Nou ja.....als je foto bij FITC ziet, dan zou je toch denken.......Oorspronkelijk gepost door Loïs
oeps..
sorry!
Een 'breekje' van Breekijzertje
Bij balance-suïcide heeft iemand veelal ook zeer moeilijke en zware jaren achter de rug, ziet die persoon het leven niet langer zitten. Dit wijst ook op psychische problemen. Iets psychisch is niet alleen een aandoening of ziekte, ieder mens kan het op bepaalde momenten moeilijk hebben. Uit die moeilijkheden voortkomende suïcide (de balance-suïcide), is nog steeds een suïcide die voortkomt uit psychische levensmoeheid.Oorspronkelijk gepost door wit schaap
Waarom denkt iedereen dat zelfmoord altijd het gevolg is van een psychische aandoening!
Hebben jullie er nooit bij stilgestaan dat er ook balans-suïcides gepleegd worden, met een volkomen gezonde psyche?
.........en hier gaat de mens op de plaats van God zitten. Een woordelijke bevestiging van wat ik dagelijks tegenkom in de wetenschap.Oorspronkelijk gepost door wit schaap
De gedachte dat God over het leven, EN de dood beslist vind ik erg naïef. Die tijd hebben we toch al achter ons met onze huidige kennis van het lichaam en medische kunde.
Absoluut! Dat is ook niet wat ik zeg. Maar problemen beheersen wel je psyche en dientengevolge kun je (depressief worden en) tot een suïcide komen.Oorspronkelijk gepost door wit schaap
........Bij balance-suïcide heeft iemand veelal ook zeer moeilijke en zware jaren achter de rug, ziet die persoon het leven niet langer zitten. Dit wijst ook op psychische problemen.........
Bienveillance,
Problemen hebben is toch heel wat anders als een psychische stoornis hebben.