Oorspronkelijk gepost door Jongere
Oorspronkelijk gepost door Democritus
Oorspronkelijk gepost door Jongere
Oorspronkelijk gepost door hardinxvelder
Baan is een bekend verhaal.
Dat mag je me even uitleggen! En als dat off-topic wordt graag even via de u2u! :sne
He kunstmatig kweken van omzet. Het verantwoorden van omzet die nog gerealiseerd moet worden. Het naar voren halen van omzet.
Baan heeft zijn omzet onjuist en onvolledig en niet tijdig verantwoord. Het op het einde van een kwartaal verantwoorden van omzet en deze dan het volgende kwartaal weer terug nemen. Op deze wijze werden omzetstijgingen gerapporteerd die 25% te hoog lagen. Dat met één doel het tegemoet komen aan de verwachtingen van beleggers. Baan wilde immers SAP voorbij streven.
Bij deze een link mbt
aanklacht in de US.
De verslaggevings standaarden (GAAP) zijn overtreden en dat kan als fraude worden aangemerkt. Enron deed indirect hetzelfde en daar hebben we de gevolgen van gezien.
Bedankt; geeft een beetje duidelijkheid.
Er doen nl. dingen over Baan de ronde die absoluut niet waar zijn, en gewoon ronduit lasterlijk.
kan helaas thuis niet scannen maar wil jullie toch de laatste alinea van het Jan Baan Intervieuw uit de ELSEVIER van vorige week niet onthouden.
intervieuw n.a.v. opstart van Jan Baan's nieuwe bedrijf Cordys.
------------------------------------------------------
artikel " Ik haat workaholics"
.......................Ik haat workaholics. Voor mij geldt een ding:
family first. Zondag is mijn dag van rust. Die bescherming heb ik vanuit mijn geloof. Ik lees boeken die driehonderd jaar oud zijn. Ik heb in mijn priveleven zekerheden die al eeuwenlang als zekerheden gelden. Zakelijk hou ik me bezig met de climax van veranderingsprocessen. Had ik prive ook zo in elkaar gezeten, dan had ik het leven nooit kunnen bevatten. Alles wat ik doe is maar een betrekkelijk gebeuren en met zonde besmet."
--------------------------------------------------
ik snap nooit zoveel van deze mensen, maar dat zal wel meer aan mij leggen dan aan hun...
wordt ook altijd engig van die clubs als VRCL e.d. waar " de mannen " in RollsRoyce en Jaguar sigaren van 30 cm lengte rokend uitstappen en dan vervolgens breed uit meten hoe ze het "met hulp van hun God en Vader" allemaal wel niet geschoten hebben en elkaar de maat nemend op auto's huizen en investeringen ......................
ken van nabij iemand die naar 4 jaar gillend uit die club is gestapt..............
zorg dat je een boodschap hebt voor de hele wereld.
kijk en dat heeft Jan Baan dan weer wel in zo'n elsevier intervieuw. daar heeftie wel een punt mee.
[Aangepast op 7/10/04 door Billy]