden/toekomst). De vraag die dan opkomt is: Hebben wij THE Missing Man al gevonden. Dan zal onze toekomst niet in nevelen gehuld zijn.
Jammer dat een symbool van Nederland is heen gegaan. Over hetgeen hij voor Nederland gedaan heeft dient met respect gesproken te worden.
Ik kan totaal achter je posting staan!!! :%Oorspronkelijk gepost door Democritus
Het is heel raar om te zeggen. Maar op het moment dat ik deze uitvaart heb gezien. Ben ik weer trots om Nederlander te zijn. Deze uitvaart spreekt mij veel meer aan dan die van Prinses Juliana en Prins Claus.
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Nee, er zijn mooie bijbelgedeelte's gelezen.Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Desalnietemin vond ik het maar een armzalige inhoudsloze dienst.
Daarnaast was het idd niet meer dan wat melancholisch vertroetelen van zinnen.
Blasfemisch en een blamage voor Christus door wel eerst Joh 1 te lezen en daarna te menen dat wij onze God en verlossing in onszelf vinden.
Dat met Bernhard een tijdperk is afgesloten ben ik van harte met je eens. Maar dat met het overlijden slechts de kille zakelijkheid overblijft zeer zeker niet!! Ik vind dat je Willeam-Alexander en Maxima dat niet kunt verwijten. Ze zijn in een aantal opzichten denk ik een stuk sympathieker dan opa.Oorspronkelijk gepost door Rens
Een tijdperk is afgesloten. Het warm-menselijke is uit de paleizen verdwenen.
Rest nog de kille zakelijkheid van het huidige koningshuis.
kHeb de bijzetting vanaf een uur of 11 gevolgd. Zag erg op tegen ds. ter Linde. Bleef wat dat betreft ook met een kater zitten.
Heel indrukwekkend allemaal die uitvaart, maar misschien werd er ergens heel onbeduidend iemand begraven die in de vreze des Heere heeft geleefd. Daarbij was geen muziek van Vivaldi etc maar hemelse muziek. kZal niet snel de preek van ds Huisman over Lazarus en de rijke man vergeten, die preek drong zich tijdens het zien van de begrafenis weer aan me op (die staat niet op dshuisman.nl, als je belangstelling hebt moet je maar mailen).
[Aangepast op 13/12/04 door Kislev]
Hoe kun je dat nou zeggen? Terwijl je weet dat Gods Woord zo duidelijk is gelezen. Besef je niet dat de lezing van de Bijbel het belangrijkste is in alle kerkdiensten?Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Desalnietemin vond ik het maar een armzalige inhoudsloze dienst.
Hij spreekt tot ons door Zijn Heilig Woord. En dat is ruim opengegaan en duidelijk gelezen en nog eens herhaald.
Het was daarom een dienst met een hele belangrijke inhoud.
Ik heb de dienst een heel groot stuk gezien en ook de rouwstoet opweg naar Delft.
Het heeft me afgelopen zaerdag wel weer eens op de feiten gewezen dat een mens gezet is eenmaal te sterven.
Of we nu hoog in aanzien staan of we prins of koning of keizer zijn, allemaal zullen we eens sterven en voor God moeten verschijnen.
Ook prins Bernhard gaat de weg van alle vlees en of hij nu prins geweest is of niet ook hij verschijnt voor God en valt onder het oordeel. Voor eeuwig behouden of voor eeuwig verloren.
Haast u om uw levenswil, er is nog tijd, we hebben nog genade tijd, maar benut die dan ook opdat we later niet behoeven te zeggen: voor eeuwig verloren en dat allemaal door eigen schuld.
Het heeft me afgelopen zaerdag wel weer eens op de feiten gewezen dat een mens gezet is eenmaal te sterven.
Of we nu hoog in aanzien staan of we prins of koning of keizer zijn, allemaal zullen we eens sterven en voor God moeten verschijnen.
Ook prins Bernhard gaat de weg van alle vlees en of hij nu prins geweest is of niet ook hij verschijnt voor God en valt onder het oordeel. Voor eeuwig behouden of voor eeuwig verloren.
Haast u om uw levenswil, er is nog tijd, we hebben nog genade tijd, maar benut die dan ook opdat we later niet behoeven te zeggen: voor eeuwig verloren en dat allemaal door eigen schuld.