Eindtijd - een schematische tijdsbalk

Robert

Bericht door Robert »

Oorspronkelijk gepost door Kena: Ik ben benieuwd. Ik zal het één dezer dagen met interesse bestuderen en mijn mening geven
Ik wacht nog steeds met spanning!
Robert

Bericht door Robert »

Hebben we het te druk met PKN / SOW / NHK ihv?
Dat zou toch jammer zijn :(
Kislev

Bericht door Kislev »

Interessante tijdsbalk, heb hem geprint en ga de genoemde teksten eens opzoeken.

Denk zelf dat de eindtijd zich steeds duidelijker aftekent. Verbaasd mij altijd een beetje
dat 1948 zo weinig genoemd wordt in dit kader. Het ontstaan van de staat Israël en de
massale terugkeer van Joden uit de hele wereld is in het kader van de bijbel zéér
bijzonder! Staat er ook niet immers in de bijbel dat Israël een steen zal zijn waar alle
volken zich aan zullen stoten? Ten diepste is veel van de onrust in de wereld terug te
voeren op Israël (zonder dat Israël daar overigens de schuld van is!). Amerika
bemoeit zich met het Midden-Oosten en wordt vervolgens slachtoffer van aanslagen.
Dat leidt weer tot oorlogen in Afganistan en Irak.

Deze aanslagen hebben mede tot gevolg dat Amerika en de EU maatregelen ter
voorkoming van aanslagen nemen. Al deze maatregelen treffen echter ook forst
de burger en de grondwet wordt zelfs overtreden....!!!

Enkele jaren geleden heeft Nederland een nationaal afluistercentrum ingericht waar
simultaan duizend telefoons (vast en mobiel) kunnen worden afgeluisterd. Het is het
grootste centrum in zijn soort in Europa. Zelfs de post is niet meer veilig, voor het
eerst in de geschiedenis krijgt de BIVD het recht brieven te openen. Overigens, de
BIVD wil men uitbreiden en meer bevoegdheden geven. Tevens moeten de
gegevens van telecommunicatie (inclusief plaatsbepaling via gsm) langer bewaard
worden en het e-mail en surfgedrag van iedereen moet worden vastgelegd. Tijden
de EU-top, die in september 2002 in Brussel werd gehouden, onder meer gesproken
of er op Europees niveau bindende afspraken te maken zijn over bewaarplicht
van gegevens over data verkeer. Groot-Brittannië stelde maar liefst een termijn
van zeven jaar voor. Ook de identificatieplicht in combinatie met biometrie en
de opslag van de desbetreffende gegevens staan er garant voor dat politie en
inlichtingendiensten van heel wat mensen precies zullen weten wanneer zij waar
waren en met wie gebeld of gemaild hebben.

Er is absoluut geen reden om het beknotten van burgervrijheden te onderschatten.
De ‘war on terrorism’ lijkt nu een vrijbrief waarmee de schending
van burgerrechten zonder slag of stoot geoorloofd is. Binnen een mum van tijd zijn
nieuwe normen gezet die regelrecht indruisen tegen rechten die na een eeuwenlange
strijd tot stand zijn gekomen. Burgerrechten, zoals het recht op privacy en het recht
om door middel van demonstraties voor je eigen mening uit te komen, lopen ernstig
gevaar.

Zeker het invoeren van biometrie is een aandachtspunt. Namelijk een biologisch
paspoort. Er wordt al gewerkt aan en gewerkt met kleine chips die ingebracht
worden onder de huid en waar diverse gegevens op staan je tevens mee zou
kunnen betalen etc. Het lijkt allemaal meer en meer richting Openbaring 13 vers
16 en 17 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen,
en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan
hun voorhoofden; En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken
heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.

Waakzaamheid is geboden!

[Aangepast op 25/5/04 door Kislev]
Kena

Bericht door Kena »

Oorspronkelijk gepost door Robert

Ik wacht nog steeds met spanning!
Oeps slordig van mij Afbeelding

Ik kom asap met een reactie!
Robert

Bericht door Robert »

Staat er ook niet immers in de bijbel dat Israël een steen zal zijn waar alle
volken zich aan zullen stoten?
Da's een van de teksten die ik aanhaal (rechtsboven in de balk)

Ook interessant:
Daniel 12:7
"en als Hij zal voleind hebben te verstrooien de hand des heiligen volks, al deze dingen voleind zullen worden."

Meestal worden de woorden van Jezus aangehaald om de eindtijd in verband te brengen met de terugkeer van de Joden, maar dit is nog veel duidelijker.

Dit vind ik ook een sprekende:
Dan 12
"4 En gij, Daniel! sluit deze woorden toe, en verzegel dit boek, tot den tijd van het einde; velen zullen het naspeuren, en de wetenschap zal vermenigvuldigd worden. "

Nog nooit werden de Bijbel boeken Daniel en Openbaring zo veel nagespeurd als nu. (En de kennis-explosie is vanzelfsprekend)

Neem Calvijn, die heeft de hele Bijbel uitgelegd behalve openbaring, omdat hij dat niet thuis kon brengen. Dat heb ik overigens van horen zeggen, dus geen quote van Calvijn rechtsstreeks. (misschien kan iemand het bevestigen?)
Kena

Bericht door Kena »

Tot 1 komst van Mashiach Yeshua klopt het aardig. Op het moment dat je over het 1000-jarige Rijk spreekt, klopt het niet. Zowel niet Bijbels als in praktijk.

Het Duizendjarig Rijk is de heerschappij vd gerechtigheid. Ik denk dat we nu zeer weinig gerechtigheid kunnen vinden. We hoeven alleen maar naar Irak te kijken.
Rijk der Gerechtigheid oftewel het 1000-jarige Rijk:
  • Jesaja spreekt over het lam bij de leeuw (Jesaja 11: 6-8)
  • Helder water uit Jeroesjalajim (Zacharia 14:8)
  • soort levensbomen (Ezechiël 47:12). Er is dan duidelijk geen volmaaktheid zoals met de komende NIEUWE schepping, omdat deze vruchten dán genezing brengen.
  • genezing voor zieken (Jesaja 35:5 en 6)
  • iemand die met 100 jaar sterft, sterft jong (Jesaja 65:20). Nu zijn wij met 100 jaar stokoud
  • Nog geen ´massale´ directe gebedsverhoring (Jesaja 65:24).
  • Yeshua Mashiach zit niet op Zijn Troon in Jeroesjalajim (Mattheüs 19:28; Ezechiël 48:35 en Openbaring 21:14)
  • enz. enz. enz.
Het 1000-jarige Rijk kunnen wij in 2-en delen:
  1. Koninkrijk van de Vader= het Hemelse deel. ‘Dan zullen de rechtvaardigen in het koninkrijk van hun Vader stralen als de zon. Wie oren heeft, moet ook luisteren!' Mattheüs 13:43 en
  2. Koninkrijk van de Zoon= het aardse deel. ‘Ik verzeker jullie: er staan hier mensen die niet zullen sterven voordat ze de Mensenzoon als Koning hebben zien komen.' Mattheüs 16:28.
    [/list=1]
    Niets is daarvan zichtbaar.

De rest ben ik aardig met je eens. Het 1000-jarig rijk klopt m.i. niet.

In het kort:
    Afbeelding

Bron: Gaat Bijbelse profetie in vervulling? Verbanden tussen Europa en Israël, van FAQ-online
Robert

Bericht door Robert »

Hartelijk bedankt voor je reactie!
Ik wil graag in gesprek gaan met mensen die in de aardse toekomstige vervulling van het 1000-jarig rijk geloven, en dat ook goed kunnen verwoorden!

Een reactie, in alle bescheidenheid, wat denk ik nodig is bij dit soort onderwerpen.
Jesaja spreekt over het lam bij de leeuw (Jesaja 11: 6-8)
Deze tekst kan ook worden uitgelegd als een profetie voor de nieuwe aarde. (Na de dag des Heere)
Er staat namelijk niets over het 1000-jarig rijk in deze profetie.

Bovendien lijkt vers 9 ("Men zal nergens leed doen noch verderven op den gansen berg Mijner heiligheid; want de aarde zal vol van kennis des HEEREN zijn, gelijk de wateren den bodem der zee bedekken.") over een perfecte wereld te gaan. Waar in ieder geval iedereen God kent, en kennen is hier meer dan 'van Zijn aanwezigheid op de hoogte zijn'.

Het lijkt me uiterst curieus dat een wereld waarop iedereen God kent, zoals de wateren de aarde bedekken nog in opstand komt. (Op 20:8vv)

De versen 6 en 7 ("En de wolf zal met het lam verkeren, en de luipaard bij den geitenbok nederliggen; en het kalf, en de jonge leeuw, en het mestvee te zamen, en een klein jongske zal ze drijven.
De koe en de berin zullen te zamen weiden, haar jongen zullen te zamen nederliggen, en de leeuw zal stro eten, gelijk de os.
") gaan over een wereld van na de zondeval. Over een herschapen wereld.

Om een wolf naast een lam te laten staan zonder dat de wolf het lam opeet is lijkt mij dat er een herschepping van de gevallen geest van de wolf (om het plastisch te zeggen) nodig is.

Maar goed, dat zijn allemaal discussie punten. Wat blijft staan is: deze profetie kan zeer goed op de nieuwe aarde slaan, en kan dus niet als 'bewijsmateriaal' voor een aards toekomstig 1000-jarig rijk gelden.
Helder water uit Jeroesjalajim (Zacharia 14:8)
Openbaring 22:1 "1 En hij toonde mij een zuivere rivier van het water des levens, klaar als kristal, voortkomende uit den troon Gods, en des Lams. "

Openbaring 22 beschrijft het nieuwe jeruzalem op de nieuwe aarde.
Zacharia 14 lijkt hier op de nieuwe aarde vervuld te worden.
soort levensbomen (Ezechiël 47:12). Er is dan duidelijk geen volmaaktheid zoals met de komende NIEUWE schepping, omdat deze vruchten dán genezing brengen.
de bomen van het leven komen in openbaring 22 (op de nieuwe aarde voor) met dezelfde beschrijving als jij geeft.

Openbaring 22:"2 In het midden van haar straat en op de ene en de andere zijde der rivier was de boom des levens, voortbrengende twaalf vruchten, van maand tot maand gevende zijne vrucht; en de bladeren des booms waren tot genezing der heidenen."

Zoals je ziet gaat ook deze profetie over de nieuwe aarde. Dat geld m.i. voor al dit soort profetien uit het oude testament.
genezing voor zieken (Jesaja 35:5 en 6)
Dit is al deels door de 1e komst van Jezus vervuld. En zal straks op de nieuwe aarde volledige realiteit zijn!
Iedereen die ziek, lam, blind of doof is zal op de nieuwe aarde gezond zijn, kunnen lopen, horen en zien!

Kortom, ook deze tekst bewijst geen aards toekomstig 1000-jarig rijk.
iemand die met 100 jaar sterft, sterft jong (Jesaja 65:20). Nu zijn wij met 100 jaar stokoud
Let op, vers 17 aan het vers 20 waar jij het over hebt zegt:

"'17 Want ziet, Ik schep nieuwe hemelen en een nieuwe aarde; en de vorige dingen zullen niet meer gedacht worden, en zullen in het hart niet opkomen."

Duidelijk gaat ook dit over de nieuwe aarde!
Het is idd moeilijk hoe de uitleg van 'een jongeling van 100 jaar sterft' dan is. Maar dat het over de nieuwe aarde gaat is volgens mij kristalhelder, want dat staat er gewoon bij.

Ik denk dat vers 20 eerder een profetische tegenstelling tussen een rechtvaardige en een goddeloze geeft, dan een realistisch beeld van de hemel.
Nog geen ´massale´ directe gebedsverhoring (Jesaja 65:24).
Dit volgt op het eerdere genoemde 17e en 20e vers, en slaat dus duidelijk op de nieuwe aarde. Daar zal God direct luisteren wanneer wij vragen. Het gaat niet over het duizen-jarig rijk.
Yeshua Mashiach zit niet op Zijn Troon in Jeroesjalajim (Mattheüs 19:28; Ezechiël 48:35 en Openbaring 21:14)
Ook dit is niet in verband te brengen met het 1000-jarig rijk. Sterker nog, de enige plek waar het 1000-jarig rijk letterlijk wordt genoemd spreekt niet over Jezus die in Jeruzalem op de troon zit.
Ook deze profetien gaan over de nieuwe aarde. Openbaring 21 vind plaats na de dag des Heere.
enz. enz. enz.
Die gaan ook allemaal over de nieuwe aarde, en niet over het 1000-jarig rijk ;)

Verder:
- Jezus zegt dat het koninkrijk gekomen is in Mat 12:28
"Maar indien Ik door den Geest Gods de duivelen uitwerp, zo is dan het Koninkrijk Gods tot u gekomen."

- Jezus zegt dat satan gebonden is in vers 29:
"Of hoe kan iemand in het huis eens sterken inkomen, en zijn vaten ontroven, tenzij dat hij eerst den sterke gebonden hebbe? en alsdan zal hij zijn huis beroven." (hij trekt hier een vergelijking met satan, lees de context)

- Jezus zegt dat Zijn koninkrijk niet van deze wereld is (maar van de nieuwe wereld... kan je dan m.i. invullen)

Joh 18:36 "Jezus antwoordde: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. "

- Het Koninkrijk van Jezus zal geen einde hebben. (dus ook niet na 1000 jaar)
Lukas 1:32vv"en Hij zal als koning over het huis van Jakob heersen tot in eeuwigheid, en Zijn koningschap zal geen einde nemen"
Het Duizendjarig Rijk is de heerschappij vd gerechtigheid.
dat staat niet in het enige hoofdstuk in de Bijbel dat over het 1000-jarig rijk gaat (Openbaring 20)
Daar staat alleen dat satan de volkeren niet zal kunnen verlijden tot de strijd tegen de rechtvaardigen.

In het schema staan ook nog een aantal zaken die ik ander interperteer:

- Volgens het schema valt satan halverwege de laatste jaarweek uit de hemel. In Openbaring 12 wordt satan echter vlak voor / tijdens de geboorte / aardse rondwandeling van Christus uit de hemel gestoten.

Vervolgens volgt een wee, wee de aarde en de zee, want de satan is tot u afgedaald.
Vervolgens komen dan in hoofdstuk 13 het beest en de leugenprofeet uit de zee en de aarde.

Als satan al in de tijd van Christus uit de hemel werd geworpen (Op12) waarom viel hij de gelovigen dan niet meteen aan? Waarom stuurde hij de antichrist en de leugenprofeet niet meteen?

Dat 'wee wee'aan het einde van hoofdstuk 12 lijkt erop te wijzen dat de ellende meteen begint.
MAAR omdat satan werd gebonden (Mat 12 / Op20) kon hij dit niet doen. Maar aan het einde wordt hij losgelaten, en DAN stuurt hij meteen de antichrist en de leugenprofeet.

Hier laat ik het nu even bij.
Bedankt voor je reactie, ik hoop dat er meer komen!

Robert
Robert

Bericht door Robert »

Een bescheiden *bump*
Waar is Kena trouwens gebleven?
Carpe Diem tamen Memento Mori
Grace

Bericht door Grace »

Ik wil er ook even op ingaan, Robert.

Mijn complimenten voor de schematische balk, maar ik ben het niet met alles eens. De twee keer drie en halve jaar, kortweg de grote verdrukking, zal voor het rijk van Christus aanbreken en niet zoals jij ziet er na. Dus na de 70 ste jaarweek beschreven in Daniel 9. Kijk alleen maar naar Mattheus 24 en 2 Thesselonicenzen 2:

1 En wij bidden u, broeders, door de toekomst van onzen Heere Jezus Christus, en onze toevergadering tot Hem,
2 Dat gij niet haastelijk bewogen wordt van verstand, of verschrikt, noch door geest, noch door woord, noch door zendbrief, als van ons geschreven, alsof de dag van Christus aanstaande ware.
3 Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, en dat geopenbaard zij de mens der zonde, de zoon des verderfs;
4 Die zich tegenstelt, en verheft boven al wat God genaamd, of als God geëerd wordt, alzo dat hij in den tempel Gods als een God zal zitten, zichzelven vertonende, dat hij God is.
5 Gedenkt gij niet, dat ik, nog bij u zijnde, u deze dingen gezegd heb?
6 En nu, wat hem wederhoudt, weet gij, opdat hij geopenbaard worde te zijner eigen tijd.
7 Want de verborgenheid der ongerechtigheid wordt alrede gewrocht; alleenlijk, Die hem nu wederhoudt, Die zal hem wederhouden, totdat hij uit het midden zal weggedaan worden.
8 En alsdan zal de ongerechtige geopenbaard worden, denwelken de Heere verdoen zal door den Geest Zijns monds, en te niet maken door de verschijning Zijner toekomst;

Ten tweede kan het 1000-jarig rijk niet bedoeld worden met de nieuwe aarde, want op de nieuwe aarde zal geen zee meer zijn. Toch zegt de psalmdichter: Hij zal van zee tot zee regeren. Elke knie zal voor Hem buigen.

Mag ik je aanraden om Jesaja en de andere profeten aandachtig te lezen en vervolgens te kijken dat er in dat Messiaanse rijk nog veel gebrek. Er zijn nog kranken en nog zonden in dat Rijk. Er zal nog gebrek zijn en niet de volkomenheid die er op de 8ste dag aan zal breken: het nieuwe hemelse Jeruzalem.

Dit zo maar even snel wat er in me op kwam,

mvrgr, Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Kena

Bericht door Kena »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Een bescheiden *bump*
Waar is Kena trouwens gebleven?
Hahahaha, ze is hier ;-)

Je besloot jouw reactie op mijn reactie:
...
Bedankt voor je reactie, ik hoop dat er meer komen!
...
Onze meningen verschillen omdat ik denk dat jij wat vrijdenkerder bent dan ik. Ik geef je met liefde die ruimte :-D Daarbij vind ik net als jij heel belangrijk andere meningen te horen, nu de mijne zo langzamerhand wel bekend is...
Grace

Bericht door Grace »

Nog even een aanvulling:

We leven nu tussen de 69ste en de 70 ste jaarweek in. Daniel zag de 69 ste en de 70 ste jaarweek in één lijn, niet ziende dat er inmiddels 2000 jaar tussen zit. Maar de Joden gingen er ook van uit de de Messias toen Hij de eerste keer kwam. als Koning zou gaan heersen. 'Heere, zult u dan heden het Koninkrijk oprichten'. Ze beseftemn niet dat Hij eerst zou komen in lijden en daarna in heerlijkheid om de troon van zijn vader David te beklimmen. Vandaar dat ze in Handelingen 3 opnieuw vragen naar het Koninkrijk. Daar verwerpen de Joden de Messias voor goed en gaat het Evangelie naar de heidenen. Om vervolgens als alle uitverkorenen zijn toegebracht ZIjn Volk weer te bezoeken.

mvrgr, Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Robert

Bericht door Robert »

Kena: Onze meningen verschillen omdat ik denk dat jij wat vrijdenkerder bent dan ik.
Waarin ben ik vrijdenkender? Volgens mij blijf ik erg dicht bij de Bijbel. Sterker nog, een aantal citaten van jou plaatste ik in de Bijbelse context, en toen bleek de uitleg van jouw citaten wel erg 'vrij' te zijn...

Volgens mij noem je mij 'vrijdenkend' omdat ik de uitleg niet aanhang die jij als waar betiteld.... ;)
Kena: Ik geef je met liefde die ruimte :-D
Als ik die ruimte zou ambieren zou ik mijn tijdsbalk hier niet op een discussieforum hebben geplaatst.
Ik wil tegengas! Overtuig mij met argumenten!

Even tussen ons, ik probeer al een jaar lang een goed gesprek met een chiliast te krijgen over het 1000-jarig rijk.
Maar met alle respect, tot nu toe is het telkens post and run bij de chiliasten. Kortom: eerst plaatsen ze hun eigen verhaal, dan kom ik met tegenargumenten, en dan nooit meer een reactie......!!

Dus: alstjeblieft geen ruimte!
Het is geen hoofdzaak, de uitleg van het 1000-jarig rijk, dus kunnen we er als broeders en zusters vrij over praten!
Ik ben echt heel nieuwsgierig naar je reactie op mijn argumenten.
Kena: Daarbij vind ik net als jij heel belangrijk andere meningen te horen, nu de mijne zo langzamerhand wel bekend is...
Het voordeel van een forum is dat je beide je mening kunt plaatsen ;)
Trouwens, je mening over mijn argumenten is niet bekend!
Ennuh, mijn mening is nu ook wel bekend, dus dat argument gaat niet op ;)
Robert

Bericht door Robert »

Grace: De twee keer drie en halve jaar, kortweg de grote verdrukking, zal voor het rijk van Christus aanbreken en niet zoals jij ziet er na.
Voor het aardse rijk van Christus! (kortom, de nieuwe aarde, de eeuwigheid)
Niet voor het koninkrijk, dat volgens Jezus zelf gekomen is op het moment dat Hij op aarde was.

Mattheus 12:
28 Maar indien Ik door den Geest Gods de duivelen uitwerp, zo is dan het Koninkrijk Gods tot u gekomen.
door de toekomst van onzen Heere Jezus Christus, en onze toevergadering tot Hem
Hier wordt niet over het begin van het Koninkrijk gesproken, maar over onze toevergadering met Hem. Kortom, wanneer wij Hem, die al Koning is, zullen ontmoeten.
want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij
Precies, eerst de grote afval, de antichrist, en aan het einde van de tijd zal Christus terug komen (Op19 / Op20)
8 En alsdan zal de ongerechtige geopenbaard worden, denwelken de Heere verdoen zal door den Geest Zijns monds, en te niet maken door de verschijning Zijner toekomst
Hier wordt gesproken over de weerhouder, wij weten niet wie de weerhouder is. (het kan de Heilige Geest niet zijn, de Heilige Geest is ook tijdens de verdrukking op aarde, in de harten van de gelovigen die dan op aarde zijn.
Bovendien was de Geest al op aarde voor er gelovigen waren (Gen1)
Ten tweede kan het 1000-jarig rijk niet bedoeld worden met de nieuwe aarde, want op de nieuwe aarde zal geen zee meer zijn. Toch zegt de psalmdichter: Hij zal van zee tot zee regeren
Nu vergelijk je symboliek met symboliek.
Neem vers 17 van diezelfde psalm: "Zijn naam zal zijn tot in eeuwigheid; zolang als er de zon is, zal zijn naam van kind tot kind voortgeplant worden;"

De zon is tijdelijk, en na 5 miljard jaar opgebrand. Dat zou dus suggereren dat de eeuwigheid ook maar tijdelijk is.
Overigens, de eeuwigheid is dus geen 1000 jaar. Psalm 72 spreekt niet over een tijdelijke regeerperiode van Christus, maar over een eeuwige periode.

De symboliek van 'van zee tot zee' betekent: "Over de hele aarde"
De symboliek van 'er zal geen zee meer zijn' slaat op de ellende en het gevaar waar de zee voor staat.

Je mag twee symbolische voorbeelden van de nieuwe aarde niet tegen elkaar wegstrepen. Net zoals Abraham niet vanuit de hemel kan communiceren met de rijke man in de hel.
Mag ik je aanraden om Jesaja en de andere profeten aandachtig te lezen en vervolgens te kijken dat er in dat Messiaanse rijk nog veel gebrek.
Lees mijn reactie op Kena van een tijd geleden eens. Kena haalde ook een aantal van deze profetien aan, en paste deze toe op het Messiaanse rijk. Vrij eenvoudig kon ik uit de context van de profetien laten zien dat het over de nieuwe aarde gaat.

Zo is het m.i. met al die profetien, die gaat niet over Messiaanse Rijk, maar over de nieuwe aarde.

Helaas wil Kena niet meer ingaan op mijn reacties die ik op haar aangehaalde profetien gaf :(

Het is tot nu toe post and run ;)
Jij ook, want je reageert niet op mijn argumenten :(
Kena

Bericht door Kena »

Robert,

Op onze website staan tal van verslagen over de profetieën en eindtijd.

Ik hanteer de Bijbel vanuit de grondtekst (Hebr. en Gr.), dus ja, ik ben verre van vrijzinnig beste Robert ;-) . Ik zou zeggen: lees de postings van Grace en mij nog eens over en bestudeer de artikelen maar eens op FAQ.

Ik heb geen tijd om dieper op de zaken in te gaan. Je vroeg om mijn reactie, en die heb ik gegeven. Verder spreekt de Bijbel boekdelen ;-) Ik geef mensen ruimte in intepretatie, maar mezelf niet.
Robert

Bericht door Robert »

Beste Kena,
ik heb je website goed bekeken, maar vond geen enkele vermelding die de argumenten die ik aankaart behandelen.

Een discussie over wie er vrijzinnig en rechtzinnig is is zinloos als het een ja/nee spelletje wordt. Laten we ons op de tekst richten, die neem ik net zo strict als jij.

De postings van jou en grace heb ik zeer goed bestudeerd,
en zelfs regel voor regel beantwoord.

Je hoeft niet te reageren, je bent vrij om het verder te negeren.
Maar ik wordt eerlijk gezegd echt een beetje verdrietig van deze vorm van 'wij hebben gelijk en gaan niet met je in discussie maar willen wel ons standpunt 100x herhalen' vorm van discusseren.

Als je gelijk hebt, en als ik je website lees heb je veel Bijbelkennis, dus je weet waar je over spreekt, dan moet je toch zonder problemen mijn argumenten kunnen pareren.
Argumenten die niet op faq.nl worden gepareerd. En ook niet op de 100-en andere sites over het 1000-jarig rijk die ik op internet heb gevonden.

NERGENS heb ik Mattheus 12 behandeld zien worden op internet. Om maar een voorbeeld te noemen.

Kun je m'n verdriet een beetje begrijpen?

Maar, nu berust al mijn hoop op Grace!

Wat je keuze ook is, beste Kena (ik denk altijd dat je een vrouw bent, gezien je avatar, ben je dat ook? ) ik wens je God's zegen toe met je website, en in ieder geval bedankt voor je reacties tot nu toe.

[Aangepast op 6-7-2004 door Robert]
Plaats reactie