Het gebruik van Zijn Naam!

RvP

Bericht door RvP »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Oorspronkelijk gepost door MS
Er wordt in dit forum veel gediscusseerd. In deze discussies wordt vaak de Naam van God gebruikt.

Gebeurt dit met terughoudendheid, om het ijdel gebruik van Zijn Naam te voorkomen.
je stelt wat vragen over het gebruik van Gods Naam hier op het forum

maar is het je ook wel eens opgevallen, dat men wel (vrij) gemakkelijk praat over Hem en Hem dan noemt: God, Here, Heere, Christus

maar zelden zie je dat men de naam JEZUS gebruikt
hoe zou dat komen?
De zaligmaker.....
Je hebt gelijk die vergeten wij.
Dan komt het naar ons toe...

mvrgr.

RvP
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

en dan te bedenken dat de mond (of de pen, of het toetsenbord) overloopt van datgene waar het hart vol van is...
Het "blijft in mij en ik in U" is zo eenvoudig nog niet?
MS

Bericht door MS »

Oorspronkelijk gepost door Sabra
tuurlijk wel! Je draagt een herkenningsteken omdat je wilt dat andere mensen weten dat je bij een groep hoort. Zo draag je een visje, of een [hugonoten]kruisje omdat je wilt laten weten in [o.m. de heilige Naam van] Christus/God te geloven.
Ik zie dat toch anders, een herkenningsteken is mijns inziens totaal niet te vergelijken met de heilige naam van God.
Totaal niet te vergelijken. Ben ik helemaal met je eens Sabra.
MS

Bericht door MS »

Er wordt in dit forum veel gediscusseerd. In deze discussies wordt vaak de Naam van God gebruikt.

Gebeurt dit met terughoudendheid, om het ijdel gebruik van Zijn Naam te voorkomen.
je stelt wat vragen over het gebruik van Gods Naam hier op het forum

maar is het je ook wel eens opgevallen, dat men wel (vrij) gemakkelijk praat over Hem en Hem dan noemt: God, Here, Heere, Christus

hoe zou dat komen?
Ja, dat kan best eens waar zijn, om eerlijk te zijn was het me niet opgevallen.
Hoe dat komt? Waarschijnlijk niet nodig in discussies. Dus waarom gebruiken wij Gods naam. Is het allemaal tot eer van HEM. Daar gaat het toch allemaal uit eindelijk om.
Sabra

Bericht door Sabra »

Dit topic gaat over de naam van God, maar weten we eigenlijk wel wat de naam van God is?

Ik heb ooit gehoor dat Gods naam o.a. in Openbaring 4:8 staat.

SV:

Heilig, heilig, heilig is de Heere God, de Almachtige, Die was, en Die is, en Die komen zal

NBV:

Heilig, heilig, heilig is God, de Heer, de Almachtige, die was, die is en die komt.

Het gaat met name om het cursieve gedeelte.

[Aangepast op 25/2/05 door Sabra]
MS

Bericht door MS »

De naam van God:

Exocus 34 vers 5, 6 en 7:

De HEERE nu kwam nederwaarts in een wolk en stelde Zich aldaar bij hem; en Hij riep uit den Naam des HEEREN.
Als nu de HEERE voor zijn aangezicht voorbijging, zo riep Hij: HEERE HEERE, God, barmhartig en genadig; lankmoedig en groot van weldadigheid en waarheid, Die de weldadigheid bewaart aan vele duizenden, Die de ongerechtigheid en overtreding en zonde vergeeft; Die den schuldige geenszins onschuldig houdt, bezoekende de ongerechtigheid der vaderen aan de kinderen en aan de kindskinderenk, in het derde en in het vierde lid.

Door de HEERE zelf geroepen en na dit alles glinsterde Mozes aangezicht, wat een heerlijkheid!!
MS

Bericht door MS »

hoe zou dat komen?

Hoe dat komt? Waarschijnlijk niet nodig in discussies.
niet nodig in discussies?

wat zijn dat dan voor discussies?
en zijn dat discussies op een reformatorisch forum?

en daarin hebben we de Naam Jezus niet nodig?
of hebben we daarin Jezus niet nodig?
Als het zo is dat de Naam Jezus niet wordt gebruikt kan het zijn dat mensen de Naam God daarvoor gebruiken.
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Is dat niet hetzelfde als het visje van je auto halen als je naar de kermis gaat?
mensen met een visje op de auto worden geacht niet naar de kermis toe te gaan
Daarom vind ik dat je ook gewoon grappig mag zijn met een handtekening waar Zijn Naam in voorkomt.
Natuurlijk is humor en het leven met de Heere niet met elkaar in tegenspraak.

Maar ik vind het toch niet gepast om hier in de topic "Humor in optima forma" allerlei geinige plaatjes te zetten, en daaronder een verwijzing naar het verzoeningswerk van de Zoon van God.

Net als ik er moeite mee heb om met mijn een van mijn vorige handtekeningen (Zie de maan schijnt door de bomen) over allerlei tere geloofszaken te schrijven.

Misschien is dat alleen maar gevoelsmatig, maar voor mij persoonlijk geldt dat zo.

Een visje op je auto is denk ik wel te vergelijken met het gebruik van Gods naam. Letters zijn immers ook door mensen bedachte tekens. Maar het visje dragen heeft consequenties voor je levensstijl. Niet andersom. Je moet je extra aan de regels houden als je een visje op je auto hebt, niet je visje eraf halen omdat je graag te hard rijdt.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Plaats reactie