WEER en Wateroverlast
Rijssen is getroffen door wolkbreuk op zondag. Op sommige plaatsen stond 75 cm water in Rijssen. Korte stroomuitval, volle kelders , tunnels volgelopen, straten veranderden in korte tijd in riviertjes, de auto's van de koster van de Noorderkerk in de kelder waren verdwenen onder het water, wegens water op spoor reden er geen treinen, kortom een enerme chaos...
En dat in Rijssen op zondag...
Het vreemde was dat er alleen een wolkbreuk was in Rijssen en een gedeelte van Enter. Hopen maar dat Admin de voeten droog heeft weten te houden.:,:,
En dat in Rijssen op zondag...
Het vreemde was dat er alleen een wolkbreuk was in Rijssen en een gedeelte van Enter. Hopen maar dat Admin de voeten droog heeft weten te houden.:,:,
Admin had afgelopen zaterdag al last van wateroverlast. Het heeft daar de gehele zaterdag geregend. En dan Anne maar zeggen welkom Jelle in onze mooie streek, ze hadden nog geen regen gehad. Maar precies als jelle daar komt regent het de hele dag. Ik zal nog eens komen naar het oosten des lands, ik moet er nog eens over denken, en terwijl ik me nog had voorgenomen om Anne per fiets te gaan bezoeken, kwam natuurlijk ook helemaal niets van terecht.
:(
afeglopen vrijdag was Billy & family op Texel aan het strand.
Om 15.00 uur een enorme wolkbreuk met onweer bij de Westerslag in Den Burg. Strandtent ingevlucht.
De bui heeft al met al een uur geduurt! Hij bleef voor zee hangen. Heel de glazenpui van het strandpaviljoen is de lucht in gevlogen. Best wel angstig als je met vrouw, oma en twee kleine kinderen in zo'n houten strandtent met dat weer zit.
Toen de bui na een uur over was en ik m'n auto van de parkerplaats wilde halen stond het water 1 cm onder de dorpel van m'n auto. Uitlaat ook onderwater.
gelukkig er toch nog uit kunenn komen.
twee dames geholpen door met een emmertje water uit hun auto's te scheppen.
een duitser had minder geluk. Hij had een Volvo V70. opende zijn portieren terwijl het water boven zijn dorpel stond OOOEEPS hele auto stroomde vol. ( hebben stiekum wel fff gelachen)
zaterdag auto schoonmaken en wat voelt Billy onder de matjes: VOCHT!!:#:#:#:#:#
billy kan geen water meer zien, maar blijft wel stug 3 a 4 lietr per dag drinken
Om 15.00 uur een enorme wolkbreuk met onweer bij de Westerslag in Den Burg. Strandtent ingevlucht.
De bui heeft al met al een uur geduurt! Hij bleef voor zee hangen. Heel de glazenpui van het strandpaviljoen is de lucht in gevlogen. Best wel angstig als je met vrouw, oma en twee kleine kinderen in zo'n houten strandtent met dat weer zit.
Toen de bui na een uur over was en ik m'n auto van de parkerplaats wilde halen stond het water 1 cm onder de dorpel van m'n auto. Uitlaat ook onderwater.
gelukkig er toch nog uit kunenn komen.
twee dames geholpen door met een emmertje water uit hun auto's te scheppen.
een duitser had minder geluk. Hij had een Volvo V70. opende zijn portieren terwijl het water boven zijn dorpel stond OOOEEPS hele auto stroomde vol. ( hebben stiekum wel fff gelachen)
zaterdag auto schoonmaken en wat voelt Billy onder de matjes: VOCHT!!:#:#:#:#:#
billy kan geen water meer zien, maar blijft wel stug 3 a 4 lietr per dag drinken

"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Dat klopt Matthijs. Terwijl er kerk was, was er de hevigste regenval. De kelder van de kerk stond blank. En om verdere stroming van water te voorkomen, moest eerst het voetvolk weg, daarna de auto's. Het was 1 chaos. Wat was ik gistermorgen blij dat er een regenboog bestaat. Wat zullen die mensen ten tijde van de zondvloed zich beroerd hebben gevoeld, vreselijk gewoon...
Je kunt ook kijken op http://www.tctubantia.nl.
Je kunt ook kijken op http://www.tctubantia.nl.
zo'n vetklep als onde r die paraplu? ik ben al 1,5 kilo afgevallen hoor!!!
enne... wij nemen op zondag geen foto's
enne... wij nemen op zondag geen foto's
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Sorry, weet ik veel...
Als ik kijk naar de foto's lopen er meisjes met rokkies... Dus tja.. enne als ik kijk naar de url van de foto dan heb jij die zelf ingevoert en niet van een digitale krant...
1.5 kilo en datin 1.5 week tijd.. Meen je dat echt.... Dan heb je volgens mij echt alleen op water een brood geleeft......
Als ik kijk naar de foto's lopen er meisjes met rokkies... Dus tja.. enne als ik kijk naar de url van de foto dan heb jij die zelf ingevoert en niet van een digitale krant...
1.5 kilo en datin 1.5 week tijd.. Meen je dat echt.... Dan heb je volgens mij echt alleen op water een brood geleeft......
de foto komt van http//www.tctubantia.nl en had ik eerst in mijn afbeeldingen geparkeerd vandaar.
NU BACK to THe TOPIC!!!
NU BACK to THe TOPIC!!!
Vandaag hertentamen Atmosfeer.... (Grrr) En aangezien ik gisteren las dat al die buien waarschijnlijk een gevolg zijn van de El Nino die er weer aan zit te komen. Tja... Nu hebben wij er alleen maar last van in de vorm van wat buitjes, en ws een zachte winter, maar de mensen op het zuidelijk halfrond krijgen het wel zwaar.
En dan die gifwolk, boven Azie...
Allemensen, wat is het toch een bende!
[Veranderd op 13/8/02 door Adje]
En dan die gifwolk, boven Azie...
Allemensen, wat is het toch een bende!
[Veranderd op 13/8/02 door Adje]