Nemen jullie me in de maling?
Als ik op dit forum ongewenst ben, vertrek ik wel hoor......
VLOEKVERZACHTERS
Ik vraag me alleen af als ik bastaard vloeken gebruik en die dus gaat veranderen in: "Sapperdeflap" is dat voor mij precies hetzelfde. Want uiteindelijk bedoel ik wat anders maar zeg ik "sapperdeflap."
Ik denk dat het om de intentie gaat, de Heere kent het hart ziet dat jij met "Sapperdeflap" wat anders bedoelt. Toch?
Ik denk dat het om de intentie gaat, de Heere kent het hart ziet dat jij met "Sapperdeflap" wat anders bedoelt. Toch?
Bij mij op m'n werk heb ik niet of nauwelijks christelijke collega's.
Op een keer hadden we een bewoner in 5 minuten drie keer iemand verschoont.
Toen vloekte mijn collega.
Ik keek haar alleen heel even aan.
Ze zei:
O sorry, en daarachteraan zei ze een "vloekverzachter"(leuk woord trouwens).
Wat ik hiermee wil zeggen is: ik ben het wel met je betoog eens, (zelf ben ik ook opgevoed, met het "geen bastaardvloek hier in huis principe " ook al zijn ze soms zeer creatief verzonnen, dit ff terzijde) maar moet je op een moment dat iemand probeert rekening te houden met jou principes, nog zeggen: dat mag je ook niet zeggen??
Ze kunnen er natuurlijk ook nog een grove vloek overheen gooien. En dan denk ik: het is niet goed, maar je moet uit 2 kwaden de beste kiezen.
Trouwens wel moeilijk hoor, om altijd weer te zeggen dat je het "vervelend" vind als iemand vloekt. Maar dan denk ik aan de tekst: Wie van Mij zal getuigen bij de mensen, voor dien zal Ik getuigen bij de Vader.
Verder vind ik dit een goeie topic.
Mag best een over ons taalgebruik nagedacht worden.
Groetjes Vlinder
Op een keer hadden we een bewoner in 5 minuten drie keer iemand verschoont.
Toen vloekte mijn collega.
Ik keek haar alleen heel even aan.
Ze zei:
O sorry, en daarachteraan zei ze een "vloekverzachter"(leuk woord trouwens).
Wat ik hiermee wil zeggen is: ik ben het wel met je betoog eens, (zelf ben ik ook opgevoed, met het "geen bastaardvloek hier in huis principe " ook al zijn ze soms zeer creatief verzonnen, dit ff terzijde) maar moet je op een moment dat iemand probeert rekening te houden met jou principes, nog zeggen: dat mag je ook niet zeggen??
Ze kunnen er natuurlijk ook nog een grove vloek overheen gooien. En dan denk ik: het is niet goed, maar je moet uit 2 kwaden de beste kiezen.
Trouwens wel moeilijk hoor, om altijd weer te zeggen dat je het "vervelend" vind als iemand vloekt. Maar dan denk ik aan de tekst: Wie van Mij zal getuigen bij de mensen, voor dien zal Ik getuigen bij de Vader.
Verder vind ik dit een goeie topic.
Mag best een over ons taalgebruik nagedacht worden.
Groetjes Vlinder