Reformatorisch Dagblad
Even een snelle reaktie. 1e het rd is in vergelijking met andere landelijke kranten niet duurder [i.i.g vgl. met AD] Dat het RD misschien duur is kan wel zijn maar niet in vergelijking met andere kranten, dit nogmaals gezegd. Waar ik wel blij mee ben is dat dhr. Kranendonk meeleest op OSW kunnen wij hem bijvallen of kritische vragen stellen. Laten we beide doen, als we het oneens zijn klimmen we meestal gelijk in de pen maar meeleven doen we niet zo gauw. Laten we het voor dhr. Kranendonk niet te moeilijk en te veel maken. Alleen deze rubriek gebruiken voor vragen en/of opmerkingen. Rest mij nog te zeggen [en ik hoef geen baantje bij het RD moet ik misschien wel werken voor mijn centen] Ik zou mij geen raad weten zonder het RD. :u :u :u :u
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Ook even een snelle reactie van mij:
1. Ik vind het jammer dat het RD niet zo kritisch durft/kan zijn naar de eigen achterban. Als je seculiere bladen/kranten leest, wordt (bijv. in columns) de achterban/lezer ook wel eens op de korrel genomen. Om eens even wat discussie los te maken. Het RD is daar net iets te 'netjes' voor heb ik het idee.
2. Gezien de kapitalen die er in de Reformatorische gezindte aanwezig zijn snap ik niet waarom het RD niet goedkoper kan zijn dan andere kranten. Feitelijk zou het RD toch break-even kunnen draaien? Ik weet de winstcijfers niet precies, maar als ik het goed heb wordt er wel winst gemaakt.
Verder een prima krant!
Als dhr. Kranendonk nog mee leest, wil ik hem een advies geven, namelijk om een weekend abonnement (vrijdagavond en zaterdag) te introduceren. Dat zijn de enige dagen/avonden dat vrijwel iedereen tijd neemt de krant te lezen. En het zou voor mensen die nu ND of zo lezen wel een opstapje kunnen zijn om in het weekend een krantje extra te lezen?!
1. Ik vind het jammer dat het RD niet zo kritisch durft/kan zijn naar de eigen achterban. Als je seculiere bladen/kranten leest, wordt (bijv. in columns) de achterban/lezer ook wel eens op de korrel genomen. Om eens even wat discussie los te maken. Het RD is daar net iets te 'netjes' voor heb ik het idee.
2. Gezien de kapitalen die er in de Reformatorische gezindte aanwezig zijn snap ik niet waarom het RD niet goedkoper kan zijn dan andere kranten. Feitelijk zou het RD toch break-even kunnen draaien? Ik weet de winstcijfers niet precies, maar als ik het goed heb wordt er wel winst gemaakt.
Verder een prima krant!
Als dhr. Kranendonk nog mee leest, wil ik hem een advies geven, namelijk om een weekend abonnement (vrijdagavond en zaterdag) te introduceren. Dat zijn de enige dagen/avonden dat vrijwel iedereen tijd neemt de krant te lezen. En het zou voor mensen die nu ND of zo lezen wel een opstapje kunnen zijn om in het weekend een krantje extra te lezen?!
ow, sorry. Dingen die wel heeeel voor de hand liggend zijn hoef je meestal niet uit te leggen. (Anders worden postings wel super langdradig en vervelend saai).Oorspronkelijk gepost door RefojongereGraag je onderbouwing Orckie. Zo kan ik ook wel discussieren.Ik ben van mening dat je als christen niet een krant als De Volkskrant kan lezen. De zonde wordt pagina na pagina goedgekeurd of aantrekkelijk voorgesteld of breed uitgemeten.
Maar goed, kennelijk is dit niet voor de hand liggend.
In de Volkskrant wordt Eminem gerecenseerd in louter superlatieven. Als de strip Sigmund leest, moet je toegeven dat dit niet altijd in de geest van de tien geboden is. Hetzelfde geldt van de commentaren en de spottende toon die nogal eens bij analyses van bijv. Jan Mulder of Jan Blokker te beluisteren valt.
Verder veel amusement, theater, film, pop, rock, sex, film en wat dies meer zij.
Overigens was de Volkskrant 10 jaar geleden een stuk degelijker. Pieter Broertjes (de huidige hoofdredacteur) wilde op een wat populairder (populistischer?) toer.
Heb je wel een beetje gelijk in Pim. Dat prikkelende kom je weinig tegen. Ook humor kom je weinig tegen in het RD. Maar zijn er mensen in de achterban die op die manier kunnen schrijven? We missen een Bomans-achtige figuur die met beschaafd taalgebruik toch, met een lach, zo hier en daar eens wat op de korrel kan nemen.Oorspronkelijk gepost door Pim
het is nogal onduidelijk wat je bedoelt, anna.Oorspronkelijk gepost door anna
Het RD de best krant van NEderland? en toch ook beter te lezen binnen de refomatorische gezindte? Nee sorry, nu ik weet hoe het bij het RD aan toe gaat? sorry, Als de buitenwereld dit gaat horen!! dan zullen ze rood worden van schaamte.
Ik schaam me al.
daar heb je een punt, Rens...Oorspronkelijk gepost door RensNou Orckie, je kent de Volkskrant blijkbaar héél goed...............té goed voor een christen die vindt dat die de Volkskrant niet zou mogen lezen!!!!Oorspronkelijk gepost door Orckieow, sorry. Dingen die wel heeeel voor de hand liggend zijn hoef je meestal niet uit te leggen. (Anders worden postings wel super langdradig en vervelend saai).Oorspronkelijk gepost door RefojongereGraag je onderbouwing Orckie. Zo kan ik ook wel discussieren.Ik ben van mening dat je als christen niet een krant als De Volkskrant kan lezen. De zonde wordt pagina na pagina goedgekeurd of aantrekkelijk voorgesteld of breed uitgemeten.
Maar goed, kennelijk is dit niet voor de hand liggend.
In de Volkskrant wordt Eminem gerecenseerd in louter superlatieven. Als de strip Sigmund leest, moet je toegeven dat dit niet altijd in de geest van de tien geboden is. Hetzelfde geldt van de commentaren en de spottende toon die nogal eens bij analyses van bijv. Jan Mulder of Jan Blokker te beluisteren valt.
Verder veel amusement, theater, film, pop, rock, sex, film en wat dies meer zij.
Overigens was de Volkskrant 10 jaar geleden een stuk degelijker. Pieter Broertjes (de huidige hoofdredacteur) wilde op een wat populairder (populistischer?) toer.
Maar ja, soms moet je iest goed onderzoeken voor je een oordeel velt.
Als je niet op de hoogte bent, krijg je er hier van langs; en als je heel goed op de hoogte bent, is het blijkbaar ook niet goed...
zucht...
:,
over Martin Mans zijn er in ieder geval een aantal die heel prikkelend kunnen schrijven....Oorspronkelijk gepost door RhodéWie van dit forum zou hier geknipt voor zijn?Oorspronkelijk gepost door limosaHeb je wel een beetje gelijk in Pim. Dat prikkelende kom je weinig tegen. Ook humor kom je weinig tegen in het RD. Maar zijn er mensen in de achterban die op die manier kunnen schrijven? We missen een Bomans-achtige figuur die met beschaafd taalgebruik toch, met een lach, zo hier en daar eens wat op de korrel kan nemen.Oorspronkelijk gepost door Pim
(Is gelijk de rubriek Ingezonden Brieven van copij verzekerd...)
De bijlagen zou voor mij een reden zijn om het RD juist niet te nemen: je krijgt geen idee van de maatschappij als geheel, weinig tot geen discussie over maatschappelijk-belangrijke onderwerpen (en indien wel, vaak als christen to een niet christen, maar dat is vaak een wat te grove benadering) en vaak onderwerpen met in eenzelfde trant. Wat dat betreft vind ik de Trouw prettiger, alhoewel De Gids wat mij betreft weer mag verdwijnen.De Spectrum bijlage is klasse, Boeken ook, al vind ik soms wel dat je steeds dezelfde recensenten ziet (maar dat is bij andere kranten ook zo).