Je maakt mij ook zeer nieuwsgierig Toeschouwer! Als het bij jullie in de kerkbode staat, dan mag het hier toch ook genoemd worden! Laat ik het anders vragen, waar woon/kerk je?:POorspronkelijk gepost door Toeschouwer
Fijn Grace,
Deze dominee Van de Belt gaan ze bij ons beroepen.
Ik verwacht inderdaad dat hij nog wel meer beroepen zal krijgen.
Hij is voor mijn persoonlijk geestelijk leven heel veel gebruikt. Maar voor vele anderen ook.
Ik snap ook niet dat Robert niet bij hem naar de kerk gaat! Dan mis je toch wel wat hoor!
En ja, toch moet ik ook eerlijkheidshalve zeggen dat er niet veel dominees zijn in de PKN die op zon manier de boodschap van Wet en Evangelie prediken. Echter niet alleen rechtvaardiging, maar ook praktische heiliging. Hoewel je altijd op moet passen om op prinsen geen vertrouwen te stellen(ook niet op Koningskinderen!!!). Ook hij is een mens, die van dezelfde genade moet leven als ons. Dat houdt je wel voorzichtig. Toch heeft hij van God een bijzondere bediening gekregen. Hij is pastoraal en wat preken betreft beide sterk. Ook actueel en toch is hij gebakend in het gezelschapsleven. Het mooie is wat iemand over hem zij: 'Hij is niet in een vakje of hokje te plaatsen'.
Ik denk dat het echter beter is dat hij langer in een gemeente blijft. Eigenlijk is hij in de vorige gemeente ook te snel weg gegaan. Ik ben niet zo een voorstander om om de vier jaar te verhuizen. m.i. slecht voor de gemeente.
mvrgr, Grace