Lastige jongeren

lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Wat kan ik anders doen dan?? Naar die jongeren toe gaan en een gesprek beginnen? Ten eerste heb ik daar de tijd niet voor en ten tweede ben ik geen maatschappelijk werker.
Tukkertje, weet jij WAAR deze maatschappij aan kapot gaat??

Aan mensen die te hoog-/laagopgeleid, te druk, te menselijk, te christelijk, te overspannen, te links, te rechts, te arm, te rijk, te zakelijk kortom TE BEROERD zijn zich in anderen te verdiepen.

(Sorry Adje, ik kon het even niet laten. :mad: )
Kislev

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
WDJN
Wat doe jij nou? :t
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Heeft hier helemaal niets mee te maken. Ben nergens te beroerd voor. Zie alleen het nut er niet van in om me te verdiepen in die achtergronden van die jongeren. Natuurlijk hebben ze zoals gewoonlijk allemaal een slechte jeugd gehad. Ze kosten de maatschappij handen vol geld.

Het wordt tijd dat er wat aan gedaan wordt. Niet dat gepraat. Daar schieten we niets mee op. En weet je wat het ergste is. Als je die gasten aanspreekt op hun gedrag, dan is de kans groot dat je in elkaar geslagen wordt door zo'n groep tuig. Niet als ze alleen zijn, want dan durven ze niet. Sla je er dan een neer in een opwelling, dan heb je nog een proces aan de broek ook nog.
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Heeft hier helemaal niets mee te maken. Ben nergens te beroerd voor. Zie alleen het nut er niet van in om me te verdiepen in die achtergronden van die jongeren. Natuurlijk hebben ze zoals gewoonlijk allemaal een slechte jeugd gehad. Ze kosten de maatschappij handen vol geld.

Het wordt tijd dat er wat aan gedaan wordt. Niet dat gepraat. Daar schieten we niets mee op. En weet je wat het ergste is. Als je die gasten aanspreekt op hun gedrag, dan is de kans groot dat je in elkaar geslagen wordt door zo'n groep tuig. Niet als ze alleen zijn, want dan durven ze niet. Sla je er dan een neer in een opwelling, dan heb je nog een proces aan de broek ook nog.
Heej, wat goed van je: je bevestigt helemaal wat ik net loop te vertellen.

Je zoekt het maar uit, ik ga me niet meer opwinden om je uitspraken. :mad2:

[Aangepast op 7/5/03 door lebaoth]
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ik zou zo zeggen. Ga naar Hoorn toe en begin maar een gesprek daar. Wellicht helpt het.

:D:D
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

heb horen zeggen dat het marokkanen zijn, maar weet dat niet zeker.

tukker
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Treinen tussen Hoorn en Enkhuizen rijden weer

UTRECHT - Tussen Hoorn en Enkhuizen rijden maandagochtend weer treinen, meldt Prorail Verkeersinformatie. Zondagavond legde treinpersoneel het werk neer omdat jongeren overlast veroorzaakten op het traject.

Volgens een woordvoerder van Prorail ging het om een groep van twintig tot 25 Marokkaanse hangjongeren die de overlast hebben veroorzaakt
Jelle

Bericht door Jelle »

Als het marokkaanse jongeren zijn dan verstaan ze alleen maar de knupperl en dan nog extra hard ook, Dat is de straf die ze thuis ook krijgen toegediend.
Maar praten helpt bij deze jongeren niet, er is al zoveel gepraat. En wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Nee ze moeten er maar net als jaren geleden op De Dam in Amsterdam maar eens een stel Mariniers op die gasten loslaten.
Voor dit tuig is alleen maar goed dat ze opgepakt worden en worden vastgezet enkele jaren, maar dan ook nog even de shade laten betalen die ze aangericht hebben. En als het buienlanders zijn gewoon het land uit mieteren. Op zulk schoren zitten we hier niet te wachten.
Ik ik zal het toch zeker zelf niet accepteren dat ze dergelijke streken overhoop halen waar ik bij sta. Goed of niet goed maar deze gasten gaan bij mij voorgaas. Ze kunnen op zo.n danige optater rekenen dat ze voorlopig hopen mij de eerste jaren niet meer tegen te komen.
Ik krijg ik zelf last hiermee? dan is Prins bernhard wel weer bereid om aan deze ongerechtigheid de boete te betalen.

Ik walg van dit slappe beleid in ons land.
Jelle

Bericht door Jelle »

Wat het zijn doet er niet toe. Marrokkaan of Nederlander maar er zal alleen veel harder tegen dit soort gespuis opgetreden moeten worden.
Nederland verwordt tot een staat van een slappe regering die niets doet, alles torlereert, en tot in den treure toe maar wil praten. erwijl men ziet dat dit allemaal niets uithaalt.
De tijd van praten is volgens mij allang voorbij. Moet de gemeenschap dan maar accepteren dat men met goed fatsoen nergens meer kan komen of heen kan gaan omdat men door jongeren wordt lastig gevallen of dat jongeren je auto of je fiets slopen of stelen.
De regering zou er beter aan doen om nu eindelijk eens wat aan die kriminelen jongeren te doen, en dan niet alleen praten, maar ze nu eindelijk eens echt bij de lurven grijpen.

Het is belachelijk dat de gemeenschap bang moet zijn om langs jongeren te lopen omdat men wel gemolesteerd kan worden.
Als dit zo nog lang door gaat hoop ik dat er binnen de kortste keren een politiestaat komt die dit soort uitwassen krachtdadig de kop gaat indrukken.
limosa

Bericht door limosa »

Hier moet wel wat aan gedaan worden, los van waar die lastige gasten vandaan komen. Of ze allemaal direct in elkaar getimmerd moeten worden weet ik niet. Maar wel dat ze harder aangepakt moeten worden. Belangrijker dan af en toe er op los meppen is volgens mij dat er consequent wordt opgetreden. Dus niet eerst jarenlang gedogen en dan pas als het écht niet meer gaat optreden. Het moet helder zijn: buiten de lijntjes lopen is straf. Direct, niet na een jaar. En uiteindelijk inderdaad, als andere straffen niet helpen, kan een keertje de lat eroverheen geen kwaad.
wpv

Bericht door wpv »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Van mij mogen ze inderd]aad met de knuppel verwijderd worden. Alleen is de maatschappij nog niet zo ver dat dit geaccepteerd word.

Denk je dat? Je formuleert het verkeerd WPV. De politiek is nog niet zo ver. Misschien dat dit kabinet er anders over denkt. De gangbare gedachte binnen het vergiftigde paarse klimaat dacht er over zoals ‘breekijzertje’ verwoordde:

Zou het niet verstandig zijn om eerst eens de dialoog met die jongeren aan te gaan?
Direct "de knuppel erover" was meer iets voor de neanderthalers lijkt me.........

Je hebt inderdaad gelijk wanneer je zegt, dat de politiek nog niet zover is. Maar voor de politieke besluiten moet er wel enigszins:# een maatschappelijk draagvlak zijn. En dan is het aan de politiek dit zo te verkopen dat maatschappij om gaat.
Plaats reactie