aanslag op Pim Fortuyn

anne

Bericht door anne »

Ik ben sprakeloos...
Ik heb geen woorden...

Hij was net als ons...
Een mens...
Om God te ontmoeten...
Pied

Bericht door Pied »

Ongelofelijk.
Zuid-Amerikaanse toestanden.

Staat Pim Fortuyn nu ineens in het rijtje van Ghandi en Martin Luther King?
Dat komt op mij wel overdreven over, toch moet ik daar steeds aan denken.
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Pim drukte hoe dan ook de vinger op de zere plekken. We waren het lang niet altijd met hem eens, maar hij had toch ook goede standpunten. En dat Paars een puinhoop was, daarin had hij zéker gelijk...

Waarom moet dit in Nederland gebeuren? Ik ben diep bedroefd en aangeslagen. Dat ik om deze man zou huilen had ik nooit kunnen voorzeggen.

Moge de Heere zijn nabestaanden bijstaan in al hun verdriet.

Groet,
P.Paape
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Niet onder woorden te brengen! Een erg grote klap voor Nederland, voor de wereld.

Naast dit verschikkelijke moeten we niet vergeten dat God hierboven staat. Dat God heb beslist dat het nu genoeg was voor Pim. GOD HEB GESPROKEN!! Dit kan je denk ik wel zeggen!

Maar natuurlijk ook: "Zij ook gij bereid om te sterven????"
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Toen ik het hoorde en zag was het niet te geloven. Zo'n machtig man, een nietige sterveling.
Gisteren zei de dominee nog dat de dood nergens rekening mee hield, of je er nu klaar voor bent of niet.
Dan hoorde ik op het nieuws dat hij in het interview nog zei dat hij lang zou leven en 87 zou worden. Maar GOD de HEERE staat boven alles.

Dat Hij, de God van ons allen, deze harde roepstem moge HEILIGEN aan alle harten van ons volk tot verootmoediging tot bekering van deze samenleving!
Lieneke

Bericht door Lieneke »

Origineel geplaatst door kridje
Niet onder woorden te brengen! Een erg grote klap voor Nederland, voor de wereld.

Naast dit verschikkelijke moeten we niet vergeten dat God hierboven staat. Dat God heb beslist dat het nu genoeg was voor Pim. GOD HEB GESPROKEN!! Dit kan je denk ik wel zeggen!

Maar natuurlijk ook: "Zij ook gij bereid om te sterven????"
Ja, inderdaad!
We kunnen ook redeneren vanuit dit standpunt, waar misschien niet iedereen gelijk aan denkt: God heeft het zo bestuurd en gewild!

HG...
Lieneke
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door Lieneke
Ja, inderdaad!
We kunnen ook redeneren vanuit dit standpunt, waar misschien niet iedereen gelijk aan denkt: God heeft het zo bestuurd en gewild!

HG...
Lieneke
Lieneke, ik denk dat je het goed bedoelt, maar je moet zoiets echt niet zomaar zeggen. Bestuurt en wil God dat mensen elkaar vermoorden? NEE, God is een GOD VAN LIEFDE. Dat het onder Zijn toelating gebeurt, wellicht wel, maar willen?

God wilde dat ook Pim Fortuyn behouden zou worden. Hij wist genoeg van de bijbel, dus God had Zijn Woord ook tot hem gericht. Hij heeft geen lust in onze en zijn dood.
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Het was niet naar Zijn wil, maar wel naar Zijn raad
anne

Bericht door anne »

Lieneke, ik denk dat je het goed bedoelt, maar je moet zoiets echt niet zomaar zeggen. Bestuurt en wil God dat mensen elkaar vermoorden? NEE, God is een GOD VAN LIEFDE. Dat het onder Zijn toelating gebeurt, wellicht wel, maar willen?

God wilde dat ook Pim Fortuyn behouden zou worden. Hij wist genoeg van de bijbel, dus God had Zijn Woord ook tot hem gericht. Hij heeft geen lust in onze en zijn dood.
[/quote]

Lecram,
God is een God van Liefde, maar God is ook zeker een God van rechtvaardigheid.
Vroeger leerde ik al uit het eenvoudige boekje van Hellenbroek, dat God barmhartig is, maar ook rechtvaardig. Dat we dit nooit moesten vergeten. God handelt met ons naar onze zonden...

En toch is het denk ik wel Zijn voorzienigheid. Eer Pim op deze aarde was, wist God van zijn stervensuur af. Ook van de onze...
Al hebben wij ook allemaal het gevoel dat we 87 worden, zo is de mens toch..?

[Veranderd op 6/5/02 door anne]
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door anne
Lecram,
God is een God van Liefde, maar God is ook zeker een God van rechtvaardigheid.
Vroeger leerde ik al uit het eenvoudige boekje van Hellenbroek, dat God barmhartig is, maar ook rechtvaardig. Dat we dit nooit moesten vergeten. God handelt met ons naar onze zonden...
Dat is zeker waar, anne, als God mij zou oordelen naar mijn zonde.... ik zou allang zijn vergaan toch? Maar Gode zij dank, is Zijn liefde groter dan mijn zonde!

Ik wil ermee zeggen dat God geen moorden wil. Dus de moord op Pim heeft God ook niet gewild. We moeten God niet zomaar een bepaalde wil toeschrijven, behalve die in Zijn Woord is geopenbaard.
anne

Bericht door anne »

Lecram,
Je zegt: Dat Zijn liefde groter is dan jouw zonde. Maar zijn rechtvaardigheid? Is die dan kleiner dan jouw zonden? Ik denk dat je de liefde tegenover de rechtvaardigheid moet zetten. Als je niet bent gerechtvaardigd door Zijn bloed, dan is die liefde niet voor jou. Ook al is God een God van liefde. Dit is geen aanval op jouw hoor. Maar ik vind dit best moeilijk.

Maar als God het niet had gewild, dan was het ook niet gebeurd. Wie heeft dit dan wel gewild? De duivel? Maar God is toch machtiger dan de duivel? Hij is toch almachtig? Zit hier dan het verschil tussen Zijn Raad en Zijn Wil. Ik weet het niet. Ik vind dit ontzettend moeilijk. Vanavond zei ik ook tegen iemand:"Je kunt niet alles in je leven begrijpen!" Maar ik zou het toch wel heel graag willen...
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door anne
Lecram,
Je zegt: Dat Zijn liefde groter is dan jouw zonde. Maar zijn rechtvaardigheid? Is die dan kleiner dan jouw zonden? Ik denk dat je de liefde tegenover de rechtvaardigheid moet zetten. Als je niet bent gerechtvaardigd door Zijn bloed, dan is die liefde niet voor jou. Ook al is God een God van liefde. Dit is geen aanval op jouw hoor. Maar ik vind dit best moeilijk.

Maar als God het niet had gewild, dan was het ook niet gebeurd. Wie heeft dit dan wel gewild? De duivel? Maar God is toch machtiger dan de duivel? Hij is toch almachtig? Zit hier dan het verschil tussen Zijn Raad en Zijn Wil. Ik weet het niet. Ik vind dit ontzettend moeilijk. Vanavond zei ik ook tegen iemand:"Je kunt niet alles in je leven begrijpen!" Maar ik zou het toch wel heel graag willen...
Zijn rechtvaardigheid zeg je... Inderdaad, die is en blijft dezelfde. Maar ga eens zo'n 2000 jaar terug. Daar hebben rechtvaardigheid en liefde elkaar ontmoet op Golgotha. In het ontstellende offer dat Jezus heeft gebracht. Toen heeft God laten zien dat Zijn liefde groter is dan onze zonden, met behoud van Zijn rechtvaardigheid. Daarom hebben wij alleen nog maar met de rechtvaardigheid van God te maken via Jezus. Inderdaad alleen voor diegenen die Hem aanbidden in Geest en waarheid.

Ik huiver bij uitspraken die God een bepaalde wil toedichten, waar Hij zelf niet van getuigt. Dan kom je bij zaken als: wil God dat wij zondigen? Wij zondigen immers zo vaak? Dat kan je jezelf toch niet voorstellen? Daarom geloof ik ook niet dat God heeft gewild dat Pim vermoord werd. Deze afschuwelijke zonde kan alleen bedacht worden door de duivel en uitgevoerd worden door zijn aanhangers.

[Veranderd op 6/5/02 door Lecram]
Billy

Bericht door Billy »

laten we in deze toestand binnen dit topic even niet discussieren over Gods Wil en/of Raad.

Open daar als je wilt een nieuw topic voor bij Theologie of zo.

bedankt en groet.

Billy
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
anne

Bericht door anne »

[/quote]

Zijn rechtvaardigheid zeg je... Inderdaad, die is en blijft dezelfde. Maar ga eens zo'n 2000 jaar terug. Daar hebben rechtvaardigheid en liefde elkaar ontmoet op Golgotha. In het ontstellende offer dat Jezus heeft gebracht. Toen heeft God laten zien dat Zijn liefde groter is dan onze zonden, met behoud van Zijn rechtvaardigheid. Daarom hebben wij alleen nog maar met de rechtvaardigheid van God te maken via Jezus. Inderdaad alleen voor diegenen die Hem aanbidden in Geest en waarheid.

Ik huiver bij uitspraken die God een bepaalde wil toedichten, waar Hij zelf niet van getuigt. Dan kom je bij zaken als: wil God dat wij zondigen? Wij zondigen immers zo vaak? Dat kan je jezelf toch niet voorstellen? Daarom geloof ik ook niet dat God heeft gewild dat Pim vermoord werd. Deze afschuwelijke zonde kan alleen bedacht worden door de duivel en uitgevoerd worden door zijn aanhangers.

[Veranderd op 6/5/02 door Lecram] [/quote]

Is het niet juist, dat degene die Jezus niet kennen deze rechtvaardigheid leren kennen. Dat juist dan God het recht laat gelden? Dat Hij dan handelt naar de zonden van een mens. En als het bloed voor je heeft gevloeid op Gogoltha, dat dat juist wijst op die grote genade en barmhartigheid van God, dat hij nog van doen wil hebben met zulke grote zondaren? Want wij hebben uiteindelijk niets meer verdiend dan die eeuwige verdoemenis. Wij kunnen niets meer goed doen. Onze beste dingen zijn nog met zonden bevlekt. Hoe kan dan Gods liefde groter zijn dan onze zonden? Onze zonden zijn zo vreselijk groot. Nee, dat kan niet, dat geloof ik niet. Ik geloof dat er alleen maar sprake van Gods liefde kan zijn, als Hij dat geeft. Dan is dat Zijn grote genade.

God wil niet dat wij zondigen, dat snap ik. Hij wil dat wij leven naar Zijn wet, tot Zijn eer. Maar deze afschuwelijk zonde, zoals jij dat noemt, is net zo'n grote zonde, als een dagelijkse zonde van een mens. Voor God zijn toch alle zonden gelijk?

In de Bijbel, toen het volk door de woestijn trok, naar Israel. Als het volk dan murmureerde of niet luisterde, dan viel een ander volk hun aan. Dit was een teken aan de wand: Ze weken van God af... Ze moesten naar Hem terug, anders ging het niet goed. Is het dan nu ook geen teken aan de wand: Nederland, keer terug, het gaat niet goed met jullie, jullie zien hoe het met Pim is gegaan, als jullie zo doorgaan, kan het ook zo met jullie aflopen en dat betekent eeuwig verloren. Eeuwig te laat...
anne

Bericht door anne »

sorry, ik had je reactie niet gezien, billy
Plaats reactie