wat voelen ze zich weer gediscrimineerd he!

Billy

Bericht door Billy »

1 ding weet ik zeker :) Billy zal die toerist met die camera niet zijn ;)

Agent wegens mishandeling voor de rechter

LOS ANGELES - De Amerikaanse blanke politieagent die bij de arrestatie van een zwarte tiener grof geweld gebruikte, moet donderdag voorkomen. Dat heeft zijn advocaat woensdag laten weten. Politieagenten van Inglewood, Californië, arresteerden Donovan Jackson en zijn vader op 6 juli in Los Angeles.

Een van de agenten smeet de jongen op de motorkap van een auto en sloeg hem met zijn vuist in het gezicht. Een toerist maakte er video-opnamen van, die Amerikaanse en buitenlandse tv-stations hebben uitgezonden. De leiding van het politiekorps nam de zaak hoog op en schorste de betrokken agent, Jeremy Morse.

Gevreesd werd voor massale protesten, zoals eerder volgden op de mishandeling in 1991 van de zwarte Rodney King door vier blanke politiemensen. In de rellen die volgden op hun vrijspraak kwamen ongeveer vijftig mensen om het leven.

Volgens de advocaat van Morse handelde die uit zelfverdediging. Jackson zou de agent ondanks de handboeien in zijn kruis hebben gegrepen
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Billy

Bericht door Billy »

tlijkt wel of het OM steeds meer tijd gaat besteden aan dit soort ONZINNIGE en TIJDROVENDE zaken|??

Hebben ze niks beters te doen??????????????????

OM onderzoekt disco's in Tilburg na weigeren allochtonen

Uitgegeven: 5 december 2002 14:43
Laatst gewijzigd: 5 december 2002 15:00

TILBURG - Het Openbaar Ministerie (OM) in Breda stelt een onderzoek in naar twee Tilburgse discotheken, zo maakte het donderdag bekend. Bij een praktijktest van de politie en het Anti Discriminatie Bureau in de nacht van zaterdag 30 november op zondag 1 december bleek dat horecagelegenheden in deze stad stelselmatig allochtone bezoekers weigeren.

Burgemeester Stekelenburg van Tilburg noemt de handelwijze van de twee discotheken schokkend. "Als ik mijn hart had laten spreken dan had ik deze ondernemingen dit weekeinde gesloten. Dat doe ik niet, omdat ik dan vermoedelijk teruggefloten word door de bestuursrechter", zei hij.

De praktijkproef werd uitgevoerd, omdat bij de gemeente steeds meer signalen binnenkwamen dat sommige horecabedrijven aan de deur discrimineren. Ook klaagden jongeren aanhoudend over discriminatie door portiers van disco's en kroegen.

Koppels

Het afgelopen weekeinde gingen daarom drie allochtone en drie blanke koppels op pad. De allochtone koppels werden systematisch geweigerd bij de twee discotheken. De autochtone stellen mochten iets later gewoon naar binnen. "De donkere bezoekers werden geweigerd, omdat de zaak vol was of omdat je een pasje moet hebben om binnen te komen. De blanke koppels stelden, als ze binnen waren, vast dat het helemaal niet druk was. Ook werd aan hen niet om een pasje gevraagd", aldus Stekelenburg.

De stad kent al lange tijd een meldpunt waar mensen terecht kunnen met klachten over discriminatie in de horeca.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Hun worden niet meer gediscrimineerd, maar zo oa wij.
Justitie is niet goed bezig. Justitie begint meer op een commerciele instelling te lijken. Hoe schrijven we de meeste boetes uit.

tukkertje
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Tja er is hier ook geen simpele oplossing voor, en het zijn natuurlijk ook niet alle allochtonen. Mijn moeder is op de hogeschool ook wel is mensen tegen gekomen die zeiden dat het discriminatie was omdat ze gezakt waren, terwijl ze gewoon niet genoeg punten hadden. Nou ja dan is het bewijs nogal duidelijk dat het geen discriminatie is maar juist gelijke behandeling...

Het zou leuk zijn als dit op zou houden maar ja hoe dat gaat gebeuren weet ik ook niet...
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Het is gewoon een heel groot probleem aan het worden, dat moeilijk op te lossen is. Maar dat het niet goet gaat is duidelijk
parsifal

Bericht door parsifal »

Toch snap ik niet waarom deze mensen hier niet mogen klagen. Ik moet zeggen dat ik het domweg schandalig vind wat er gebeurd is in Tilburg. Terecht dat daar over geklaagd wordt. Behandel mensen als mensen, niet als blanke of zwarte mensen als dat er niet toe doet.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
WiccanGirl

Origineel geplaatst door parsifal
Toch snap ik niet waarom deze mensen hier niet mogen klagen. Ik moet zeggen dat ik het domweg schandalig vind wat er gebeurd is in Tilburg. Terecht dat daar over geklaagd wordt. Behandel mensen als mensen, niet als blanke of zwarte mensen als dat er niet toe doet.

Vaya con Dios,

parsifal
heb je alles wel goed gelezen? het gaat om het feit dat allochtonen zeggen dat het discriminatie is zodra iets niet positief is voor hen, of zodra hen iets niet toekomt wat ze willen...
Niet dat dit bij alle allochtonen is..
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik zie niet dat het hier klagen over gebrek aan positieve discriminatie is.

Er worden mensen geweigerd omdat het te vol is, terwijl even later anderen gewoon naar binnen mogen. Klinkt als ordinaire discriminatie. Als dezelfde proef drie keer wordt gedaan, lijkt het behoorlijk systematisch te zijn. (Hoewel er inderdaad niets staat over de "mislukte" experimenten. Ik ga er vanuit dat die er niet zijn, anders kan het toeval zijn.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
WiccanGirl

Het is ook niet zozeer positieve discriminatie, maar meer dat er te snel wordt gezegd dat het discriminatie is als je benadeelt wordt..
Billy

Bericht door Billy »

een jaar geelden voelden de Mods en admins zich nog niet geroepen om postings met dit soort toitels te wijzigen.

hoop niet dat het paarse polderklimaat weer terug komt:sne:sne:sne:sne:sne:sne:sne:sne:sne:sne

al met al zijn dit soort discussies nog steeds actueel

en u ziet het

Billy kan zich er nog steeds boos over maken.

Plaats reactie