De terugkeer van de Antichrist

Harry

Bericht door Harry »

Maar als de antichrist een persoon is, wie is het dan?
wesp

Bericht door wesp »

Oorspronkelijk gepost door Harry
Bush??? Hij is toch de machtigste man ter wereld?!!! Zegt men...
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door wesp
Bush??? Hij is toch de machtigste man ter wereld?!!! Zegt men...
Wat een kletskoek...
Grace

Bericht door Grace »

Heel de wereld zal achter die persoon aanlopen. Iedereen zal denken dat hij Christus Zelf is ofzo. Totdat hij zich zal openbaren als zijnde Anthichrist.

Je moet daarom voorzichtig zijn met dingen bij de naam te noemen, maar nergens van op kijken i.i.g. Heel de wereld zal verblind zijn! Behalve zij wiens naam getekend staan in het boek des levens.

Het zal altijd gaan op de manier zoals wij het niet verwacht hadden.

Ik weet of het de antichrist is of de echte CHristus! De anthichrist is iemand die uit de aarde op zal komen. En Christus komt van boven, zoals Hij is heegegaan.

Een ding is dus maar belangrijk voor ons: Waakt en bidt, en zorg dat er olie in je lamp zit. Wij hoeven niet bang te zijn! Hij zal zijn kinderen net als Noach bewaard werd, voor de toekomende toorn bewaren. Hij zal de Gemeente net zou redden als Lot uit Sodom werd gered. Dat heeft Hij beloofd?

mvrgr, Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Lassie

Bericht door Lassie »

Overal, in elke kerk/gemeenschap kan er EEN antichrist zitten! (zelfs binnen de gergem, pkn, gereformeerde kerk, etc)

Ik denk niet dat je 1 bepaalde kerk of gemeenschap mag noemen.
Doortje

Bericht door Doortje »

Wie zegt dat hij zich nu al als dusdanig geopenbaard heeft?

Ik denk dat je heel voorzichtig moet omspringen met wie je het predikaat 'Antichrist' opplakt. Het is niet bepaald een kleine beschuldiging...
Lassie

Bericht door Lassie »

Dit is opzich een heel moeilijk punt.

God waarschijnt ons voor de anti christ. Maar waar laat God ons nou lezen in Zijn Woord wat nou daadwerkelijk de anti christ is??
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door memento
De anti-Christ is in een ieder die God niet vreest, en niet leeft naar Zijn geboden. Elke tijd kent zijn eigen openbaring van de anti-Christ, van Nero, tot de Roomse inquisitie, tot terreuraanslagen nu
Een anti-christ is iemand die het bestaan van Christus ontkent.

1 Johannes 2:22 Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.
1 Johannes 4:3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is [de geest] van den antichrist, welken [geest] gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.
2 Johannes 1:7 Want er zijn vele verleiders in de wereld gekomen, die niet belijden, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Deze is de verleider en de antichrist.
Ik denk dat we op moeten passen tussen islam en fundamentalistische moslims geen isgelijk teken te zetten. Praat maar eens met een gemiddelde moslim, die zijn net zo liberaal als de gemiddelde kerk in nederland, nl. alles en iedereen tolereren, en elke vorm van geweld afwijzen.
Daar heb je gelijk in, maar je zult ook bij de orthodoxe christenen geen geweldenaars vinden en dat is het verschil.
En de orthodoxe moslims? Ik denk dat als die een politieke partij oprichten, dat de SGP er prima mee zal kunnen samenwerken. Moslims onderschrijven de boeken van Mozes ook.
Dit is toch op zijn minst licht naief. SGP die de moskeeën wil sluiten, samenwerken met de moslims die stuk voor stuk de christenbijbel verafschuwen?
Ja, wel de boeken van Mozes, maar wel door de zieke ogen van Mohammed.
Maar ik denk dat moslim-fundamentalisme de bedreiging is in onze tijd. Toch moeten we ook realistisch blijven, tot nu toe is in Nederland alleen geweld gebruikt tegen mensen die godsdiensten, waaronder de islam, belachelijk maken. Alle aanslagen tot nu toe zijn met een duidelijk motief, nl: wraak. Ik zou geen enkele aanslag tegen het christendom weten vanuit de moslimhoek, in de westerse wereld (correct me if I'm wrong).
De kerken dan? Tis nog geen moord, maar het is wel een aanslag. Goed, het is nog niet duidelijk wie er achter zitten, maar ja...
Kortom, ik zie het gevaar voor de toekomst, maar nu niet. Waar ik persoonlijk veel banger voor ben is het individualisme, dat iedereen een klein anti-Christje wordt. Christus noemt dat ook als teken van de eindtijd. Waar ik ook bang voor ben is dat door het moslimfundamentalisme er een discussie opgang komt in de politiek die uiteindelijk weinig ruimte meer over laat voor het reformatorische christendom (ook wel christen-fundamentalisten genoemd).
Daarin geef ik je gelijk. Een opgelegt liberalisme zonder ruimte voor godsdiensten.
Plaats reactie