Conflict Midden Oosten

Adje

Bericht door Adje »

Je liet het woord genocide vallen. En daar ben ik een beetje allergisch voor.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Toch is daar in Jenin sprake van geweest. We hebben nog niet het juiste ervan gehoord, dat is zo. Maar als puntje bij paaltje komt zijn de Joden geen steek beter dan de palestijnen. Bloedvergieten, onschuldige burgers doden.

groeten tukkertje
Adje

Bericht door Adje »

Mag ik je eraan herinneren dat ze eerst de burgers opgeroepen hebben, om Jenin te verlaten, omdat ze alleen de echte terroristen wilden pakken? Ze hadden het ook a-la-Bush kunnen doen, met een stel F-15s er overheen, en dan maar kijken of er nog mensen overblijven. Ip daarvan hebben ze de eigen soldaten er aan gewaagd, en het met zo min mogelijk risico's voor de burgers gedaan. Het resultaat zie je: in de 20 Israelische militairen.

En dan nog wat: volgens mij weet jij niet wat genocide is. Dat is nl. een graatje erger dan 'burgers doden'.
Johanna

Bericht door Johanna »

Adje,

"In zijn artikel J'accuse stelde Leon de Winter dat.."

Leon de Winter is ook helemaal niet eenzijdig ofzo. Heb je wel is andere stukken van die man gelezen dan dat??

Pax
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dus Adje, dus jij hebt zoiets van; och laten ze het daar maar lekker uitmoorden. Die Joden zijn echt geen lievertjes hoor.

groetjes tukkertje
Adje

Bericht door Adje »

Leon de Winter gaat alleen maar de andere kant uithangen, omdat hij juist ziet dat alles aan het scheefgroeien is.

Je geeft GEEN inhoudelijk reactie op mijn posting, tukkertje, je roept alleen maar iets, waar je toch wel van weet dat ik het niet zo bedoelde.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Nou, ik weet niet of je het weet, maar in Jenin zijn honderden mensen omgekomen. Dat is niet zomaar een aantal toch.

groeten tukkertje
Adje

Bericht door Adje »

Mag ik je eraan herinneren dat ze eerst de burgers opgeroepen hebben, om Jenin te verlaten, omdat ze alleen de echte terroristen wilden pakken? Ze hadden het ook a-la-Bush kunnen doen, met een stel F-15s er overheen, en dan maar kijken of er nog mensen overblijven. Ip daarvan hebben ze de eigen soldaten er aan gewaagd, en het met zo min mogelijk risico's voor de burgers gedaan. Het resultaat zie je: in de 20 Israelische militairen.

En dan nog wat: volgens mij weet jij niet wat genocide is. Dat is nl. een graatje erger dan 'burgers doden'.
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Het blijft staan dat onschuldige burgers doden fout is. Ook al roepen ze ze eerst op om te vertrekken.
Adje

Bericht door Adje »

Onschuldig en onschuldig is twee.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Maar doden is een. Het blijft als een paal boven water dat onschuldige mensen doden een oorlogsmisdaad is.

groeten tukkertje
Adje

Bericht door Adje »

Inderdaad, helemaal mee eens, Tukkertje.

En vandaar dat ik Israel ook steun, omdat ze hier juist wat tegen proberen te doen.

Fijn dat we het toch weer eens zijn....
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dus jij keurd die moordpartijen goed??? Ik dacht dat er in de bijbel stond van : gij zult niet doodslaan.
Hoe wil jij met de bijbel in de hand het verantwoorden dat militairen onschuldige burgers vermoorden.

groetjes tukkertje
Adje

Bericht door Adje »

Hoe verklaar jij het dat David met dorswagens over de Midianieten reed? Was toch een man naar Gods hart?

Sorry hoor, maar dit vind ik echt een beetje kort door de bocht! Doodslag in een oorlog is wat anders als moord!
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dat ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Als je iemand in een gevecht dood schiet kan dat geen moord zijn, maar zodra je weerloze mensen/burgers dood spreek je van moord.
Laten we met z'n allen hopen dat het weer wat rustiger wordt daar in het midden oosten. Zowel onder de Joodse gemeenschap als onder de palestijnse.

groetje tukkertje
Plaats reactie