Consumentenstaking
Nee, ik doe niet mee. Waarom? ten eerste omdat ik hardstikke ziek word van al die meeltjes (Ik heb er al 12), en omdat het niet de detailhandel is die de prijzen heeft verhoogd, maar de groothandel of de regering (veel belasting in de horeca is van 6 naar 19 procent gegaan, maar dat verteld zalm niet), en je dus de verkeerde hiervoor laat boeten. Maar verder, als iedereen wil staken, mag het. Quazzy, dat andere winkelende figuur in Amsterdam, dat ben ik!!!
Voor de echte die-hards niet-stakers, ga maar lekker je gang hoor. Het wordt echt niet leuk voor jullie, weet je niet hoeveel last van wroeging en zelfverwijt jullie krijgen?! Nou, als jullie het ff echt niet meer zien zitten zeg je het maar tegen mij, zal ik je nog meer schuldgevoel aanpraten
:winknudge::supergrin:
:winknudge::supergrin:
Ja, door lui als Zecki Quazzi en Bazz zou het idd wel es nix kunnen uithalen. Maar HOE komt dat dan he?! Juist ja, omdat er meer mensen zijn die zo denken, en de anderen daar weer van gaan denken, niemand doet het, dus het helpt ook niet als ik meedoe. Nee, tuurlijk werkt het dan niet!!!
Maar als ons hele volkje in actie komt, werkt het ECHT wel hoor. NL is nog altijd een democratie, maar als niemand meedoet, heeft ook niemand in de smiezen dat we het echt zat zijn om afgeperst te worden.
Dat wou ik dus ff zeggen. En als we christelijk zijn doen we ALLEMAAL mee!!!
Maar als ons hele volkje in actie komt, werkt het ECHT wel hoor. NL is nog altijd een democratie, maar als niemand meedoet, heeft ook niemand in de smiezen dat we het echt zat zijn om afgeperst te worden.
Dat wou ik dus ff zeggen. En als we christelijk zijn doen we ALLEMAAL mee!!!
Welk effect hoop je dan te bereiken met je staking? Er is namelijk geen effect te bereiken met een staking op maandag.
Daar waar de prijzen het hardst omhoog gegaan zijn (en zo ongeveer als enigste) dat is in de horeca. Laat een groot deel van de horeca juist op maandag dicht zijn (=rustigste dag)
En juist omdat er geen effect bereikt kan worden, valt er ook niets te verprutsen door degenen die niet staken. Een bemoedigende gedachte ;-)
Oftewel, aan de euro ligt het niet. Waarom dan staken? Omdat mensen graag de behoefte hebben ergens bij te horen? Zeker, als een grote groep hetzelfde doet als jij doet, dan kan dat voor sommige mensen een prettig gevoel opleveren. Bij mij niet.
Johanna: Ik kom denk ik maar niet naar Giessendam om te winkelen. Ten eerste omdat de winkels volgens jou dicht zijn? (waarom dat?) en ten tweede omdat als ik naar een plaats wil gaan waar je totaal niet kan winkelen, ik dan wel in Ede zou blijven. ;-) (Dan is Veenendaal toch net iets beter, of niet Elize?)
Daar waar de prijzen het hardst omhoog gegaan zijn (en zo ongeveer als enigste) dat is in de horeca. Laat een groot deel van de horeca juist op maandag dicht zijn (=rustigste dag)
En juist omdat er geen effect bereikt kan worden, valt er ook niets te verprutsen door degenen die niet staken. Een bemoedigende gedachte ;-)
Pardon? Worden wij als Nederlanders afgeperst? Dat valt volgens mij enorm mee. Nog altijd is de inflatie niet hoog. En een groot deel van de inflatie is aan andere oorzaken dan de invoering van de euro te wijten.Maar als ons hele volkje in actie komt, werkt het ECHT wel hoor. NL is nog altijd een democratie, maar als niemand meedoet, heeft ook niemand in de smiezen dat we het echt zat zijn om afgeperst te worden.
Oftewel, aan de euro ligt het niet. Waarom dan staken? Omdat mensen graag de behoefte hebben ergens bij te horen? Zeker, als een grote groep hetzelfde doet als jij doet, dan kan dat voor sommige mensen een prettig gevoel opleveren. Bij mij niet.
Johanna: Ik kom denk ik maar niet naar Giessendam om te winkelen. Ten eerste omdat de winkels volgens jou dicht zijn? (waarom dat?) en ten tweede omdat als ik naar een plaats wil gaan waar je totaal niet kan winkelen, ik dan wel in Ede zou blijven. ;-) (Dan is Veenendaal toch net iets beter, of niet Elize?)
Wat christelijk zijn er mee te maken heeft? Weet ik nog niet precies, maar als ik daardoor mensen kan overhalen... Er is vast wel iets christelijk aan te ontdekken.
In welk opzicht is Veenendaal beter, Quazzi? Ben ik het natuurlijk wel mee eens, want Veenendaal is gewoon DE stad, heel makkelijk om daar veel geld uit te geven. Maar er zijn wel winkels die maandagochtend dicht zijn, als je dat bedoelt, en als je dat niet bedoelt, er zijn ook winkels de hele maandag open.
In welk opzicht is Veenendaal beter, Quazzi? Ben ik het natuurlijk wel mee eens, want Veenendaal is gewoon DE stad, heel makkelijk om daar veel geld uit te geven. Maar er zijn wel winkels die maandagochtend dicht zijn, als je dat bedoelt, en als je dat niet bedoelt, er zijn ook winkels de hele maandag open.
[Quazzy heeft de eerste drie jaar van zijn leven op de Fluiterstraat gewoont en heeft nog veel familie in Veenendaal wonen]
Ik zou Veenendaal nou ook weer niet DE stad willen noemen, want et is maar al te duidelijk dat Ede toch iets mooier en groter is. Eigenlijk bestaat Veenendaal bij de gratie van Ede: veel grond heeft Veenendaal van Ede gekocht of ingepikt. Hun eigen grond is al volgebouwd. Maar in Veenendaal heb je een wat mooier centrum dan in Ede (hoewel er met het nieuwe Achterdoelen toch wat verbetering is gekomen)
Ik zou Veenendaal nou ook weer niet DE stad willen noemen, want et is maar al te duidelijk dat Ede toch iets mooier en groter is. Eigenlijk bestaat Veenendaal bij de gratie van Ede: veel grond heeft Veenendaal van Ede gekocht of ingepikt. Hun eigen grond is al volgebouwd. Maar in Veenendaal heb je een wat mooier centrum dan in Ede (hoewel er met het nieuwe Achterdoelen toch wat verbetering is gekomen)
Heej, dats nog is een goed idee.
Ikke zeker meedoen!!!!!!!!!!! Die lekkere koeken bij de Albert Heijn zijn zowat drie keer zo duur geworden, en daar kom ik met m'n studenteninkomentje niet aan hoor!
Enne Quazzy + Elise, Veenendaal is stukken beter dan Ede. Ik woon tegenwoordig zelf in Ede, nou voor winkels kun je echt beter naar Veenendaal gaan.
Dus je hebt 'n medestrijder Elize ;-))
Greetzz
the KINGs daughter
Ikke zeker meedoen!!!!!!!!!!! Die lekkere koeken bij de Albert Heijn zijn zowat drie keer zo duur geworden, en daar kom ik met m'n studenteninkomentje niet aan hoor!
Enne Quazzy + Elise, Veenendaal is stukken beter dan Ede. Ik woon tegenwoordig zelf in Ede, nou voor winkels kun je echt beter naar Veenendaal gaan.
Dus je hebt 'n medestrijder Elize ;-))
Greetzz
the KINGs daughter
Op het moment is de inflatie inderdaad niet gering. Maar deze inflatie heeft voor een groot deel te maken met de lage werkeloosheid (die weer een van de laagste is in Europa)
En eigenlijk is 4,75% nog niet echt hoog vergeleken met andere jaren. Het is wel hoog vergeleken met de lage inflatie zoals wij de laatste jaren gewend waren (een van de laagste in Europa)
En eigenlijk is 4,75% nog niet echt hoog vergeleken met andere jaren. Het is wel hoog vergeleken met de lage inflatie zoals wij de laatste jaren gewend waren (een van de laagste in Europa)