Helemaal niet vervelend joh!!! Gewoon een feit!Oorspronkelijk gepost door Daphne'k vind t vervelend om te zeggen... maar zat Christus ook niet aan tafel met tollenaars etc?!Oorspronkelijk gepost door tukkertje
ASOWSSSSSSSS
Tokkie topic
Waarom ik vervelend zeg... is omdat ik van een luchtige topic geen theologische topic wil makenOorspronkelijk gepost door BreekijzertjeHelemaal niet vervelend joh!!! Gewoon een feit!Oorspronkelijk gepost door Daphne'k vind t vervelend om te zeggen... maar zat Christus ook niet aan tafel met tollenaars etc?!Oorspronkelijk gepost door tukkertje
ASOWSSSSSSSS

God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Oh zeker net als die Marokanen, turken, antalianen, surinamers, Molukkers, zuidamerikanen....?!Oorspronkelijk gepost door tukkertjeGeef je me ongelijk dan?????????????? Wordt je niet blij van als dat je buren worden. Klinkt hard, maar tis wel zoOorspronkelijk gepost door Daphne'k vind t vervelend om te zeggen... maar zat Christus ook niet aan tafel met tollenaars etc?!Oorspronkelijk gepost door tukkertje
ASOWSSSSSSSS
Kom op...
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Oorspronkelijk gepost door DaphneOh zeker net als die Marokanen, turken, antalianen, surinamers, Molukkers, zuidamerikanen....?!Oorspronkelijk gepost door tukkertjeGeef je me ongelijk dan?????????????? Wordt je niet blij van als dat je buren worden. Klinkt hard, maar tis wel zoOorspronkelijk gepost door Daphne'k vind t vervelend om te zeggen... maar zat Christus ook niet aan tafel met tollenaars etc?!Oorspronkelijk gepost door tukkertje
ASOWSSSSSSSS
Kom op...
Spreek je wel weer als ze het huis nast jullie betrekken.

-
- Contacteer:
Wat denk je?Oorspronkelijk gepost door Daphnewie?Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2eHeb jij dit gezien?Oorspronkelijk gepost door Matthijs
als je niks te doen hebt-> http://www.ikonrtv.nl/site/algInfo.asp?oId=393
Ik kreeg pas goed beeld bij Window Media BB
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Dan zal je me nooit meer spreken denk ik TukkertjeOorspronkelijk gepost door tukkertje
Spreek je wel weer als ze het huis nast jullie betrekken.:D:D:D

Maar effe serieus... tuurlijk zullen t aso's zijn (ik kan t filmpie weer eens niet openen :i ) maar ik heb ontdekt... dat er in ieder mens iets moois zit. Iets liefs, iets grappigs, iets mysterieus, iets vrolijks, iets apparts, iets... verzin zelf maar! Ik kom in mijn werk ook enorm veel mensen tegen. Tuurlijk zijn t nie allemaal mijn types. MOET DAT DAN!? Ik vind t geweldig om een raakvlak te vinden bij mensen. Ik denk dat als je die lui als buren hebt... dat je heus wel raakvlakken vind... Of je dit wilt is ten 2e.... omdat 't niet populair is om deze mensen aardig te vinden. Want wat ik om me heen zie en hoor en hier ook lees op OSW in die paar reacties... worden ze allemaal een beetje uitgelachen, uitgesloten, uitgekotst. Ieder mens heeft zn trots... zou 't tof zijn om 't asociaalste gezin te zijn in Nederland?! En dan kan je je afvragen... wat is asociaal? Refo's kunnen net zo goed 'asociaal' zijn als 'volksmensen' (waar ik denk dat de tokkies onder vallen?!)
Hoe zou je 't beste met deze mensen om kunnen gaan?! Net zoals je met anderen om gaat. Namelijk, jezelf zijn, jouw principes ook laten zien, open en eerlijk.
Het voorbeeld van Christus volgen. Hij zou het niet erg gevonden hebben als de Tokkies naast Hem kwamen wonen (om eventjes misschien wat oneerbiedig te zeggen!)
Zei Hij niet... Gezonde mensen hebben Mij niet nodig, zieken wel (effe snel uit mn hoofd gezegd!). Nu zeg ik niet dat de Tokkies ziek zijn, maar Christus is er voor iedereen... ook voor de tokkies. Want zijn we eigenlijk met zn allen niet onwijs 'ziek'?!
Toen ik naar mijn naaste zocht... waar was jij?!
1.Toen ik naar mijn naaste zocht,
waar was jij? Waar was jij?
Toen ik naar mijn naaste zocht,
waar was jij?
2. Ik was naakt en had geen geld,
Ik was naakt en had geen geld,
waar was jij?
Refrein:
En ik vraag je niet naar huidskleur,
naar geloof of naar je naam.
Toen ik naar een naaste zocht,
Waar was jij?
3. Ik had niets en zocht een huis,
Ik had niets en zocht een huis,
waar was jij?
4. Ik was ziek en vroeg om hulp,
Ik was ziek en vroeg om hulp,
waar was jij?
Heb een hekel an zulk soort vragenOorspronkelijk gepost door gerrit de 2eWat denk je?Oorspronkelijk gepost door Daphnewie?Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2eHeb jij dit gezien?Oorspronkelijk gepost door Matthijs
als je niks te doen hebt-> http://www.ikonrtv.nl/site/algInfo.asp?oId=393
Ik kreeg pas goed beeld bij Window Media BB

Oorspronkelijk gepost door DaphneWaarom ik vervelend zeg... is omdat ik van een luchtige topic geen theologische topic wil makenOorspronkelijk gepost door BreekijzertjeHelemaal niet vervelend joh!!! Gewoon een feit!Oorspronkelijk gepost door Daphne'k vind t vervelend om te zeggen... maar zat Christus ook niet aan tafel met tollenaars etc?!Oorspronkelijk gepost door tukkertje
ASOWSSSSSSSS![]()
Lastig voor jou, Dapne maar ik wil er toch nog even op doorgaan. Als jij toch parallelen gaat trekken en er een theologisch tintje aan gaat geven. Het woordenboek zegt om te beginnen van aso-ciale mensen: niet aangepast of niet kunnen aanpassen aan het leven in de maatschappij. Dus in die zin heeft Tukker gewoon gelijk als hij ze aso's noemt. Verder om de theologie er aan zijn haren bij te slepen, geen van de hoeren en tollenaren ging na de maaltijd de straat op om er een financieel slaatje uit te slaan. De tokkies doen dat wel en ze maken van hun sociale toestand een handelsmerk. Dus ergo beroeps aso's
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
-
- Contacteer:
Eggie... ik was de eerste die het theologisch doortrok (kon t toch nie latenOorspronkelijk gepost door Egbert
Lastig voor jou, Dapne maar ik wil er toch nog even op doorgaan. Als jij toch parallelen gaat trekken en er een theologisch tintje aan gaat geven. Het woordenboek zegt om te beginnen van aso-ciale mensen: niet aangepast of niet kunnen aanpassen aan het leven in de maatschappij. Dus in die zin heeft Tukker gewoon gelijk als hij ze aso's noemt. Verder om de theologie er aan zijn haren bij te slepen, geen van de hoeren en tollenaren ging na de maaltijd de straat op om er een financieel slaatje uit te slaan. De tokkies doen dat wel en ze maken van hun sociale toestand een handelsmerk. Dus ergo beroeps aso's

Eg.... zitten ze al bij Christus aan?! Kennen ze Hem al?! Zoeken ze Hem in de media?! Ik denk het antwoord te weten...
neeWeet je dan niet dat Christus de harten van deze mensen aan kan raken?! Ze hebben wel hun eigen 'show' of wat het ook mag zijn. Maar zijn ze hierdoor geheel afgeschreven door God?! Lijkt me te ver doorgetrokken! (Of ik lees je verkeerd

Nee daphne je leest niet verkeerd maar je trekt je conclusie nu al weer verder door. Je reageerde op Tukker z'n uitroep en ik reageer daar weer op. Ik zal de discussie niet verder rekken, want ik denk dat over jou laatste woorden ook geen twijfel bestaat.Oorspronkelijk gepost door DaphneEggie... ik was de eerste die het theologisch doortrok (kon t toch nie latenOorspronkelijk gepost door Egbert
Lastig voor jou, Dapne maar ik wil er toch nog even op doorgaan. Als jij toch parallelen gaat trekken en er een theologisch tintje aan gaat geven. Het woordenboek zegt om te beginnen van aso-ciale mensen: niet aangepast of niet kunnen aanpassen aan het leven in de maatschappij. Dus in die zin heeft Tukker gewoon gelijk als hij ze aso's noemt. Verder om de theologie er aan zijn haren bij te slepen, geen van de hoeren en tollenaren ging na de maaltijd de straat op om er een financieel slaatje uit te slaan. De tokkies doen dat wel en ze maken van hun sociale toestand een handelsmerk. Dus ergo beroeps aso's) Je kunt asociaal (NIET sociaal) gedrag vertonen... maar je gehele leven asociaal blijven vind ik te ver gaan. Noem het volksmensen (zie mijn eerdere posting!)
Eg.... zitten ze al bij Christus aan?! Kennen ze Hem al?! Zoeken ze Hem in de media?! Ik denk het antwoord te weten...
neeWeet je dan niet dat Christus de harten van deze mensen aan kan raken?! Ze hebben wel hun eigen 'show' of wat het ook mag zijn. Maar zijn ze hierdoor geheel afgeschreven door God?! Lijkt me te ver doorgetrokken! (Of ik lees je verkeerd![]()
Met vriendelijke groet, Egbert.