kwaad stichten?????

nursje

Bericht door nursje »

nee oke daar heb je gelijk aan.
Jelle

Bericht door Jelle »

Het is zeer moeilijk aan te geven wat nu wel en wat nu niet.
Kijk: ik zit ook in het drukkersvak en als ik drukwerk krijg aangeboden van b.v. sexboekjes dan zou ik daar zeker mijn medewerking niet aan willen geven. Al was het alleen al vanwege de gorigheid en het tegen Gods wet ingaan.
Maar dit kan je zo niet bij alles stellen. Want als je deze stelling volhoud met alles dan kan je volgens mij helemaal niets meer doen. B.V. een erkgebouw neerzetten voor de vrijzinnige gemeente, zou ik dan niet moeten doen omdat ik het met hen niet eens ben. Een gokpaleis neerzetten, zou ik niet doen omdat ik het daar niet mee eens ben. Tot hoever strekt dit nu he.

Bij de gemeente drukken wij folders over huwelijk en samenwonen. Samenwonen zijn we op tegen, moeten we die folders dan maar niet drukken? de gemeente wil ze wel hebben.
Strikt genomen zou je op zo´n manier niet meer kunnen meedraaien in de maatschappij.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Jouw voorbeelden zijn duidelijk en nooit in de praktijk vol te houden (zoals je zegt), maar dit is volgens mij wel een argument om als Christenen elkaar te 'helpen' en dus ook zaken met elkaar te doen.

Zolang iedere Christenondernemer dus zijn/haar drukwerk bij jou brengt hoef jij je niet toe te leggen op zaken waar je moeite mee zou kunnen hebben.

Pim.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Als het dan ook kan tegen concurerende prijzen. Mijn ervaring bij dit soort acties is dat dan de prijs ineens duurder is dan bij niet christelijke ondernemers.

tukker
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Als het dan ook kan tegen concurerende prijzen. Mijn ervaring bij dit soort acties is dat dan de prijs ineens duurder is dan bij niet christelijke ondernemers.

tukker
Dat is pertinent niet waar.
"De prijs is niet duurder".......
Het kost echter wel flink wat extra pegels!!!

Ik hoor wel eens meer mensen klagen over zogenaamde "refoprijzen".
Die gasten kunnen echter alleen maar de prijs zo hoog houden omdat er toch grif wordt gekocht.

Je bent er altijd nog zelf bij.
Gewoon niet kopen bij die zaken, dan is het snel over.

Maar ja..................

Een 'breekje' van Breekijzertje
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Die gasten kunnen echter alleen maar de prijs zo hoog houden omdat er toch grif wordt gekocht.

Dit is mijns inziens een generaliserende opmerking die uit het luchtledige gegrepen is. Heb je concrete bewijzen?? Je doet hiermee onrecht aan vele christelijke ondernemers. Mijns inziens moet je bij christelijke ondernemers zaken doen, zolang het tegendeel (bijv. dat je substatieel meer zou moeten betalen) niet blijkt. Het dient volgens mij absoluut geen doel zo’n vooroordeel de lucht in te inslingeren!

Pim.
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje

Dit is mijns inziens een generaliserende opmerking die uit het luchtledige gegrepen is. Heb je concrete bewijzen?? Je doet hiermee onrecht aan vele christelijke ondernemers. Mijns inziens moet je bij christelijke ondernemers zaken doen, zolang het tegendeel (bijv. dat je substatieel meer zou moeten betalen) niet blijkt. Het dient volgens mij absoluut geen doel zo’n vooroordeel de lucht in te inslingeren!

Pim.
Vooroordeel?
't Mag algemeen bekend heten!
Ik ga hier echt geen namen noemen.
Zo zit ik niet in elkaar.

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Je zegt dat alle christelijke ondernemers hun christelijke klanten afzetten, dat kan je toch niet zeggen?! Er zullen er een aantal zijn, zeker, maar het is niet terecht (en zeker niet christelijk) om daar van uit te gaan en het anderen voor te houden!

Pim.
nursje

Bericht door nursje »

Ik heb wel het principe dat ik koop bij christelijke ondernemers en dan ook neg bij diegenen van mijn gemeente. Niet omdat ik niet bij een ander wil kopen maar omdat ik denk da je daar ook gemeente voor bent om elkaar te steunen. Als je broers en zusters al niet bij je kopen wie doet het dan wel.
Nou moet ik ewl zeggen dat ikin een dorp woon en dat dat daarom ook makkelijker is want een winkelier die naar jouw gemeente gaat ken je dus ook beter.
Dingen die ik nodig heb en waarvan we geen zaak hebben binne onze gemeente leden( bijv een schoenenwinkel) die koop ik bij een " gewone" winkel.
Breekijzertje

Je zegt dat alle christelijke ondernemers hun christelijke klanten afzetten, dat kan je toch niet zeggen?! Er zullen er een aantal zijn, zeker, maar het is niet terecht (en zeker niet christelijk) om daar van uit te gaan en het anderen voor te houden!

Pim.
Pim,
Ik heb het hier specifiek over reformatorische winkeliers en met name de kledingzaken.
Dus NIET over christelijke winkeliers in hun algemeenheid!

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Zeg dat dan voortaan gelijk, dan schep je een stuk meer duidelijkheid. Het ging net echt over 'christelijke ondernemers'!

Verder is het jouw mening (waar je gewoon vrij in bent) en dat is wat anders dan het brengen als een voldongen feit.

Ja toch?

Pim.
Breekijzertje

Zeg dat dan voortaan gelijk, dan schep je een stuk meer duidelijkheid. Het ging net echt over 'christelijke ondernemers'!

Verder is het jouw mening (waar je gewoon vrij in bent) en dat is wat anders dan het brengen als een voldongen feit.

Ja toch?

Pim.
Als ik onvolledig geweest ben, hierbij mijn excuses.

Em.

Bericht door Em. »

ik ben er niet zo'n fan van moet ik zeggen; heb er trouwens niet eens het geld voor :-
Jelle

Bericht door Jelle »

Over het algemeen betaald men vaak wel wat meer bij een christelijke (b.v. kledingwinkel) dan bij anderen. Maar komt dat vaak ook niet doordat wij zelf oo vaak uit zijn op een betere kwaliteit van deze spullen?
Zelf probeer ik altijd mijn prijzen voor drukwerk zo laag mogelijk te houden, soms wel eens te laag maar goed dan denk ik maar de kerk of andere christelijke instellingen of medemens is erdan goed mee af, en dat mag ook wel eens.
Plaats reactie