Stille tijd, hoelang besteed jij eeraan?

Channa

Bericht door Channa »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Lambertus
De manier waarop je bidt (op je knieën) of in bed maakt toch niet uit?
Het 'gevaar' van in je bed bidden is dat je in slaap valt tijdens het gebed. Dat gevaar is minder groot als je op je knieen bidt.
Maar dan is er weer een ander gevaar, nl. dat je gebed kort wordt omdat je het koud hebt....
Adorote

Bericht door Adorote »

Gebed , meditatie, bidden (bij voorkeur op de knieen) op vaste tijden heeft alles te maken met zelfdicipline, toewijding, bevinding , en doorleefd geloof.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik probeer ook overdag tijd te maken, maar elk moment heeft zijn bezwaren. Als ik op de bank zit te bijbellezen komt de postbode langs, of de hond wil aandacht of wat dan ook.
Stille tijd is vooral een kwestie van willen en doen. Ik vind 't vaak lastig.
Be yourself, there are plenty of others.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Gebed , meditatie, bidden (bij voorkeur op de knieen) op vaste tijden heeft alles te maken met zelfdicipline, toewijding, bevinding , en doorleefd geloof.
En gezinssamenstelling....
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

als ik op mijn scooter naar en van mijn werk rijd, (ongeveer 20 min) is voor mij stille tijd. Mediteren, bidden, zingen (ja, met de helm op) :)
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Wat is de bijbelse houding van bidden?

Ik denk niet dat de christenen uit de Bijbel in hun bed onder de dekens lagen te bidden. Dat is volgens mij geen bidden. Getuigd het van luiheid?

Mijn stilletijd? Meestal 's avonds.
Ik besteed er wel te weinig tijd aan. De zondag is het de hele dag stille tijd. Je kunt dan je werk en alles wat je bezig houdt doordeweek van je afschudden. Hoewel het wel moeilijk is.

' S morgens is het de beste tijd voor stille tijd.

Als ik het zo mag zeggen: dan heb je nog niet zoveel impulsen gehad... Dan zijn je hersens nog rustig (hoewel niet altijd).
In biografieen lees je, dat veel christenen (voornamelijk predikanten) juist in de ochtendstond vaak de gevoelige nabijheid van God in Christus ervaarden. Dat ze omgang hadden met God door Christus.
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Mijn man staat altijd om 4 uur op en heeft dan zijn Quiet time, minstens een uur.
Hij gaat dus op tijd naar bed en dan is het mijn beurt.
samen lezen we en bespreken we ook iedere morgen een bijbelgedeelte.
Als je er eenmaal een routine van hebt gemaakt ,kun je niet meer zonder!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Margriet
Mijn man staat altijd om 4 uur op en heeft dan zijn Quiet time, minstens een uur.
Hij gaat dus op tijd naar bed en dan is het mijn beurt.
samen lezen we en bespreken we ook iedere morgen een bijbelgedeelte.
Als je er eenmaal een routine van hebt gemaakt ,kun je niet meer zonder!
Ik heb er bewondering voor dat mensen er eerder voor uit bed komen. Ik heb er moeite mee om zowiezo uit bed te komen en dan doe je het ook niet. Het is niet goed te praten natuurlijk. Mijn stille tijd is altijd 's avonds voor ik ga slapen. Het is soms wel moeilijk om na een vermoeiende dag echt je aandacht erbij te houden. Dat vind ik heel erg, want ik steek er te weinig in, terwijl het zo belangrijk is.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Kislev

Bericht door Kislev »

Ik heb wel eens gehoord van Luther dat hoe drukker hij het had hoe meer stille tijd hij nam.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Kislev
Ik heb wel eens gehoord van Luther dat hoe drukker hij het had hoe meer stille tijd hij nam.
Ja dan noem je wel iemand, die sliep volgens mij bijna nooit!!

Afbeelding
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Stille tijd is wel op zijn plaats in deze drukke maatschappij. Stil zijn voor God. Als we bedenken dat we elke dag weer om vergeving moeten vragen en altijd maar druk zijn met deze wereld. Deze wereld gaat voorbij met al haar begeerlijkheden. Het is allemaal zo betrekkelijk, daarom voel ik me zo tekort schieten in een stille tijd!!!!

Afbeelding
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Stille tijd is wel op zijn plaats in deze drukke maatschappij. Stil zijn voor God. Als we bedenken dat we elke dag weer om vergeving moeten vragen en altijd maar druk zijn met deze wereld. Deze wereld gaat voorbij met al haar begeerlijkheden. Het is allemaal zo betrekkelijk, daarom voel ik me zo tekort schieten in een stille tijd!!!!

Waarom het wiel zelf uitvinden terwijl er zelfs zeven Getijden zijn per dag(stille tijd) de Kerk voorziet rijkelijk in stil zijn meditatie en gebed.

[Aangepast op 5/3/05 door Adorote]
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Oorspronkelijk gepost door Lizzy

Waarom het wiel zelf uitvinden terwijl er zelfs zeven Getijden zijn per dag(stille tijd) de Kerk voorziet rijkelijk in stil zijn meditatie en gebed.

[Aangepast op 5/3/05 door Adorote]
O nou vertel mij maar eens wanneer. Ik hoor er weinig over hoor.

Afbeelding
timo

Bericht door timo »

Een man in China een christen vertelde dat Het geloof het enige was wat voor hem telde want luxe had hij niet en werk was niet waar hij voor opgeleid was en hij kon alleen aan christus denken. Wij zijn vaak te veel bezig met onze materieele dingen. Maar laten we als we de dag beginnen dat met gebed doen en ook voor dat we een activiteit gaan ontplooien dat ook doen.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Ja dat is zeker heel belangrijk dat we de dag met God beginnen en in Hem eindigen. Maar besteden we er wel genoeg tijd aan of voelen we ons schuldig dat zoveel andere dingen onze aandacht vragen?

Ik ben soms zo moe 's avonds dat ik op Gods woord en in het gebed niet meer kan concentreren.

Afbeelding
Plaats reactie