Ik moet wel een beetje glimlachen, daar elke topic wel weer op zelfde uitkomt, is het niet de Blazwarasra dan wel de max. snelheid. Het is gewoon heel simpel, als de wetgever de A12 van hectometer paaltje 0,0 tot en met hectometer paaltje weet ik veel een max. snelheid instelt van 20 km/h hebben wij daar gevolg aan te geven of we het nou het er mee eens zijn of niet. Vervolgens moeten we niet de handhavers van die wet voor geldwolven of ratten uitmaken [het valt mij wel op dat veel posters die hier op het forum een bezwaarde/rechtse positie innemen wel heel gemakkelijk de wet naast zich neer leggen en scheldwoorden hanteren :# ]Oorspronkelijk gepost door Matthijs
geldwolven zijn het.
Een halfjaar geleden kreeg een politieagente ontslag omdat ze te weinig bekeurings uitdeelde.
Het is goed dat ze op veiligheid letten, maar omdat op zo'n manier aan te pakken is niet om veiligheid maar om poen. Ze vinden het helemaal niet erg dat men te hard rijdt. Als ze dat wel erg vonden dan waren alle auto's wel begrenst, wat mogelijk is. Als alle automobilisten zich aan de snelheid hielden, dan hadden ze wel andere methodes om geld in het laatje te krijgen. Dit is gewoon diefstal!
Ik ben zellf 2 weken geleden geflitst op een weg waar ik stellig van dacht dat je daar 60 mocht rijden, maar neen, de maxium toegestane snelheid was 50 en ze hebben een foto gemaakt.
En denk je nou echt dat als je 70 rijdt dat het dan veiliger is dan dat als je 100 rijdt? Kom op zeg! Ik rij 70.000 km. in het jaar en weet heel goed wat veilig is en wat niet.
De mensen die hier de politie zitten te rechtvaardigen die hebben denk ik zelf nog geen rijbewijs of rijden weinig kilometers per jaar. Makkelijk om dan commentaar te geven op mensen die wel eens een keer te hard rijden.
Dit alles wil niet zeggen dat ik er blij mee ben, helemaal niet ook ik baal er van om de haverklap op m'n remmen te meoten gaan staan om voor mij onbekende redenen.
Vervolgens dat er boetes moeten worden gegeven is logisch, de wegen moeten voortijdig worden gerepareerd en dat kost geld. Ook simpel.