wie heeft dit gezegd?

Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

zeg doe ff niet kinderachtig... Start geen discussie als je niet tegen commentaar kunt.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
jacob

Bericht door jacob »

nou goed dan zal ik vertellen hoe ik er aan kom.

ik geloof er ook helemaal geen snars van. Daarom vraag ik het slechts. Het is gewoon opruiend lijkt me

maar op refoweb wordt er dit gesteld

http://www.refoweb.nl/vragen@refoweb/an ... nck12.html

walgelijk als het waar is, mog walgelijker als het niet waar is.
jacob

Bericht door jacob »

onkunde? ik vind het gewoon een gemene vraag als het niet waar is!!

ds Harinc laat zich er gewoon inluizen dan. Met zijn antwoord ben ik het overigens helemaal eens.

[Aangepast op 19/4/04 door jacob]
nicname

Bericht door nicname »

Zelf sla je ook een behoorlijk belerend toontje aan Adrianus....
Ben je soms ook predikant??????

Anders vermaan jij ds. Harinck daar eerst over, voordat je dit op OSW uit. Want volgens mij is dit ook niet de kerkrechtelijke weg ;)
jacob

Bericht door jacob »

nou dan studeer je in iedergeval kerkrecht ;)
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door nicnameBen je soms ook predikant??????
Hoe kom je daar nu bij?
Gek hé, zo'n vraag....
Je moet ergens beginnen met gokken
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door nicnameBen je soms ook predikant??????
Hoe kom je daar nu bij?
Omdat je allemaal zo goed weet. (of denkt/lijkt te weten)
Het is jammer dat Ds Harinck een kans laat liggen om deze figuur daarop indringend te wijzen.
Los van de goede dingen die Ds Harinck in zijn antwoord geeft, had hij er in elk geval mee moeten beginnen dat hij natuurlijk niet op geruchten kan afgaan en dat de vragensteller zich eerst eens tot de eigen predikant had moeten wenden.
Vind je niet dat je zulke opmerkingen tegen Ds. Harinck persoonlijk moet vertellen. In andere situaties denk je er namelijk wel zo over. Maar als het jezelf betreft in eens niet meer?
memento

Bericht door memento »

Het riekt ernaar alsof er weer eens iets geciteerd word buiten zn context. Wat waarschijnlijk bedoelt is met deze stelling is dat een prediking van alleen een Christus voor zondaren zaken als de deugden van God, etc onderbelicht laat. Het was tenslotte een Drie-enig God die besloot een Weg en een Middel ter ontkoming beschikbaar te stellen, met als doel de verheerlijking van Zijn heilige Naam. We moeten zoeken naar een evenwicht in de prediking.
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door nicnameVind je niet dat je zulke opmerkingen tegen Ds. Harinck persoonlijk moet vertellen. In andere situaties denk je er namelijk wel zo over. Maar als het jezelf betreft in eens niet meer?
Onzin. Door op internet iets te verkondigen, nota bene als antwoord op een suggestieve vraag, stel je je ook open voor kanttekeningen daarbij. Bovendien heb ik niets opgemerkt over wat Ds Harinck heeft gezegd - daar wil ik bewust voorzichtig mee zijn - maar ik heb slechts gezegd dat hij een kans heeft laten liggen.
Onzin, waar ds Harinck ook iets zegt, als jij kritiek op hem hebt moet je naar hem toe.

Sterkte ermee. Ik stop met deze discussie, vooral als je tussendoor je postings gaat wijzigen en terugtrekken.
limosa

Bericht door limosa »

Wat een gedoe weer allemaal zeg. Ben ik ff één avondje weg, gelijk weer ruzie hier . . . ;-)
Plaats reactie