Extreme weersomstandigheden

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Annelies21
Ik denk dat de droogte ook te maken heeft met de oordelen van God, we leven in de eindtijd zie openbaringen:

Dezen hebben macht den hemel te sluiten, opdat geen regen regene in de dagen hunner profetering; en zij hebben macht over de wateren, om die in bloed te verkeren, en de aarde te slaan met allerlei plage, zo menigmaal als zij zullen willen. (Openbaring 11:6)

En de zesde engel goot zijn fiool uit op de grote rivier, den Eufraat; en zijn water is uitgedroogd, opdat bereid zou worden de weg der koningen, die van den opgang der zon komen zullen. (Openbaring 16:12)
Als je de context van de bovenstaandeteksten leest kan je niet anders concluderen dat deze tijden (gelukkig?!) nog niet zijn aangebroken. Water in bloed daar hebben we toch de andere geschiedenis (Egypte) voor. De verschijnselen van toen lijkt me nu niet van toepassing, wel? En als nu de zesde engel met een oordeel komt. Kan je de eerste 5 engelen ook plaatsen dan in de geschiedenis??

Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Lijkt me wel duidelijk aan alles (oorlogen, aanslagen, aardbevingen etc. ) dat we in de eindtijd leven. Maar niemand weet wanneer het einde zal zijn. Kun je lang of kort over discussieren, maar het blijft gissen.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Lijkt me wel duidelijk aan alles (oorlogen, aanslagen, aardbevingen etc. ) dat we in de eindtijd leven. Maar niemand weet wanneer het einde zal zijn. Kun je lang of kort over discussieren, maar het blijft gissen.
Ons tijdsbegrip is heel anders dan Gods tijdsbegrip. Dus derhalve leven we al sinds de hemelvaart in het einde der tijden.

Kan je echter zeggen dat de tekenen nu duidelijker zijn dan bijvoorbeeld in de eerste helft van de 20e eeuw? 2 wereldoorlogen, uitroeiing van Gods bondsvolk, economische recessie, etc., etc. Ik vind dat het altijd zo simpel gezegd wordt: we leven in het eind der tijden. Maar als je ziet op de geschiedenis kan je toch niet zeggen dat het erger wordt? De 80-jarige oorlog met de Spaanse inquisitie was toch veel erger??

Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Weet ik. En nu hoor je ook meer dan vroeger.

De media zit overal bovenop. Als bij wijze van spreken iemand in zuid-amerika niet kan poepen weet binnen no time de hele wereld het.

Eigelijk is het helemaal niet belangrijk wanneer die dag is. De vraag zal moeten zijn, zijn we er klaar voor?
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Weet ik. En nu hoor je ook meer dan vroeger.

De media zit overal bovenop. Als bij wijze van spreken iemand in zuid-amerika niet kan poepen weet binnen no time de hele wereld het.

Eigelijk is het helemaal niet belangrijk wanneer die dag is. De vraag zal moeten zijn, zijn we er klaar voor?
Sterker nog, ben ìk er klaar voor?

Of om het met Elly en Rikkert te zingen: Sta je klaar om mee te gaan, er komt een hele nieuwe wereld aan!!!!!!

Een 'breekje' van Breekijzertje
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Ik denk dat de droogte ook te maken heeft met de oordelen van God, we leven in de eindtijd zie openbaringen:

Dezen hebben macht den hemel te sluiten, opdat geen regen regene in de dagen hunner profetering; en zij hebben macht over de wateren, om die in bloed te verkeren, en de aarde te slaan met allerlei plage, zo menigmaal als zij zullen willen. (Openbaring 11:6)

En de zesde engel goot zijn fiool uit op de grote rivier, den Eufraat; en zijn water is uitgedroogd, opdat bereid zou worden de weg der koningen, die van den opgang der zon komen zullen. (Openbaring 16:12)
Als je de context van de bovenstaandeteksten leest kan je niet anders concluderen dat deze tijden (gelukkig?!) nog niet zijn aangebroken. Water in bloed daar hebben we toch de andere geschiedenis (Egypte) voor. De verschijnselen van toen lijkt me nu niet van toepassing, wel? En als nu de zesde engel met een oordeel komt. Kan je de eerste 5 engelen ook plaatsen dan in de geschiedenis??

Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

limosa

Bericht door limosa »

Annelies21,

je ziet het aan alles, oorlogen, rampen enz enz....nou is de droogte geen ramp, maar wel een teken dat God wederkomt en dat we dus echt in de eindtijd leven

Waar lees je in de Bijbel dat oorlogen en rampen een teken zijn dat het einde nabij is?

limosa
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Waarschijnlijk haalt Annelies21 het hier uit?! (het onderbouwt haar uitspraken niet hoor!!)

Matth 24:3-14

3 En als Hij op den Olijfberg gezeten was, gingen de discipelen tot Hem alleen, zeggende: Zeg ons, wanneer zullen deze dingen zijn, en welk [zal] het teken [zijn] van Uw toekomst, en van de voleinding der wereld?
4 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide.
5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden.
6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al [die] dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.
7 Want het [ene] volk zal tegen het [andere] volk opstaan, en het [ene] koninkrijk tegen het [andere] koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.
8 Doch al die dingen [zijn] [maar] een beginsel der smarten.
9 Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil.
10 En dan zullen er velen geergerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten.
11 En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden.
12 En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden.
13 Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.
14 En dit Evangelie des Koninkrijks zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis allen volken; en dan zal het einde komen.

Zie ook:

Markus 13 en Lukas 21

Groeten,
Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

limosa

Bericht door limosa »

Dat denk ik ook maar ik lees daar dus niet dat het einde nabij is.
limosa

Bericht door limosa »

Het einde is nabij is een groot woord, want van deze tijd weet niemand wat af.

Inderdaad. Maar je suggereer dat wel als je schrijft je ziet het aan alles, oorlogen, rampen enz enz....nou is de droogte geen ramp, maar wel een teken dat God wederkomt en dat we dus echt in de eindtijd leven . Daarom reageerde ik erop. Dat je je zorgen zou gaan maken als je om je heen kijkt wat er gaande is in de wereld ben ik overigens wel met je eens hoor. Er hoeft maar iets te gebeuren en de wereld staat weer in brand . . .
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Dat denk ik ook maar ik lees daar dus niet dat het einde nabij is.

Lees heel Openbaringen van hoofdstuk 1 t/m 22 is heel goed door, dan kan je aan alles zien dat we in de eindtijd leven.
Het einde is nabij is een groot woord, want van deze tijd weet niemand wat af.
Ik heb me er eerder ook al in verdiept (mede n.a.v. de boekenserie De Laatste Bazuin) en ik ben bang dat wat er in Openbaring beschreven staat veel en veel verder gaat dan de tijd waar wij nu in leven........

Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Sailor

Bericht door Sailor »

Oorspronkelijk gepost door Jootje
Oorspronkelijk gepost door Tijn
Er valt mij iets op...
In de winter loopt iedereen te jammeren over het koude weer, met slechte zomers over het ...weer, met warme winters over een gebrek aan sneeuw, en nu hebben we een keer een lekkere zomer en dan jammert weer iedereen. Het is gewoon nooit goed hier in Nederland! Wees nu eens blij met wat God je geeft! Natuurlijk is het soms handig als het weer iets anders zou zijn, of als er 1 keer een flinke bui gevallen zou zijn tijdens de vakantie, maar voor de duidelijkheid: wij in Nederland hebben niets te klagen, doe dat dan ook niet!
Helemaal gelijk!!! Nederlanders zijn stuk voor stuk z**kerds!
Zit niet zo te zeuren Jootje!

Sailor
;)

[Aangepast op 27/8/03 door Sailor]
Robert

Bericht door Robert »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Ik denk dat we wel een beetje nuchter moeten blijven Annelies.
Het heeft een tijd niet geregend, maar er is geen ramp aan de gang. Bovendien regent het te vaak om over 'een compleet gesloten hemel' te spreken.
Volgens mij heeft dit niks met nuchter kijken te maken, vaak willen wij de waarheid niet onder ogen zien, en stoppen we alles maar heel ver weg. ik geloof zeker dat dit allemaal tekenen van de eindtijd zijn, maar wanneer God wederkomt weet niemand en moeten we ook niet naar gaan gissen. Maar net wat tukkertje zegt, je ziet het aan alles, oorlogen, rampen enz enz....nou is de droogte geen ramp, maar wel een teken dat God wederkomt en dat we dus echt in de eindtijd leven!!
Ik geloof zeker dat het 'laat' is, maar niet vanwege de oorlogen etc. (dat is immers geen teken van het einde, zegt Jezus)

Het is 'laat' omdat de Joden teruggekeerd zijn en omdat het evangelie bijna de hele wereld rond is en omdat de grote afval is begonnen.

De 'droogte' van nu is vervelend, maar geen ramp oid. Je moet wel uitkijken om bij alles wat 'tegenzit' meteen te roepen dat het de straf van God is of de eindtijd.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Plaats reactie