wat vind jij van de fopspeen?

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door takkie
Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Majorca
Oorspronkelijk gepost door Pim Kweenie. Gewoon aandacht geven, verder niet nadenken.
Pim, ff on-topic, doen nic en jij aan fopspenen? Nog concreter: is Loeland gefopt?
Loeland is en wordt gefopt. En nu belopen we het traject van ontfoppen. 's Morgens gooit hij met een grote mond de speen in de prullebak, maar we halen 'm er maar uit, want 's avonds staat'ie in de prullebak te vissen naar zijn speen.

Joni hoeft geen speen en heeft genoeg aan zijn 'knuf'.
zijn mond is `s morgens nog groter door de fopspeen die er `s nachts ingezeten heeft, of hoe zit dat:pu
Joh, bij jou heb ik regelmatig de neiging er eentje in je mond te proppen, als je begrijpt wat ik bedoel! :ha
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
takkie

Bericht door takkie »

Oorspronkelijk gepost door takkie
Oorspronkelijk gepost door Majorca Pim, ff on-topic, doen nic en jij aan fopspenen? Nog concreter: is Loeland gefopt?
Loeland is en wordt gefopt. En nu belopen we het traject van ontfoppen. 's Morgens gooit hij met een grote mond de speen in de prullebak, maar we halen 'm er maar uit, want 's avonds staat'ie in de prullebak te vissen naar zijn speen.

Joni hoeft geen speen en heeft genoeg aan zijn 'knuf'.
zijn mond is `s morgens nog groter door de fopspeen die er `s nachts ingezeten heeft, of hoe zit dat:pu
Joh, bij jou heb ik regelmatig de neiging er eentje in je mond te proppen, als je begrijpt wat ik bedoel! :ha
Succes:bou::bou::bou:
Daphne

Bericht door Daphne »

Stoere topic!!! :du:u:du:u:du:u:du:u:du:u:du

Afbeelding

Grappig Maj dat je er over begint!!! K had 't er met Gde2e nog over via de u2u (fopspeentjes!).

Zelf probeer ik fopspeentjes in mn werk zoveel mogelijk uit te roeien :!:!:!:! waarom?! Omdat wij kraamverzorgenden de borstvoeding moeten promoten omdat dit simpelweg de beste voeding is wat een kindje kan krijgen. (Maargoed dit is weer een hele andere discussie natuurlijk... ook wel es boeiend om over te hebben :du )

Afbeelding

Een speentje is heel anders dan een borst, ten eerste... er komt niets uit de speen... (tenzij deze bevestigd is bij een daarbij horend flesje) en ten tweede, de zuigtechniek is totaal anders dan bij de borst...

Een fopspeentje zit voor in de mond

Afbeelding

Borst neemt het hele mondje in beslag

Afbeelding

Door deze verschillen kunnen de kids in de 1e 6 weken behoorlijk van in de war raken. Het kan dus zo zijn dat een kind heel goed drinkt bij de moeder... en na een fopspeentje totaal de weg kwijt is...

Pink is een betere optie om de zuigbehoefte te bevredigen! (Het liefst een duim van een vader... <----- geen grapje!)

Daar naast zijn Speentjes ook 'Spruw' veroorzakers! Spruw = schimmelaanslag in mondje van babytje (kan ook aan mama overgedragen worden)

Afbeelding

Spruw komt dus oa door niet hygienisch genoeg om te gaan met 't mondje van 't kindje! Daar valt dus ook onder... speentjes. WAAROM?! Omdat als speentjes op de grond vallen zie je vaak dat ouders deze bij hen zelf in hun mond doen om het SCHOON TE MAKEN voor 't kind... alleen geef je dan NOG MEER bacterien door.... en dus kan dit spruw veroorzaken. Het beste kan je dus het speentje afspoelen onder de kraan (maar 't liefst uitkoken)
Trouwens... dit kan ook door niet goed je handen te wassen voor je de pink er in stopt..... :)

DAAAAARNAAST vind ik 't gewoon niet echt een tof gezicht. Vooral kinderen van een jaartje of 2-4 vind ik 't helemaal stom staan! Als je hygienisch genoeg om gaat met de speen (ehm uitkoken: 1 min. per dag) en het kindje heeft ECHT enorme zuigbehoeften (en 't drinkt ZEKERWETEN GOED AAN DE BORST) het liefst NA de 6e week... dan :D dan mag 't van mij :!

Ik vind wel dat als kids die de leeftijd van 1.5jr-4jr hebben en nog de behoefte hebben om een speentje te hebben.... hou dan ajb wel de regel aan... 'alleen in bed' want t staat ZO onnozel als kids op die leeftijd op speentjes staan te kauwen en ondertussen nog iets willen zeggen.....

(zo... goed genoeg onderbouwd?! Of behoeft u meerdere info?! :D)
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Kan wel lezen dat jij nooit 's nachts wakker gehouden wordt door een baby Daphne. Een fopspeen is dan een stuk beter dan je pink, want dat slaapt zo moeilijk, met je pink in iemand anders mond...... ;)
Hartelijke groet,

Pim.

Daphne

Bericht door Daphne »

Kan wel lezen dat jij nooit 's nachts wakker gehouden wordt door een baby Daphne. Een fopspeen is dan een stuk beter dan je pink, want dat slaapt zo moeilijk, met je pink in iemand anders mond...... ;)
Wie heeft hier voor geleerd....?! Jij of ik?! :P

Alleen bij Borstvoeding Pimmemans!
ehm nou.... Voor jouw info.... ik heb regelmatig deze vraag! En JA NOG zeg ik... doe de pink! Gewoon om de redenen die ik heb gegeven. Kijk wil jij de bv (borstvoeding) in de 1e 6 weken verpesten... zou 'k gewoon lekker de speen er in doen! Kijk 't is MIJN probleem niet! :% Vaak hoor ik, als baby's tegen de ouders aan liggen en dan al sabbelend op de pink in slaap vallen, dat ze dus WEL de kinderen over kunnen leggen. Lukt 't niet adviseer ik dus altijd... BORSTVOEDING (alleen in geval van BV) te geven! (Want dan zijn 't geen zuigbehoeften meer maar gewoon honger!)
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
england

Bericht door england »

Maar is er dan geen andere oplossing, Pim?
Vroeger maaktjen ze een prop met suiker, en doopten ze effe in de brandewijn...is misschien ook een idee? Door de alcohol is het in elk geval lekker steriel.... :i :t :eur :sleep:
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door england
Maar is er dan geen andere oplossing, Pim?
Vroeger maaktjen ze een prop met suiker, en doopten ze effe in de brandewijn...is misschien ook een idee? Door de alcohol is het in elk geval lekker steriel.... :i :t :eur :sleep:
:! dan zou ik de kinderbescherming eventjes informeren als ik dit zou tegen komen in de praktijk!
Majorca

Bericht door Majorca »

Beste Daphne,

ik respecteer best je deskundigheid hoor, maar wat je over de speen zegt is grote kolder.

Onze kinderen hebben altijd borstvoeding gekregen en ook de fopspeen. Dat gaat volledig probleemloos samen. We zien het ook overal rondom ons bij jonge moeders die ook borstvoeding geven.

Bakerpraatjes, zo noemen ze onzin rondom baby's toch?
refo

Bericht door refo »

Bij ieder kind veranderen de inzichten inzake de spenen.

Bij de oudste: fopseen in de ban!!
Bij de tweede: fopspeen moet kunnen!!
Bij de derde: o foei! Een fopspeen.
De jongste is acuut gaan duimen. En is er op z'n derde acuut mee gestopt. Cold Turky, zeg maar. Hij duimde! Verschrikkelijk. Toen liet een van z'n broers voor de gein uit z'n mond vallen: pas op hoor, dan wordt hij heel groot. Daar schrok hij blijkbaar van. Heel af en toe vergiste hij zich. Als je dan wat zei, hield hij gauw z'n duimen naast elkaar en zei tevereden: ze zijn ng even groot!

Bij ieder kind vernaderen ook de inzichten bv voor brood.
De oudste moest beginnen met volkorenbrood.
De tweede met wit. Want: volkorenbrood bevat zoveel gluten. (wat zijn dat?)
De derde moest 'gewoon' bruin, want wit stopt zo.

Vitamine k moest ook opeens. Bij de derde geloof ik.

Etc.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Wie heeft hier voor geleerd....?! Jij of ik?! :P

Alleen bij Borstvoeding Pimmemans!
ehm nou.... Voor jouw info.... ik heb regelmatig deze vraag! En JA NOG zeg ik... doe de pink! Gewoon om de redenen die ik heb gegeven. Kijk wil jij de bv (borstvoeding) in de 1e 6 weken verpesten... zou 'k gewoon lekker de speen er in doen! Kijk 't is MIJN probleem niet! :% Vaak hoor ik, als baby's tegen de ouders aan liggen en dan al sabbelend op de pink in slaap vallen, dat ze dus WEL de kinderen over kunnen leggen. Lukt 't niet adviseer ik dus altijd... BORSTVOEDING (alleen in geval van BV) te geven! (Want dan zijn 't geen zuigbehoeften meer maar gewoon honger!)
De praktijk is weerbarstig, Daphne. Ik heb weinig trek om om 03.00uur 's nachts met zoonlief rondjes te gaan lopen met m'n pink in z'n mond. :sleep:

Enneh, adviseer je wel altijd dat ze die pink eerst moeten uitkoken? :D
Hartelijke groet,

Pim.

refo

Bericht door refo »

Dan moet je eerst je pink 2 minuten in kokend water doen!!!
:,:,:,:,:,
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
Beste Daphne,

ik respecteer best je deskundigheid hoor, maar wat je over de speen zegt is grote kolder.

Onze kinderen hebben altijd borstvoeding gekregen en ook de fopspeen. Dat gaat volledig probleemloos samen. We zien het ook overal rondom ons bij jonge moeders die ook borstvoeding geven.

Bakerpraatjes, zo noemen ze onzin rondom baby's toch?
ehm ga eens in de leer bij de verloskundigen!!!!!!!!!!

Maar weetje, vind het maar GROTE onzin! Primaaaaaaa!!!!! :u:u:u:u

Maar wat evcht afschuwelijk is, als je een kind niet aan de borst krijgt wat uit 't ziekenhuis komt, waar het een FLESJE heeft gehad en OOK NOG EENS EEN SPEENTJE.... Dit is wel degelijk de reden Maj! Ik heb een kraamvrouw gehad die echt bijna de hele dag overstuur was omdat haar kind de borst NIET pakte! Verloskundige en ik kwamen tot de conclusie: OA. DE FLES EN DE SPEEN!

Maar k zal 't vooral niet aannemen mensen!

Ik heb geloof ik ook geschreven het KAN zijn dat ze er verwarring door krijgen!

Veel plezier! :%
Daphne

Bericht door Daphne »

Enneh, adviseer je wel altijd dat ze die pink eerst moeten uitkoken? :D
nee wel te wassen :sne
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door refo
Dan moet je eerst je pink 2 minuten in kokend water doen!!!
:,:,:,:,:,
:stu
england

Bericht door england »

Nee, was gewoon de kopjes en glazen etc van 's avonds af in heeeeeeel heet sop... daar wordt ie ook wel schoon van......:sne :thu
Plaats reactie