Flitspalen
Ollie, men moet ergens een grens stellen. En deze moet gewoon keihard gehandhaafd blijven. Anders krijg je straks opmerking als:' Wat doen ze nu moeilijk over die 50 kilometer te hard. Zoiets heet een hellend vlak of glijdende schaal.
ViperLodge, kent een ieder zijn eigen verantwoordelijkheid in het verkeer? Ik heb daar ten zeerste mijn twijfels over. En daarbij, we zijn hier niet in Duitsland maar in Nederland.
ViperLodge, kent een ieder zijn eigen verantwoordelijkheid in het verkeer? Ik heb daar ten zeerste mijn twijfels over. En daarbij, we zijn hier niet in Duitsland maar in Nederland.
-
- Contacteer:
Duitsland gaf ik als voorbeeld van een land waar je "fijn" kan rijden.Origineel geplaatst door wpv
Op de vraag of ieder zijn eigen verantwoording in het verkeer kent, ik denk het niet.
Anders zouden die flitspalen en trajectcontroles niet zo'n succes zijn.
Greets Vipie :eur
Ja, wpv daar heb je wel gelijk in, maar het plan vanm de minister om de grens naar de tien kilometer te leggen, vind ik wel goed.
Duitsland is trouwens een land waar je hard mag rijden, het kan echter lang niet altijd. Iedere keer vrachtwagens die inhalen. Daar gaat de gemiddelde snelheid van naar beneden en het veroorzaakt files.
Maar het geeft wel een kick om legaal lekker hard te rijden!!!:D
Duitsland is trouwens een land waar je hard mag rijden, het kan echter lang niet altijd. Iedere keer vrachtwagens die inhalen. Daar gaat de gemiddelde snelheid van naar beneden en het veroorzaakt files.
Maar het geeft wel een kick om legaal lekker hard te rijden!!!:D
Duitsland is het land naar mijn hart.
Daar kan je zo af en toe eens heerlijk 200 km per uur rijden zonder op je hoede te moeten zijn om bekeurd te worden. Heerlijk eens lekker blazen in je heerlijke bak. En het kan tegenwoordig de auto´s zijn heel wat beter en veiliger als 20 jaar terug. Als ik 150 rij kan ik met 1 vinger nog sturen en ligt mijn auto als een blok op de weg.
Ik denk juist dat in Duistalsn houd men zich aan 100 km. en aan 120 km, en waarom? omdat men weet dat men later als het wel kan weer eens lekker kan door karren. En dat doet men dan ok, maar doorom houden Duisters, de meeste althans, zich aan de gestelde snelheid.
En in Nederland? Als men helemaal alleen op de rijksweg zit kan men best 160 of 170 rijden en is best veilig en als het te druk wordt rijdt iedereen vanzelf langzamer. Maar omdat men zich nergens meer kan en mag uitleven houdt men zich vaak niet zo aan de snelheid van 100 of 120 km. Mede ook omdat men nooit mag en vaak toch wel eens wil.
Jelle houdt van flink door knarren, en niet voor tijd winst, maar gewoon de sensatie van lekker hard gaan. Daarom gaan we nog al eens naar en door Duitsland om de uitlaat nog eens lekker grijs te krijgen en schoon te blazen.
Voor 100 en 120 km.? ik wel maar als er ruimte is moet er ook harder gereden moegen worden.
Daar kan je zo af en toe eens heerlijk 200 km per uur rijden zonder op je hoede te moeten zijn om bekeurd te worden. Heerlijk eens lekker blazen in je heerlijke bak. En het kan tegenwoordig de auto´s zijn heel wat beter en veiliger als 20 jaar terug. Als ik 150 rij kan ik met 1 vinger nog sturen en ligt mijn auto als een blok op de weg.
Ik denk juist dat in Duistalsn houd men zich aan 100 km. en aan 120 km, en waarom? omdat men weet dat men later als het wel kan weer eens lekker kan door karren. En dat doet men dan ok, maar doorom houden Duisters, de meeste althans, zich aan de gestelde snelheid.
En in Nederland? Als men helemaal alleen op de rijksweg zit kan men best 160 of 170 rijden en is best veilig en als het te druk wordt rijdt iedereen vanzelf langzamer. Maar omdat men zich nergens meer kan en mag uitleven houdt men zich vaak niet zo aan de snelheid van 100 of 120 km. Mede ook omdat men nooit mag en vaak toch wel eens wil.
Jelle houdt van flink door knarren, en niet voor tijd winst, maar gewoon de sensatie van lekker hard gaan. Daarom gaan we nog al eens naar en door Duitsland om de uitlaat nog eens lekker grijs te krijgen en schoon te blazen.
Voor 100 en 120 km.? ik wel maar als er ruimte is moet er ook harder gereden moegen worden.
Volgensmij zijn er in de Randstad niet veel wegen waar je harder dan 100 mag? Ik vind dat echt te sloom als het rustig op de weg is. Soms rijd ik er om 12 uur 's nachts, dan is er geen kip te zien op de weg. Moet je je dan ook aan die 100 km houden??? :!
Ik vind dat ze een regel in moeten stellen dat je na een bepaalde tijd, bijvoorbeeld 10 uur 's avonds, harder mag dan 100. Is dat geen goed idee? :thu
Ik vind dat ze een regel in moeten stellen dat je na een bepaalde tijd, bijvoorbeeld 10 uur 's avonds, harder mag dan 100. Is dat geen goed idee? :thu
Werd vanmorgen weer eens onaangenaam verrast.
Een of andere malloot in een flitsauto vond het leuk om mij eens op de foto te zetten.
Ik bleek weer eens 3 kilometer te hard door Zwolle te hebben geraced.
Daar zakt toch je broek van af.
Weer 28 euri lichter.
[Aangepast op 21/1/04 door tukkertje]
Een of andere malloot in een flitsauto vond het leuk om mij eens op de foto te zetten.
Weer 28 euri lichter.
Met correctie zul je wel zo'n 8 km te hard hebben gereden. Ik neem aan dat het ging binnen de bebouwde kom.Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Weer 28 euri lichter.
Tip om te voorkomen dat je broek de volgende keer weer afzakt:
Zet op een recht en leeg stuk weg in de berm een pion neer. Kom vervolgens met precies 50 km per uur aanrijden en precies op het moment dat je langs de pion komt geef je een karatetrap op je rem. Oftewel, met gierende banden in 1 x stilstaan. Stap uit en trek op de weg voor de neus van je auto een enorme krijtstreep. Trek vervolgens een streep waar je denkt uit te komen als je deze truc uithaalt met 58 km per uur. Dan kom je er vervolgens nog een keer aanrijden, maar dan met 58 km per uur. Trap op hetzelfde moment als eerst weer met volle kracht op de rem en aanschouw het resultaat............ Ai (als je ipv een krijtstreep een blok beton had neergezet kun je je auto af laten slepen).
Kortom, binnen de bebouwde kom is het 50 of 60 km per uur rijden het verschil op leven en dood voor dat kind wat tussen twee geparkeerde auto's vandaan schiet........
Mopperen op flitspalen, maar als je zusje wordt doodgereden doet de politie zogenaamd te weinig tegen verkeersvandalen.
(Als je buitenaf woont en je hebt de beschikking over rechte lege wegen dan is het sowieso aardig deze proef eens uit te voeren ['t geeft ook een kick])
[Aangepast op 21/1/04 door Kislev]
Heb je wel vriendelijk gelachen naar die malloot in zn flitsauto?Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Weer 28 euri lichter.
Zou t niets voor jou zijn flitsautorijden?!
Want TUK TUK TUK... DRIE KILOMETER TE HARD.... SCHANDALIG
Je flitste gewoon door Zwolle...
(Wel knap dan van die Flitsauto dat ie je ondank je flistrijgedrag geflitst heeft....:du
HOU DIE BROEK AUB AAN!!!:! :,
Vervelend voor je, Tukkertje!Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Weer 28 euri lichter.

daar had je een schitterend hengel voor kunnen kopen???
Oorspronkelijk gepost door AdjeVervelend voor je, Tukkertje!Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Weer 28 euri lichter.
[Aangepast op 21/1/04 door tukkertje]:D:D
Was dat maar waar.
Overigens was het op de rondweg om Zwolle. Voor de kenners het Zwartewaterallee.
Wij kochten vroeger zo'n functionele bamboehengel voor 5 piek. Dus voor die 28 euri moet dat zeker kunnen.Oorspronkelijk gepost door tukkertjeOorspronkelijk gepost door AdjeVervelend voor je, Tukkertje!Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Weer 28 euri lichter.
Was dat maar waar.
Overigens was het op de rondweg om Zwolle. Voor de kenners het Zwartewaterallee.
Oorspronkelijk gepost door LecramWij kochten vroeger zo'n functionele bamboehengel voor 5 piek. Dus voor die 28 euri moet dat zeker kunnen.Oorspronkelijk gepost door tukkertjeOorspronkelijk gepost door AdjeVervelend voor je, Tukkertje!Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Weer 28 euri lichter.
Was dat maar waar.
Tja, daar ben ik ook mee begonnen. Tegenwoordig zijn ze niet meer zo goedkoop he. En jah, met een bamboestokkie vang je geen snoeken he.
Vangen ze die niet dan? Nooit gehoord van de bijnaam van een Citroën DS?
Maareh...tukker, zat je haar goed?:P staat je race-mobiel er goed op?
Oja, en welke paal was het dan? Tegenover het zonnehuis? (verzorgcentrum)
Toen mijn opa daar lag, stonden wij op zomeravonden te kijken, en een paar keer per uur was het wel kassa daarzo!
Belachelijk, maar goed, je zóu je natuurijk ook aan de snelheid kunnen houden. En ergens moet je een grens stellen.
Maareh...tukker, zat je haar goed?:P staat je race-mobiel er goed op?
Oja, en welke paal was het dan? Tegenover het zonnehuis? (verzorgcentrum)
Toen mijn opa daar lag, stonden wij op zomeravonden te kijken, en een paar keer per uur was het wel kassa daarzo!
Belachelijk, maar goed, je zóu je natuurijk ook aan de snelheid kunnen houden. En ergens moet je een grens stellen.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman