Het Europese Kampioenschap voetbal
Het moet allemaal kunnen, en het valt allemaal heel erg mee, dat begrijp ik wel. Maar het valt niet mee! Kijk om je heen, en je ziet dat er om het moment maar weinigen zijn die naar het voetbal kijken en afstand kunnen nemen en koning voetbal niet vereren.
Je kunt mijn argumenten dramatisch noemen. Maar een broodje eten of een auto wassen hebben de bedoeling het lichaam te onderhouden en als een goed rentmeester om te gaan met de welvaart die we gekregen hebben. Volkomen onvergelijkbaar met de goddeloze gekte rond het EK.
Verder spreek ik steeds over EK en profvoetbal. De amateursport kijk ik genuanceerder tegenaan. Maar het profvoetbal en het circus daaromheen kun je je als christen niet mee verenigen als je jezelf als christen tenminste nog enigszins serieus wil nemen.
Tenslotte: belachelijk dat dit soort discussies (zit in de lijn van popmuziek en film) weer op OmSionsWil gevoerd moeten worden. Het internet is vergeven van de fora over deze onderwerpen, waarom moet dat hier?
groeten,
Je kunt mijn argumenten dramatisch noemen. Maar een broodje eten of een auto wassen hebben de bedoeling het lichaam te onderhouden en als een goed rentmeester om te gaan met de welvaart die we gekregen hebben. Volkomen onvergelijkbaar met de goddeloze gekte rond het EK.
Verder spreek ik steeds over EK en profvoetbal. De amateursport kijk ik genuanceerder tegenaan. Maar het profvoetbal en het circus daaromheen kun je je als christen niet mee verenigen als je jezelf als christen tenminste nog enigszins serieus wil nemen.
Tenslotte: belachelijk dat dit soort discussies (zit in de lijn van popmuziek en film) weer op OmSionsWil gevoerd moeten worden. Het internet is vergeven van de fora over deze onderwerpen, waarom moet dat hier?
groeten,
Je kan je toch ook met Christenen ontspannen?Oorspronkelijk gepost door tukkertjeDat wordt wel knap lastig denk ik. Begrijp goed, dat ik het niet goedpraat hoor.Oorspronkelijk gepost door PimDat is niet waar Tukker. Je kan je vrije tijd in Nederland gelukkig nog zo inrichten dat je niet hoeft te ontspannen (als je dat nog ontspannen kan noemen) met gevloek om je heen.Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Dan zou je nergens meer plezier aan kunnen hebben, want overal ja overal wordt Gods naam gelasterd.
Als je geen vloek wilt horen moet je in je kelder gaan zitten. Dan sluit je je af voor de wereld om je heen.
Dat vind ik nu zo belachelijk op OSW, enkele uitzonderingen daargelaten.Oorspronkelijk gepost door limosaTenslotte: belachelijk dat dit soort discussies (zit in de lijn van popmuziek en film) weer op OmSionsWil gevoerd moeten worden. Het internet is vergeven van de fora over deze onderwerpen, waarom moet dat hier?
groeten,
Het totaal willen negeren van onderwerpen waar ieder mens gewild of ongewild mee in aanraking komt, op straat of door de media.
Zwijgt jullie rd het EK dood? Nee.
Zwijgt jullie rd de EO-Jongerendag dood? Nee.
Zwijgt jullie rd het Flevofestival dood? Nee.
Zwijgt jullie rd Opwekking dood? Nee.
En op OSW willen enkelen (een meerderheid? ) net doen of deze dingen niet bestaan.
Is dit een discussieforum of is dit een theekransje van gelijkgezinden?
Een 'breekje' van Breekijzertje
Dit is een discussieforum voor gelijkgezinden. Zo staat het in de forumregels: Dit forum is van en voor mensen uit de gereformeerde gezindte. We hoeven niet te doen of dingen niet bestaan maar het is heel, heel erg vervelend om iedere keer de discussies te hebben over onderwerpen waarvan iedereen die enige notie heeft van de dat forumregeltje snapt dat dat hier niet nodig moet zijn. Die discussies voegen ook helemaal niks toe, ze volgen allemaal het stramien van de ene kant die roept "moet kunnen" en de andere kant die "kan niet". De vergelijking met het RD gaat mank. Dat de dingen die jij noemt als nieuws gebracht worden vind ik prima maar dan hoeven we hier toch niet steeds te moeten verdedigen dat ze voor refo's niet kúnnen?Oorspronkelijk gepost door BreekijzertjeDat vind ik nu zo belachelijk op OSW, enkele uitzonderingen daargelaten.Oorspronkelijk gepost door limosaTenslotte: belachelijk dat dit soort discussies (zit in de lijn van popmuziek en film) weer op OmSionsWil gevoerd moeten worden. Het internet is vergeven van de fora over deze onderwerpen, waarom moet dat hier?
groeten,
Het totaal willen negeren van onderwerpen waar ieder mens gewild of ongewild mee in aanraking komt, op straat of door de media.
En op OSW willen enkelen (een meerderheid? ) net doen of deze dingen niet bestaan.
Jacob je hebt alleen recht van spreken als je alles weg doet wat je niet nodig hebt,Heb je een dure auto weg er mee.allerlei comfort in huis weg er mee, internet en op het OSW forum weg er mee,een persoon die vloekt zeg hem het oordeel aan.
En een mens moet zo leven dat Christus altijd op zijn/haar lippen is,en als wij geroepen worden ,komen wij alleen door Genade in de Hemel ,en wat wij opdat moment deden zal niet veel terzake doen.Waar het omgaat is de persoonlijke relatie met de Heer,en dat wij gewassen zijn door het Heilig Bloed van het Lam.
Kan mijn ook goed voor stellen dat veel mensen veel plezier beleven aan voetbal zo ook het EK.En aan alles zit twee kanten een kwaade en een goede,daarvoor is deze wereld gebroken .
Het plezier is een gaven wat wij van Hem mee gekregen hebben,en we mogen ook plezier hebben en sport en spel is ons ook gegeven,ook daar in overwin het kwade door het goede te doen.
En een mens moet zo leven dat Christus altijd op zijn/haar lippen is,en als wij geroepen worden ,komen wij alleen door Genade in de Hemel ,en wat wij opdat moment deden zal niet veel terzake doen.Waar het omgaat is de persoonlijke relatie met de Heer,en dat wij gewassen zijn door het Heilig Bloed van het Lam.
Kan mijn ook goed voor stellen dat veel mensen veel plezier beleven aan voetbal zo ook het EK.En aan alles zit twee kanten een kwaade en een goede,daarvoor is deze wereld gebroken .
Het plezier is een gaven wat wij van Hem mee gekregen hebben,en we mogen ook plezier hebben en sport en spel is ons ook gegeven,ook daar in overwin het kwade door het goede te doen.
Ooh.....jij ziet het als verdedigen? Ik zie het meer als discussiëren.......open staan voor andermans visie weet je wel...........en daar op reageren.Oorspronkelijk gepost door limosaDe vergelijking met het RD gaat mank. Dat de dingen die jij noemt als nieuws gebracht worden vind ik prima maar dan hoeven we hier toch niet steeds te moeten verdedigen dat ze voor refo's niet kúnnen?
Dat is dus absoluut niet belangrijk. Het gaat erom of je God kunt dienen en bijv. naar voetbal kunt kijken. Dit is een vraagstuk voor zowel reformatorische als andersdenkende christenen.Dat de dingen die jij noemt als nieuws gebracht worden vind ik prima maar dan hoeven we hier toch niet steeds te moeten verdedigen dat ze voor refo's niet kúnnen?
Dat is niet enkel het terrein van de reformatorischen.
Bovendien is het mijns inziens niet een verdedigen van een standpunt, enkel het uitwisselen van de benaderingen omtrent het omgaan met voetbal/EK.
Als deze discussie je niet boeid, waarom reageer je dan.Oorspronkelijk gepost door limosaDit is een discussieforum voor gelijkgezinden. Zo staat het in de forumregels: Dit forum is van en voor mensen uit de gereformeerde gezindte. We hoeven niet te doen of dingen niet bestaan maar het is heel, heel erg vervelend om iedere keer de discussies te hebben over onderwerpen waarvan iedereen die enige notie heeft van de dat forumregeltje snapt dat dat hier niet nodig moet zijn. Die discussies voegen ook helemaal niks toe, ze volgen allemaal het stramien van de ene kant die roept "moet kunnen" en de andere kant die "kan niet". De vergelijking met het RD gaat mank. Dat de dingen die jij noemt als nieuws gebracht worden vind ik prima maar dan hoeven we hier toch niet steeds te moeten verdedigen dat ze voor refo's niet kúnnen?Oorspronkelijk gepost door BreekijzertjeDat vind ik nu zo belachelijk op OSW, enkele uitzonderingen daargelaten.Oorspronkelijk gepost door limosaTenslotte: belachelijk dat dit soort discussies (zit in de lijn van popmuziek en film) weer op OmSionsWil gevoerd moeten worden. Het internet is vergeven van de fora over deze onderwerpen, waarom moet dat hier?
groeten,
Het is geen discussie, het refo-standpunt wordt verdedigt tegen postings waarin ik steeds lees dat het allemaal "moet kunnen" .Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Ooh.....jij ziet het als verdedigen? Ik zie het meer als discussiëren.......open staan voor andermans visie weet je wel...........en daar op reageren.
En voor de duidelijkheid: ik sta niet open (althans niet hier op dit forum) voor andermans visie als die overduidelijk tegen God en Zijn geboden ingaat wat dus mijns inziens gebeurt als de EK-gekte goedgepraat wordt. Daar wíl ik helemaal niet over discussieren en daar is dit forum ook niet voor bedoeld. Dit forum is van en voor mensen uit de gereformeerde gezindte. weet je wel.
Is geen vraagstuk, is overduidelijk. Misschien wel een vraagstuk voor (zoals jij ze noemt) andersdenkende christenen maar daar is dit forum weer niet voor bedoelt.Oorspronkelijk gepost door Sabra
Dat is dus absoluut niet belangrijk. Het gaat erom of je God kunt dienen en bijv. naar voetbal kunt kijken. Dit is een vraagstuk voor zowel reformatorische als andersdenkende christenen.
Dat is niet enkel het terrein van de reformatorischen.
Ja, en als je wilt kun je op die manier nog een discussie hebben over de vraag of regen van water gemaakt is. Maar doe dat dan niet hier, daar gaat het niet over op OmSionsWil.Oorspronkelijk gepost door Adorote
Juist Breekijzertje daar is ook een forum.voor En voor hen die het nog niet wisten.=====discussie is rondgaan is elkaar aanhoren en in discussie gaan,en gaat er niet om je gelijk te halen.