Verantwoord ondernemen! Zwart geld enz.

Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Democritus
Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Opgepast mensen! We hebben er eentje van de Fiod in ons midden..............
Inderdaad ik heb er namelijk al een paar op het oog waar gerede verdnking tegen is gerezen. Inzake het moedwillig achterstellen van de schatkist. dus... men kan zich nu nog vrijwillig aangeven dan zal ik nadenken over een special OSW strafmaat

als straf, tienmaal posten zoner wat te zeggen:D
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Jelle als straf, tienmaal posten zoner wat te zeggen:D
Waarom zeg jij nu dan wat................ ?

Een 'breekje' van Breekijzertje
Democritus

Bericht door Democritus »

als straf, tienmaal posten zoner wat te zeggen:D
Als straf dacht ik meer aan:
- Een speciaal OSW belastingtarief alle inkomsten boven de1000 euro in de maand onderwerpen aan een vlaktax van 100% en deze bestemmen voor ene goed doel;
Jongere

Bericht door Jongere »

Oorspronkelijk gepost door hardinxvelder
Baan is een bekend verhaal.
Dat mag je me even uitleggen! En als dat off-topic wordt graag even via de u2u! :sne
Democritus

Oorspronkelijk gepost door Jongere
Dat mag je me even uitleggen! En als dat off-topic wordt graag even via de u2u! :sne
He kunstmatig kweken van omzet. Het verantwoorden van omzet die nog gerealiseerd moet worden. Het naar voren halen van omzet.

Baan heeft zijn omzet onjuist en onvolledig en niet tijdig verantwoord. Het op het einde van een kwartaal verantwoorden van omzet en deze dan het volgende kwartaal weer terug nemen. Op deze wijze werden omzetstijgingen gerapporteerd die 25% te hoog lagen. Dat met één doel het tegemoet komen aan de verwachtingen van beleggers. Baan wilde immers SAP voorbij streven.

Bij deze een link mbt aanklacht in de US.

De verslaggevings standaarden (GAAP) zijn overtreden en dat kan als fraude worden aangemerkt. Enron deed indirect hetzelfde en daar hebben we de gevolgen van gezien.
limosa

Bericht door limosa »

Of er met zwart geld gewerkt wordt is vooral afhankelijk van de branche waar je in zit, niet van welke kerk je naar toe gaat.

Op het punt van milieubeleid denk ik niet dat refo-ondernemers het slechter doen dan gemiddeld, ze maken dezelfde afwegingen van kosten en baten. Dat het voor sommigen een tegenvaller is dat ze het niet beter doen dan gemiddeld, oké, dat zou mooi zijn maar het is denk ik gewoon niet zo. Vergeet ook niet dat milieu in Nederland al enorm veel aandacht en geld krijgt in vergelijking met andere landen.

Het voor-overleg dat bouwbedrijven vroeger hadden om de prijs een beetje hoger te laten worden (rekenvergoeding) liep soms wel een beetje uit de hand. Het is goed dat dat niet meer gebeurt. Hoewel het toen het wel gebeurde een reguliere manier van werken was waar iedereen aan meedeed en waar de opdrachtgevers ook gewoon van wisten dat het gebeurde. Bij D&C-contractvorming (en DBM en hoe al die vormen heten) is een rekenvergoeding volgens mij wel toelaatbaar gezien de kosten die de inschrijvers maken.

Prijsafspraken om de concurrentie te verminderen vind ik te allen tijde ontoelaatbaar. Dat is gewoon georganiseerde misdaad, stelen van de klanten.
Jongere

Bericht door Jongere »

He kunstmatig kweken van omzet. Het verantwoorden van omzet die nog gerealiseerd moet worden. Het naar voren halen van omzet.

Baan heeft zijn omzet onjuist en onvolledig en niet tijdig verantwoord. Het op het einde van een kwartaal verantwoorden van omzet en deze dan het volgende kwartaal weer terug nemen. Op deze wijze werden omzetstijgingen gerapporteerd die 25% te hoog lagen. Dat met één doel het tegemoet komen aan de verwachtingen van beleggers. Baan wilde immers SAP voorbij streven.

De verslaggevings standaarden (GAAP) zijn overtreden en dat kan als fraude worden aangemerkt. Enron deed indirect hetzelfde en daar hebben we de gevolgen van gezien.
Bedankt; geeft een beetje duidelijkheid.
Er doen nl. dingen over Baan de ronde die absoluut niet waar zijn, en gewoon ronduit lasterlijk.
Democritus

Er doen nl. dingen over Baan de ronde die absoluut niet waar zijn, en gewoon ronduit lasterlijk.
Waar heb jij het dan over? Welke dingen zouden dat moeten zijn. Ik heb me ooit verdiept en het Baan debacle daar kwam vlg mij alleen (of dat niet meer dan geoeg is) dit uit.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

In het RD is momenteel een serie artikelen over refo ondernemers.

Nou heb ik het idee dat het in refokringen soms juist erger is met zwart geld praktijken.(voorbeelden te over).
En bij verantwoord milieubeleid krijgen heel veel refo’s spontaan jeuk, omdat dat links zou zijn, en dat hoort niet?
verschrikkelijk artikel op dinsdag. 3 eerstejaars studenten die menen een onderzoek te moeten doen naar o.a. de auto die je rijdt.

"Goedemorgen meneer, de refo-ondernemer, mag ik u iets vragen?" Vindt u het verantwoord in een Audi A4 te rijden als reformatorische ondernemer?
Kunnen ze nu echt geen betere vragen verzinnen? Zijn dat onze toekomstige refo-economen? :i:i:i
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ben het in deze helemaal eens met Barryvrouw.

Groentjes, die zelf nog geen cent verdiend hebben voor de maatschappij weten het allemaal heel goed te vertellen.

Iedereen, maar dan ook iedereen heeft zwart geld. Wat is er vies aan, aan zwart geld. De mensen werken er hard voor. Je handje ophouden als je KUNT werken, dat is laag.

Laten ze daar achteraaan gaan. Mensen die ten onrechte genieten van een uitkering.

tukker
Democritus

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Ben het in deze helemaal eens met Barryvrouw.

Groentjes, die zelf nog geen cent verdiend hebben voor de maatschappij weten het allemaal heel goed te vertellen.
Oke het is waardeloos onderzoek. Een steekproef onder drie waarschijnlijk niet aselect gekozen ondernemingen als onderzoeksresultaten presenteren. Het is waarschijnlijk een bachelorscriptie en ik weet wat voor eisen ze op de erasmus daar aan stellen (dat is niet hoog).

Maar de gedachtegang achter het onderzoek is niet verkeerd. Zo het niet moeten zijn: Gij geheel anders?
Iedereen, maar dan ook iedereen heeft zwart geld. Wat is er vies aan, aan zwart geld. De mensen werken er hard voor. Je handje ophouden als je KUNT werken, dat is laag.
Dat is zo'n foute reactie. Inkomsten zijn inkomsten en deze zjn belast en daarmee uit basta. Het is onzin dat iedereen zwart geld heeft.

Laten ze daar achteraaan gaan. Mensen die ten onrechte genieten van een uitkering.
Helemaal mee eens maar dat ontslaat jouw niet ervan om al je inkomsten op te geven.
Billy

Bericht door Billy »

kan helaas thuis niet scannen maar wil jullie toch de laatste alinea van het Jan Baan Intervieuw uit de ELSEVIER van vorige week niet onthouden.

intervieuw n.a.v. opstart van Jan Baan's nieuwe bedrijf Cordys.
------------------------------------------------------
artikel " Ik haat workaholics"

.......................Ik haat workaholics. Voor mij geldt een ding: family first. Zondag is mijn dag van rust. Die bescherming heb ik vanuit mijn geloof. Ik lees boeken die driehonderd jaar oud zijn. Ik heb in mijn priveleven zekerheden die al eeuwenlang als zekerheden gelden. Zakelijk hou ik me bezig met de climax van veranderingsprocessen. Had ik prive ook zo in elkaar gezeten, dan had ik het leven nooit kunnen bevatten. Alles wat ik doe is maar een betrekkelijk gebeuren en met zonde besmet."
--------------------------------------------------

ik snap nooit zoveel van deze mensen, maar dat zal wel meer aan mij leggen dan aan hun...

wordt ook altijd engig van die clubs als VRCL e.d. waar " de mannen " in RollsRoyce en Jaguar sigaren van 30 cm lengte rokend uitstappen en dan vervolgens breed uit meten hoe ze het "met hulp van hun God en Vader" allemaal wel niet geschoten hebben en elkaar de maat nemend op auto's huizen en investeringen ......................

ken van nabij iemand die naar 4 jaar gillend uit die club is gestapt..............

zorg dat je een boodschap hebt voor de hele wereld.
kijk en dat heeft Jan Baan dan weer wel in zo'n elsevier intervieuw. daar heeftie wel een punt mee.

[Aangepast op 7/10/04 door Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Billy

en dan vervolgens breed uit meten hoe ze het "met hulp van hun God en Vader" allemaal wel niet geschoten hebben en elkaar de maat nemend op auto's huizen en investeringen ......................

[Aangepast op 7/10/04 door Billy]

Al weer heel wat jaar geleden stond er ook een soortgelijke serie in Terdege. Ook om van te rillen. Wat is nu refomatorisch ondernemen? Dat betekent volgens mij gewoon eerlijk om gaan met je naaste. Mijn part zoek je de meest dure auto uit, koop je een privejet, etc. etc. Maar de boel belazeren kan nooit. Refo of geen refo. Wie bedenkt die term eigenlijk?
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Democritus

Al weer heel wat jaar geleden stond er ook een soortgelijke serie in Terdege. Ook om van te rillen. Wat is nu refomatorisch ondernemen? Dat betekent volgens mij gewoon eerlijk om gaan met je naaste. Mijn part zoek je de meest dure auto uit, koop je een privejet, etc. etc. Maar de boel belazeren kan nooit. Refo of geen refo. Wie bedenkt die term eigenlijk?
Helemaal mee eens.
Plaats reactie