Geld geven aan zwervers

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Pim Idd, en het klinkt een beetje dom ook.
Tja, maar ik vond het toch echt niet lekker, dat mijn bloemen werden besnuffeld. Vond beetje rare dankbaarheid.
Dat kan wezen. Die mensen zijn ook een beetje raar, maar hoe komt dat? En wat kan jou die bloemen nou boeien?

En misschien was die zwerver wel niet zo bescheiden, maar vooral dit vind ik een domme opmerking:
Na die keer scheer ik alle zwervers over een kam en krijgen ze van mij nog geen eurocent.
Uit Christelijk oogpunt klopt daar toch helemaal niets van?
Hallo bloemen voor in mijn huis!! Hele mooie. MAnnen boeit dat niks, mij wel!:,
Ik krijg het gewoon koud van jouw medemenselijkheid.

Die zwerver heeft niet eens een huis, laat staan bloemen in huis.

Ik hoop maar dat in deze topic niet teveel gasten komen, want dan krijgen ze niet zo'n fijn beeld van de naasteliefde van Christenen......
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw Tja, maar ik vond het toch echt niet lekker, dat mijn bloemen werden besnuffeld. Vond beetje rare dankbaarheid.
Dat kan wezen. Die mensen zijn ook een beetje raar, maar hoe komt dat? En wat kan jou die bloemen nou boeien?

En misschien was die zwerver wel niet zo bescheiden, maar vooral dit vind ik een domme opmerking:
Na die keer scheer ik alle zwervers over een kam en krijgen ze van mij nog geen eurocent.

Ik hoop maar dat in deze topic niet teveel gasten komen, want dan krijgen ze niet zo'n fijn beeld van de naasteliefde van Christenen......
Dus als ik de zwerver niet wat geef, is direct mijn hele naastenliefde naar de knoppen? Ieks, dan kunnen we allemaal maar beter gaan Pim!! Laat jij nooit een steekje vallen?
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

In ieder geval een heerlijk onderwerp.

:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,

Oja, vanuit Christelijk oogpunt gezien: maak wat over naar Stichting Ontmoeting, komt het waarschijnlijk beter op z'n plaats.
Je geweten afkopen zeker?
Hartelijke groet,

Pim.

limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Pink Ivy
Gisteren kwam ik weer in aanraking met een vrouw die om kleindgeld vroeg. Ik heb niks gegeven, gezegd dat ik geen kleingeld had, wat niet waar was.
Ik had haar 's ochtends al op de zelfde plek zien huilen, 3 uur later stond ze er nog steeds te huilen... Dat geloofde ik al niet zo, het is niet mogelijk zo lang echt te huilen.

Geven jullie vaak aan zwervers? Ik eigenlijk nooit... zou ik best kunnen doen. Maar ik heb vaak geen zin om midden op hoog catherijne mn protemonnee te pakken om kleingeld te geven. Dat geeft mij geen veilig gevoel. En ik voel me vaak een beetje bedreigd door zo'n persoon.. Daarbij weet ik niet wat zijn/haar verhaal is, wat de reden is dat ze staan de bedelen.. of zou dat niet uit moeten maken...?
Meestal geef ik wel wat. Als ze niet té opdringerig zijn tenminste. Maar nooit je portemonnee pakken en opendoen natuurlijk, ik heb meestal wel wat losgeld in m'n jaszak. Als je een beetje idee hebt van de wereld waar velen van die zwervers/verslaafden/daklozen/prostituees/minderbegaafden in leven . . . De wereld is hard voor degenen aan de onderkant van de samenleving. Juist als christen vind ik dan dat je ze best wel wat mag geven. De meesten missen in hun overvloed die paar eurootjes niet.
Barryvrouw

Oja, vanuit Christelijk oogpunt gezien: maak wat over naar Stichting Ontmoeting, komt het waarschijnlijk beter op z'n plaats.
Je geweten afkopen zeker?
Nee hoor, ik niet. Heb geen slecht geweten als ik de zwerver oversla.
jacob

Bericht door jacob »

Wat ben ik toch verschrikkelijk blij met die barmhartige samaritaan. De bijbel heeft ook voor alles een antwoord
25 ¶ En ziet, een zeker wetgeleerde stond op, Hem verzoekende, en zeggende: Meester, wat doende zal ik het eeuwige leven beerven?
26 En Hij zeide tot hem: Wat is in de wet geschreven? Hoe leest gij?
27 En hij, antwoordende, zeide: Gij zult den Heere, uw God, liefhebben, uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw kracht, en uit geheel uw verstand; en uw naaste als uzelven.
28 En Hij zeide tot hem: Gij hebt recht geantwoord; doe dat, en gij zult leven.
29 Maar hij, willende zichzelven rechtvaardigen, zeide tot Jezus: En wie is mijn naaste?
30 En Jezus, antwoordende, zeide: Een zeker mens kwam af van Jeruzalem naar Jericho, en viel onder de moordenaars, welke, hem ook uitgetogen, en daartoe zware slagen gegeven hebbende, heengingen, en lieten hem half dood liggen.
31 En bij geval kwam een zeker priester denzelven weg af, en hem ziende, ging hij tegenover hem voorbij.
32 En desgelijks ook een Leviet, als hij was bij die plaats, kwam hij, en zag hem, en ging tegenover hem voorbij.
33 Maar een zeker Samaritaan, reizende, kwam omtrent hem, en hem ziende, werd hij met innerlijke ontferming bewogen.
34 En hij, tot hem gaande, verbond zijn wonden, gietende daarin olie en wijn; en hem heffende op zijn eigen beest, voerde hem in de herberg en verzorgde hem.
35 En des anderen daags weggaande, langde hij twee penningen uit, en gaf ze den waard, en zeide tot hem: Draag zorg voor hem: en zo wat gij meer aan hem ten koste zult leggen, dat zal ik u wedergeven, als ik wederkom.
36 Wie dan van deze drie dunkt u de naaste geweest te zijn desgenen, die onder de moordenaars gevallen was?
37 En hij zeide: Die barmhartigheid aan hem gedaan heeft. Zo zeide dan Jezus tot hem: Ga heen en doe gij desgelijks.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Dus als ik de zwerver niet wat geef, is direct mijn hele naastenliefde naar de knoppen? Ieks, dan kunnen we allemaal maar beter gaan Pim!! Laat jij nooit een steekje vallen?
Zeg ik dat ik zonder zonde ben? Dat ik geen fouten maak?

Jij kotst letterlijk (hier met die emoticons op het forum) en figuurlijk (alle zwervers worden op 1 hoop geveegd, vanwege je stomme bos bloemen) over dak- en thuislozen heen.

Dat vind ik absoluut onchristelijk en ik word daar echt onpasselijk van.
Hartelijke groet,

Pim.

limosa

Bericht door limosa »

Ga je schamen Barryvrouw! Er zit heel vaak een wereld van ellende achter, besef je dat wel?
Barryvrouw

Oorspronkelijk gepost door limosa

Ga je schamen Barryvrouw! Er zit heel vaak een wereld van ellende achter, besef je dat wel?
Ja hoor, heb jij de tekst hieronder nog niet gelezen?
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

12 En Hij zeide ook tot dengene, die Hem genood had: Wanneer gij een middagmaal of avondmaal zult houden, zo roep niet uw vrienden, noch uw broeders, noch uw magen, noch uw rijke geburen; opdat ook dezelve u niet te eniger tijd wedernoden, en u vergelding geschiede.
13 Maar wanneer gij een maaltijd zult houden, zo nood armen, verminkten, kreupelen, blinden;
14 En gij zult zalig zijn, omdat zij niet hebben, om u te vergelden; want het zal u vergolden worden in de opstanding der rechtvaardigen.
Hartelijke groet,

Pim.

Barryvrouw

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw Hallo bloemen voor in mijn huis!! Hele mooie. MAnnen boeit dat niks, mij wel!:,

Zeg ik dat ik zonder zonde ben? Dat ik geen fouten maak?

Jij kotst letterlijk (hier met die emoticons op het forum) en figuurlijk (alle zwervers worden op 1 hoop geveegd, vanwege je stomme bos bloemen) over dak- en thuislozen heen.

Dat vind ik absoluut onchristelijk en ik word daar echt onpasselijk van.
Tja, dat is dan toch een groot verschil tussen ons Pim. Ik zal het wel niet prettig vinden als ze aan mijn spulletjes zitten (of jij dat nou stomme dingen vind of niet) en misschien mogen ze jou wel omhelzen.:in
Barryvrouw

12 En Hij zeide ook tot dengene, die Hem genood had: Wanneer gij een middagmaal of avondmaal zult houden, zo roep niet uw vrienden, noch uw broeders, noch uw magen, noch uw rijke geburen; opdat ook dezelve u niet te eniger tijd wedernoden, en u vergelding geschiede.
13 Maar wanneer gij een maaltijd zult houden, zo nood armen, verminkten, kreupelen, blinden;
14 En gij zult zalig zijn, omdat zij niet hebben, om u te vergelden; want het zal u vergolden worden in de opstanding der rechtvaardigen.
Laten we dan maar hopen dat je vanaf nu niemand meer vergeet.
jacob

Bericht door jacob »

Je hebt keihard maar dan ook falikant de bijbel tegen je.

en daar wilde ik het maar bijlaten.

Ik wens je veel plezier met het wentelen in je trots. Maar weet dat God er niks van moet hebben.

[Aangepast op 22/4/04 door jacob]
jacob

Bericht door jacob »

Laten we dan maar hopen dat je vanaf nu niemand meer vergeet.
oh ja toch nog nog een opmerking.

Ik vraag me af, ben je nou zo dom of lijkt dat maar zo?

Het slaat helemaal nergens op om de bal terug te spelen. Pim laat slechts de bijbel spreken. Dan moet je hem niet persoonlijk daarop aanvallen. Als je alleen iets mog zeggen als je zonder zonde bent dan konden we per direct alle dominees ontslaan.
nicname

Bericht door nicname »

Die smiley's hebben maybe te maken met de huidige gemoedstoestand van Barryvrouw, want die staat op 'ziek'......
Plaats reactie