en dan..... met of zonder uitjes?Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Haring is pas lekker als-ie wat rijper is. M.a.w. de maden moeten hun werk gedaan hebben!
Een 'breekje' van Breekijzertje
!Hollandse Nieuwe!
Ik heb liever een ijssie met dit weer als je het niet erg vind:+ en haring lust ik nietOorspronkelijk gepost door Pim
Nog niemand gehoord over de Hollandse Nieuwe?! Zijn er kenners in de zaal? Ik heb net de hitte getrotseerd en mijn 2 eerste harinkies van de 2004-vangst op.
Ik ben geen kenner, maar ze smaken duidelijk anders dan de 'ouwe' een paar weken geleden. Mag ik het omschrijven als zachter? Of is dat niet de juiste term?

zo erg moet het toch niet zijn? Je hebt je stemming nog op cool staan.Oorspronkelijk gepost door takkieIk heb liever een ijssie met dit weer als je het niet erg vind:+ en haring lust ik nietOorspronkelijk gepost door Pim
Nog niemand gehoord over de Hollandse Nieuwe?! Zijn er kenners in de zaal? Ik heb net de hitte getrotseerd en mijn 2 eerste harinkies van de 2004-vangst op.
Ik ben geen kenner, maar ze smaken duidelijk anders dan de 'ouwe' een paar weken geleden. Mag ik het omschrijven als zachter? Of is dat niet de juiste term?![]()
Vorig jaar aten we mee bij Maninne's (vorige) predikant, en die hadden die dag net nieuwe haring binnen, net vers uit Zeeland..Hij keek me aan of 'ie me onder censuur wou zetten toen ik er voor bedankte...BRRRRRR, maar het smaakte hem er niet minder om geloof ik, als ik dat zo zag....
:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Mals en zacht: héérlijk!Oorspronkelijk gepost door Pim
Ik ben geen kenner, maar ze smaken duidelijk anders dan de 'ouwe' een paar weken geleden. Mag ik het omschrijven als zachter? Of is dat niet de juiste term?
Uitjes horen er volgens de regels van de kunst natuurlijk niet bij, maar dat hebben we toch maar lekker wèl gedaan! En de prijs? 3 voor 5 Euro of 1,75/stuk.
~~Soli Deo Gloria~~
en zo is het!Oorspronkelijk gepost door AdryanVerse haring moet je ook zonder uitjes eten. Die uitjes zijn alleen voor de oude haring. Als de smaak wat minder is.Oorspronkelijk gepost door limosa
Bij de weg: ik eet ze het liefst zonder uitjes. Die haring dan hé, die worst wil ik geeneens over nadenken . . .
Ik heb ze nog niet geproefd, maar hoop dat binnenkort wel te doen.
Zodra wij ergens in een plaats komen waar markt is en er verse haring te koop is dan moet ik altijd wel even een paar van die harinkjes wegwerken.
Ik weet nog uit mijn jeugd dat mijn vader samen met Ds. lekkerkerker en met ons als kinderen naar scheveningen gingen om de eerste haring te proeven.
Nou er werd dan ook behoorlijk haring gegeten want de afspraak was: wie de minste haring eet betaald. Je begrijpt dat wij als kinderen uiteraard mijn vader hielpen met het eten van haring, dus Lekkerkerker verloor altijd. Maar net als het jaar er voor betaalden ze altijd weer ieder de helft.
Een leuke tijd waar ik vaak nog wel eens aan terug denk als de nieuw haring binnenkomt.
Zodra wij ergens in een plaats komen waar markt is en er verse haring te koop is dan moet ik altijd wel even een paar van die harinkjes wegwerken.
Ik weet nog uit mijn jeugd dat mijn vader samen met Ds. lekkerkerker en met ons als kinderen naar scheveningen gingen om de eerste haring te proeven.
Nou er werd dan ook behoorlijk haring gegeten want de afspraak was: wie de minste haring eet betaald. Je begrijpt dat wij als kinderen uiteraard mijn vader hielpen met het eten van haring, dus Lekkerkerker verloor altijd. Maar net als het jaar er voor betaalden ze altijd weer ieder de helft.
Een leuke tijd waar ik vaak nog wel eens aan terug denk als de nieuw haring binnenkomt.