Ik heb ooit de moeite genomen eea door te lezen aan Rooms Katholieke dogmatiek, maar een echte studie Marialogie heb ik nooit gedaan.Oorspronkelijk gepost door Adorote
Over Jomanda moeten we het hier niet hebben want de diabolos maakt ook beter alleen daar zit een prijskaartje aan,en heksen hebben we altijd al gehad,zo ook deze vrouwelijke tovernaar.
Maria de Moeder des Heren,te veel respect voor haar om haar in deze discussie te betrekken ,gaat dan altijd weer uit naar sneren geven richting de Roomse medechristenen .Voordat men hier wat over Maria kan zeggen zoals Zij staat in de grote traditie,is enige kennis van Marialogie wel nodig.
Denk dan ook dat deze draad alleen zin heeft als men wat studie gedaan heeft over wat is genezen in christelijke zin in de traditie van de Kerk in het algemeen en heden ten dage.
Ik zou iedereen willen oproepen: oordeelt naar de vruchten, niet naar de zaak. Of God bijzonder water wil gebruiken ter genezing, weet ik niet. De Schrift sluit dat nergens uit. Laten we er wel heel voorzichtig mee zijn, want Satan heeft ook veel kracht. Echter, de werken van Satan leiden tot (geestelijke) vernieling, Gods werk leid altijd tot ootmoedige dankbaarheid.
En als laatste zou ik iedereen willen oproepen: zoek je heil niet bij bijzonder water, maar bij de God die levendmaakt. Hij zal nooit een roeper zonder antwoord laten, en hulpeloze zonder hulp, of een reddeloze zonder redding.