Geplaatst: 18 sep 2002, 11:16
Ik vind die 10% echt niet zo erg. Kwalitieit en kwantiteit in dit geval, en ook nog eens goedkoop gaan helemaal niet samen. Je moet als NS toch iets doen. De stelling is nogal vaag. Bestaat er ook een financiele doorrekening? Zo te zien niet.
Een andere vraag is deze: Heeft de NS nog wel bestaansrecht? In een tijd waarin iedere minuut kostbaar is, kan je nu eenmaal niet met 5 minuten vertraging tevreden zijn. Dat is namelijk 5 minuten te laat, en eventueel huilsessies op kindercreches ed. omdat mamma er nog niet is.
Dit brengt mij op een ander punt. ?Ik neem principieel een vroege trein, omdat ikzelf vertraging incalculeer. Allereerst een trein vroeger om een lekke fietsband of een metro te kunnen compenseren, en bovendien een trein die mij garandeert op[ tijd op de Uithof te laten komen.
Waarschijnlijk is deze levenswijze voor bijna geen enkele drukbezette Nederlander na te volgen. Misschien omdat ze te veel in de file staan? Wie weet.
Een andere vraag is deze: Heeft de NS nog wel bestaansrecht? In een tijd waarin iedere minuut kostbaar is, kan je nu eenmaal niet met 5 minuten vertraging tevreden zijn. Dat is namelijk 5 minuten te laat, en eventueel huilsessies op kindercreches ed. omdat mamma er nog niet is.
Dit brengt mij op een ander punt. ?Ik neem principieel een vroege trein, omdat ikzelf vertraging incalculeer. Allereerst een trein vroeger om een lekke fietsband of een metro te kunnen compenseren, en bovendien een trein die mij garandeert op[ tijd op de Uithof te laten komen.
Waarschijnlijk is deze levenswijze voor bijna geen enkele drukbezette Nederlander na te volgen. Misschien omdat ze te veel in de file staan? Wie weet.