Een nadenker!

Lizzy

Bericht door Lizzy »

Pff jullie hebben het over Randy Alcorn, maar ik kan niet aan die schrijver wennen! Vooral die stukken vanuit de hemel.

Lizzy

[Aangepast op 19/2/05 door Lizzy]

Lizzy

Bericht door Lizzy »

O dus ik ben niet de enige die dat niet leest!! Hoe krijg je dat leuk plaatje daar eigenlijk? Ik krijg het niet voor elkaar!

Lizzy
Lizzy

Bericht door Lizzy »

okay bedankt Anemoon maar waar moet ik die plakken dan?

Lizzy

jvdg

Bericht door jvdg »

Ik vond ergens nog een aantal nadenkertjes:

Als iedereen het effect van gebed zou beseffen, zouden alle knielappen uitverkocht zijn

Aangedane pijn is GEEN excuus om NIET te vergeven

Vreemd, dat 100 Euro zo veel lijkt, als je naar de kerk gaat, maar zo weinig, als je ermee gaat shoppen.....

Vreemd, hoe mensen bij een concert dolgraag de voorste plaats willen en zich in de kerk om een achterste plaats verdringen

Vreemd, dat we niet weten wat we bidden moeten, maar dat we onze vriend altijd wel wat te vertellen hebben

Vreemd, dat het zo spannend is als de voetbalwedstrijd in de verlenging gaat, en hoe we zuchtend op ons horloge kijken als de kerkdienst langer duurt dan anders.

Men ontmoet maar zelden een persoon die wil luisteren naar wat hij niet horen wil

Je bent pas VRIJ als je kunt doen waar je met je hart "ja" op zegt en kunt laten waar je met je hart "nee" tegen zegt!

People don't care how much you know....

Until they know how much you care.

Het leven is een geschenk om dankbaar
voor te zijn, niet een bezit om je aan vast
te klampen.

We zijn niet op aarde om elkaar voor te zijn, maar om er voor elkaar te zijn.

De leugen is als een sneeuwbal: hoe langer je hem rolt, des te groter hij wordt

Luther

Kinderen doen niet wat je zegt,

ze doen wat je doet

Bron: site Christelijke Gereformeerde Kerk, Goes
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Mooie spreuken jvdg, zijn idd nadenkers!!!!!!!
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
jvdg

Bericht door jvdg »

Vooruit maar, nog een serie:

[quote]“The worst moment for the atheist is when he feels thankful and has no one to thank.” – Anon

"Don't pray to escape trouble. Don't pray to be comfortable in your emotions. Pray to do the will of God in every situation. Nothing else is worth praying for." – Samuel M. Shoemaker

“Vertel God niet alleen hoe groot je probleem is, maar vertel je probleem hoe groot je God is.”

“Als je niet kunt slapen ga dan geen schaapjes tellen maar ga met de Herder praten.”

“Het probleem is niet dat de kerken gevuld zijn met lege banken, maar dat de banken gevuld zijn met lege mensen.” – Charlie Shedd

“Wanneer de duivel ons steeds herinnert aan ons verleden, wordt het tijd dat wij hem herinneren aan zijn toekomst.”

“I believe in God like I believe in the sun; Not because I see it, but because of it, I see everything!” – Anon
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Als alle forummers hier nu eens naar keken dan hebben ze zéker wat om over te dénken ipv te discuseren......... :wink:
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Rens

Bericht door Rens »

jvdg schreef:

“Het probleem is niet dat de kerken gevuld zijn met lege banken, maar dat de banken gevuld zijn met lege mensen.” – Charlie Shedd
En dáárom zijn ze in de kerk, om door God gevuld te worden met Zijn Woord.................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Marnix

Bericht door Marnix »

Rens schreef:
jvdg schreef:

En dáárom zijn ze in de kerk, om door God gevuld te worden met Zijn Woord.................
Volgens mij bedoelt Shedd het iets anders, namelijk dat de mensen in de kerk in die zin leeg zijn, dat ze wel naar de kerk gaan, maar verder zo weinig doen, zo weinig uitstralen... En dat dus ziet als oorzaak voor lege kerken. Tja, hoeveel mensen van buitenaf komen nou in de kerk door het aanstekelijke gedrag van de gemeenteleden?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rens

Bericht door Rens »

Marnix schreef:
Rens schreef:
jvdg schreef:

Volgens mij bedoelt Shedd het iets anders, namelijk dat de mensen in de kerk in die zin leeg zijn, dat ze wel naar de kerk gaan, maar verder zo weinig doen, zo weinig uitstralen... En dat dus ziet als oorzaak voor lege kerken. Tja, hoeveel mensen van buitenaf komen nou in de kerk door het aanstekelijke gedrag van de gemeenteleden?
Ik weet ook wel dat Shedd dat bedoelde, maar ik gaf er voor een grotere herkenning déze draai aan.................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Plaats reactie