18 jaar cel voor Volkert van der G.

Adje

Bericht door Adje »

Sorry, ik bedoel natuurlijk Gerrit Heijn.

Tja, als je iets beweert moet je het ook aan kunnen tonen. Vandaar mijn wedervraag, Tukkertje...
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Adje
Tja, als de procedurefouten dermate ernstig waren dat Volkert voor vrijlating in aanmerking zou komen (nogmaals, ik heb er geen kijk op), dan zou ik daar zeker voor pleiten ja...
Sorry, maar ik kan daar absoluut geen begrip voor opbrengen Adje!

Dat iemand om een procedurefout vrij kan komen!!!!!

Dat kan zijn door een stempeltje van een ambtenaartje op een verkeerd plekje!

Een 'breekje' van Breekijzertje
Kikker

Bericht door Kikker »

Niemand die stiekumpjes Volkert dankbaar is?
Olli

Bericht door Olli »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje

Dat iemand om een procedurefout vrij kan komen!!!!!

Dat kan zijn door een stempeltje van een ambtenaartje op een verkeerd plekje!

Ja, dat is Nederland!!!
Daar zijn ze in staat om je te behandelen als een misdadiger als je een boom omhakt waar je geen vergunning voor hebt. Maar om een procedurefout laten ze iemand bijna lopen.

Ik vind echt dat hij levenslang had moeten hebben!!
Hij was volkomen toerekeningsvatbaar en dus is levenslang gerechtvaardigd volgens mij.
limosa

Bericht door limosa »

Nu kan hij, bij goed gedrag, met 12 jaar weer buiten staan. Met 'levenslang' had hij in ieder geval 20 jaartjes vol moeten maken.
Da's niet zo, levenslang is levenslang in Nederland.

Ik vind wel dat hij levenslang had moeten krijgen. En wel omdat een aanslag op een politicus niet alleen een aanslag tegen een individu is maar een aanslag op de democratie en daarmee een aanslag tegen het gehele Nederlandse volk. 't Is wel waar wat de rechter zei dat de democratie niet blijvend geschaad is want de verkiezingen hebben uiteindelijk gewoon plaatsgevonden. Toch is deze aanslag anders dan een "gewone", een politicus heeft een publieke functie, vertegenwoordigd een deel van de samenleving en moet zich daarin min of meer vrij kunnen bewegen. Een aanslag daarop tast het democratisch systeem wel degelijk aan. Wat verder (wat mij betreft) meeteld is dat VvdG geheel geen berouw toonde en er blijk van gegeven heeft heel berekenend gehandeld te hebben.

Over de behandeling van toen nog verdachte: het is waar de grenzen van het rechtssysteem zijn gezocht met de behandeling van VvdG. Maar daar heeft hij het zelf naar gemaakt. Zijn opstelling tijdens zijn opsluiting was gewoon dezelfde als waarmee hij Fortuijn vermoordde: koel, berekenend, emotieloos. In de reactie daarop (camera's enzo) zijn de grenzen wel gezocht maar niet overschreden. Uit alles bleek dat we hier niet met een fietsendief te maken hadden en de behandeling die daarop volgde was volgens mij proportioneel.

Ik had eigenlijk wel iets van 20 jaar met TBS verwacht, dan was hij ook levenslang van de straat geweest. Maar ja, hij is geheel toerekeningsvatbaar verklaar en dan is TBS weer niet in beeld. Met 18 jaar blijf ik toch met een onbevredigend gevoel zitten. We zullen het ermee moeten doen, van het hoger beroep verwacht ik niet zoveel.
Adje

Bericht door Adje »

Brekie, jochie, je snapt het niet echt he.... Ik ben ook niet voor vrijlaten op grond van vormfouten, maar zo werkt het Nederlandse recht nu eenmaal! En daarom ageer ik nu een beetje tegen al die mensen die Volkert het liefst levenslang geven, en geen rekening houden met de dingen waarbij bij een andere moordenaar wel rekening gehouden wordt! Een beetje consequent zijn graag.

En dan die opmerking van Kikker! Helemaal mee eens! De meeste mensen keuren de moord af (helemaal mee eens) maar zijn stiekum wel blij dat Pim er niet meer is....
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Kikker:
Adje:
De meeste mensen keuren de moord af (helemaal mee eens) maar zijn stiekum wel blij dat Pim er niet meer is....

Hoe kan een weldenken mens dit zeggen. Blij dat iemand dood is. Dit zijn extreem linkse rakkers die dat zeggen. Walchelijk. Ik vind het jammer dat hij er niet meer is. Dan was er tenminste wat verandert in den Haag.
:(:(:(:(:(
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door Kikker
Is dit een reformatorische vraag?

wpv

Bericht door wpv »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Nu kan hij, bij goed gedrag, met 12 jaar weer buiten staan. Met 'levenslang' had hij in ieder geval 20 jaartjes vol moeten maken.
Da's niet zo, levenslang is levenslang in Nederland.
En dat is ook weer niet zo. Iemand die levenslang krijgt, kan na 20 jaar weer vrijkomen iv.m. leeftijd o.i.d.:i
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door Adje
Brekie, jochie, je snapt het niet echt he....
"jochie"??:#:$ Er is er maar één die het ècht niet snapt geloof ik.....................

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,
limosa

Bericht door limosa »

En dat is ook weer niet zo. Iemand die levenslang krijgt, kan na 20 jaar weer vrijkomen iv.m. leeftijd o.i.d.

Mmm, volgens www.rechtspraak.nl en www.cleerdin-hamer.nl en www.openbaarministerie.nl is levenslang toch echt levenslang. De enige manier om eerder vrijgelaten te worden is door middel van gratie welke dan door de Koningin verleend moet worden. Da's dus iets anders dan vervroegde invrijheidsstelling, die is meestal regulier. Een gratieverzoek is dat zeker niet.

limosa
Kikker

Bericht door Kikker »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Oorspronkelijk gepost door Kikker
Is dit een reformatorische vraag?

Ja, ik geef direct toe dat het niet goed is om blij te zijn met een moord. Maar ik vind het gek dat iedereen voor Volkert een strengere straf wil enzo. Het is net zo goed moord als andere moorden (ok misschien is de straf op alle moorden te laag) dus omdat de Nederlanders Pim nou toevallig zo'n aardige man vonden hoeft Volkert toch niet méér straf te krijgen?
Ik denk dat Fortuyn het zeker spannender zou hebben gemaakt in Den Haag maar ik weet niet of ik er blij mee zou zijn geweest. Fortuyn deed aan God nog gebod. Misschien heeft God ons ervoor bewaard dat we een homosexuele premier kregen. (O en nu heb ik het zeker helemaal gedaan? SORRY hoor)
Riks

Bericht door Riks »

Oorspronkelijk gepost door Rens
18 jaar is m.i. genoeg.

Hoe ernstig deze moord het politieke klimaat ook heeft aangescherpt m.b.t. de verhouding links/rechts, voor een moord met voorbedachte rade is 18jaar genoeg.

Ik denk dat Volkert het in de bajes het niet écht makkelijk zal krijgen!

Hgr.Rens
Och wat zielig toch voor die Volkert, dat hij het in de bajes niet makkelijk krijgt. Schei alsjeblieft uit, ik ga bijna janken. De nabestaanden van Pim hebben al levenslang, of heb je daar niet aan gedacht?

Probleem in Nederland is gewoon dat er een gat gaapt tussen levenslange gevangenisstraf en die twintig jaar cel.
En omdat andere enkelvoudige moordenaars zonder strafblad ook nooit levenslang krijgen, kon de rechter er niet onderuit om Vokert maximaal twintig jaar te geven. Maar waarom geeft die dat niet maar slechts 18 jaar? Daar gaat een volstrekt verkeerd signaal van uit. Nu komt Volkert al na 11 jaar vrij!!!!
Een derde van de straf wordt immers kwijtgescholden en hij zit al een jaar in voorarrest.
Plaats reactie